Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Axel_K »

Aggie_66 skrev:
Honken skrev:För er som vill leka med resultat och tabellen .
http://www.speculator.se/serie&id=1

Hur jag än gör hamnar Djurgården högst upp :D
Jag fick det till att vi och Karlskoga går vidare. Vi hade 21poäng, Karlskoga 19 och Rögle 18.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Jag fick Rögle och Timrå till Elitserien. Leksand faller på målsnöret, vi är aldrig riktigt nära tyvärr!

Timrå
Rögle

Leksand
Djurgården
Karlskoga
Örebro

Känns inte helt orealistiskt...
100% DJURGÅRDSJ***L
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Hur jag än vrider och vänder så är det DIF, TIK och LIF i toppen. Hoppas på att LIF får det svårt. Riktigt jävla svårt. Något i stil med kuk i arslet-svårt.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Janzoo skrev:Hur jag än vrider och vänder så är det DIF, TIK och LIF i toppen. Hoppas på att LIF får det svårt. Riktigt jävla svårt. Något i stil med kuk i arslet-svårt.
LIF tror ja kommer vara det minsta bekymret, de är riktigt dåliga i mitt tycke. Att DIF ens en gång har problem i denna kvalserie är för mig helt obegripligt, även om de är så nervösa så de är nära att skita på sig och spelar ängsligt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jokohanho skrev:
Janzoo skrev:Hur jag än vrider och vänder så är det DIF, TIK och LIF i toppen. Hoppas på att LIF får det svårt. Riktigt jävla svårt. Något i stil med kuk i arslet-svårt.
LIF tror ja kommer vara det minsta bekymret, de är riktigt dåliga i mitt tycke. Att DIF ens en gång har problem i denna kvalserie är för mig helt obegripligt, även om de är så nervösa så de är nära att skita på sig och spelar ängsligt.
Förstår inte hur man kan tycka Leksand är dåliga, tycker de var BETYDLIGT bättre i måndags än vad jag trodde. Bra fart, rätt storväxta fysiska killar, hyfsat kreativt anfallsspel, bra målvakt...

Jag tror mer på Leksand till ES än Timrå om jag skall vara ärlig.

Enligt min tabellberäkning går Leksand & Rögle till ES och DIF & Timrå hamnade precis utanför. Men tror kanske mer på Leksand & Timrå.
Användarvisningsbild
Carl_G

Inlägg av Carl_G »

Jockmaniac skrev:Jag fick Rögle och Timrå till Elitserien. Leksand faller på målsnöret, vi är aldrig riktigt nära tyvärr!

Timrå
Rögle

Leksand
Djurgården
Karlskoga
Örebro

Kom igen, det är hockey vi pratar om, inga matcher kommer att sluta som som man tror :)

Förutom att DIF förlorar en efter full tid, en efter öt, vinner 2 efter öt och 3 till vid full tid.
Totalt 19 poäng och 2:a i serien, spel i ES och nytt lag till nästa säsong :lol:
Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Carl_G skrev:
Jockmaniac skrev:Jag fick Rögle och Timrå till Elitserien. Leksand faller på målsnöret, vi är aldrig riