Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
KYLERKYLER
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av KYLERKYLER »

Om jag förstått det hela rätt skall Challe bett DH om hjälp med att få in Kalus i truppen. DH har alltså sagt ja om jag förstår det hela rätt. Om Challe ber om cash till en spelare, har ni då inte rätt att säga: Nej, vi vill inte bidra till att värva honom. Har ni fått någon tok info om att någon annan spelare är på väg in?

Jag kan inte se att Kalus är den spelartyp truppen behöver. Ja, jag vet att jag inte är sportchef. Borde inte en riktigt bra center vara prio ett med tanke på hur truppen ser ut. Brunkare som Kalus kan man plocka fram från vart som helst. Se bara "skitspelarna" som kom in och körde torpedhockey. De växer ju på träd. Det gör inte bra centrar.

Jag var med och bidrog med T-shirt köp samt pengar till Otto just för att han var en spelare som behövdes i truppen. Till Kalus har jag absolut ingen lust att bidra till. DIF borde istället lyfta upp en junis istället som åker och brunkar. Det blir billigare. Satsa cashen på en center som kan lyfta laget. Honken och Ljungh höll inte måttet förra året. Lägg därefter till ett oprövat kort från DIV 1. Tror inte SHL finns på kartan nästa år.

Lycka till
Rix

Inlägg av Rix »

Hur fan kan man tycka att Honken inte gjorde sitt förra året? Honken har aldrig varit en spelande center men han gör mycket för laget i BP och sköter sitt jobb riktigt bra, sett till lön är han en av våra bästa spelare.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Rix skrev:Hur fan kan man tycka att Honken inte gjorde sitt förra året? Honken har aldrig varit en spelande center men han gör mycket för laget i BP och sköter sitt jobb riktigt bra, sett till lön är han en av våra bästa spelare.
Honken är inte ens nära det jobb som Ölve, Otto och Fimpen lägger ner i BP. Honken är tyvärr en center vi ska förlita oss på när vi siktar på SHL. Tror inte det går med honom som andra center. En dålig fjärdelinacenter som bänkats en hel del sista åren, klart som fan han är billig, även i HA. Hur kan man över huvud taget tycka att Honken aldrig varit en spelande center och samtidigt tycka han är bra? Är det inte det centrar ska vara? Spelförståelse är ju A och O för en center. Om det passar Rix bättre kanske vi istället för Kalus tar in en bra center och låter Honken lira boxplay och forward i spel 5-5.

Säg nej till Kalus, säg ja till SHL.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

KYLERKYLER skrev:Om jag förstått det hela rätt skall Challe bett DH om hjälp med att få in Kalus i truppen. DH har alltså sagt ja om jag förstår det hela rätt. Om Challe ber om cash till en spelare, har ni då inte rätt att säga: Nej, vi vill inte bidra till att värva honom. Har ni fått någon tok info om att någon annan spelare är på väg in?

Jag kan inte se att Kalus är den spelartyp truppen behöver. Ja, jag vet att jag inte är sportchef. Borde inte en riktigt bra center vara prio ett med tanke på hur truppen ser ut. Brunkare som Kalus kan man plocka fram från vart som helst. Se bara "skitspelarna" som kom in och körde torpedhockey. De växer ju på träd. Det gör inte bra centrar.

Jag var med och bidrog med T-shirt köp samt pengar till Otto just för att han var en spelare som behövdes i truppen. Till Kalus har jag absolut ingen lust att bidra till. DIF borde istället lyfta upp en junis istället som åker och brunkar. Det blir billigare. Satsa cashen på en center som kan lyfta laget. Honken och Ljungh höll inte måttet förra året. Lägg därefter till ett oprövat kort från DIV 1. Tror inte SHL finns på kartan nästa år.

Lycka till
DH är till för att värva spelare utöver DIF's ordinarie budget, är väl rätt självklart att en center är det som är mest akut och det har DIF avsatt pengar åt (hoppas jag). Vi ska spetsa truppen utöver detta, Challe sa Kalus men det kan bli nån annan, svårt att veta vad som fattas innan säsongen börjat.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

KYLERKYLER skrev:
Rix skrev:Hur fan kan man tycka att Honken inte gjorde sitt förra året? Honken har aldrig varit en spelande center men han gör mycket för laget i BP och sköter sitt jobb riktigt bra, sett till lön är han en av våra bästa spelare.
Honken är inte ens nära det jobb som Ölve, Otto och Fimpen lägger ner i BP. Honken är tyvärr en center vi ska förlita oss på när vi siktar på SHL. Tror inte det går med honom som andra center. En dålig fjärdelinacenter som bänkats en hel del sista åren, klart som fan han är billig, även i HA. Hur kan man över huvud taget tycka att Honken aldrig varit en spelande center och samtidigt tycka han är bra? Är det inte det centrar ska vara? Spelförståelse är ju A och O för en center. Om det passar Rix bättre kanske vi istället för Kalus tar in en bra center och låter Honken lira boxplay och forward i spel 5-5.

Vi har uppenbart sett helt olika Honken förra säsongen. I mina ögonen var han en av de stabilaste spelarna och i BP var han den enda utom Otto som var smart i puckerövringen och spelade sig ut den bästa vägen. Dessutom gjorde han en del mål och kandiderar nog till att ta över C:et från Timmy i år. Han spelar dessutom för i princip juniorlön. Hur kan du tycka att han på allsvensk nivå är en dålig fjärdelinacenter, dvs att många lag i Allsvenskan skulle ha en fjärdecenter bättre än honom. Fan heller, visa mig alla dem ...
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Túrin Turambar skrev:
KYLERKYLER skrev:

Vi har uppenbart sett helt olika Honken förra säsongen. I mina ögonen var han en av de stabilaste spelarna och i BP var han den enda utom Otto som var smart i puckerövringen och spelade sig ut den bästa vägen. Dessutom gjorde han en del mål och kandiderar nog till att ta över C:et från Timmy i år. Han spelar dessutom för i princip juniorlön. Hur kan du tycka att han på allsvensk nivå är en dålig fjärdelinacenter, dvs att många lag i Allsvenskan skulle ha en fjärdecenter bättre än honom. Fan heller, visa mig alla dem ...
Du missförstod mig gällande fjärde lina sista åren. Inte sista året i HA. Ska vi upp i SHL behöver vi bra centrar. Inte centrar som inte går i fjärdelinan i ett SHL lag. Honken får kanske ett C på bröstet, men det är ingen kille som tar upp oss i finrummet igen. Han var ju ett flertal klubbar i SHL och var med nöd och näppe en utfyllnadsspelare. Bänkades i VF, bänkades i DIF och bänkades slutligen i LHC. Prisvärd i HA kanske, men jag hoppas DIF har större mål och ambitioner än att bli ett stabilt HA lag. Vart tog "vi ska upp i år" vägen? Tyvärr höll vare sig tredje eller fjärde femman måttet.
Detta är väl kanske inte rätt tråd att diskutera Honkens prestationer. Ber om ursäkt för det:)
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Alltid Oavsett är riktigt jävla god.
laxen

Inlägg av laxen »

Grym bira ni fixat. Fin och god.

Fan ALLA hade en (eller flera) i handen. Måste sålts hur mycket som helst av den.

Grymt jobbat!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

laxen skrev:Grym bira ni fixat. Fin och god.

Fan ALLA hade en (eller flera) i handen. Måste sålts hur mycket som helst av den.

Grymt jobbat!
En Arena tog in tre pall, alla gick åt på under tre timmar, enligt ägaren hade vi kunnat sålt upp till tio pall bara idag så till nästa match ska det tas in mer öl. Kul att ni gillade den. 10 k till Djurgårdshjälpen bara på öl idag.;-)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
dutti

Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av dutti »

BaronVonDif skrev:
laxen skrev:Grym bira ni fixat. Fin och god.

Grymt jobbat!
En Arena tog in tre pall, alla gick åt på under tre timmar, enligt ägaren hade vi kunnat sålt upp till tio pall bara idag så till nästa match ska det tas in mer öl. Kul att ni gillade den. 10 k till Djurgårdshjälpen bara på öl idag.;-)
Kul som fan ju! Det är väl perfekt.. Det gäller att skapa hype och efterfrågan, slutsålt är en bra start.. :)
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Något nytt med hur det går att få in den här på systemet?
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Cred! Snygg flaska och god öl. Gillar nog mer ale och sånt. Men en ljus lager går ju hem hos de flesta. Kommer garanterat köpa fler.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Fantastiskt att den verkar vara populär! Jag bara måste testa den vid nästa tillfälle, men kanske ni borde fundera över en ale också? :D
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Ja det var en succé! Väldigt många som kom fram och sa att de gillade ölen och att det hela med avkastningen var en kanonidé. Nästa hemmamatch kommer det finnas ännu mer öl på lager. :)

Vi jobbar på att få ut den på bolaget men det tar lite tid. Hur lång tid systemet tar på sig för att godkänna en etikett vet vi inte än. Det kan lika gärna bli nerslag och då får vi börja om igen.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Hajduk skrev:Ja det var en succé! Väldigt många som kom fram och sa att de gillade ölen och att det hela med avkastningen var en kanonidé. Nästa hemmamatch kommer det finnas ännu mer öl på lager. :)

Vi jobbar på att få ut den på bolaget men det tar lite tid. Hur lång tid systemet tar på sig för att godkänna en etikett vet vi inte än. Det kan lika gärna bli nerslag och då får vi börja om igen.
Succé!!!

Har du någon siffra på vad den kommer att kosta på bolaget? Är det Grebbestads priser + 5?
Skriv svar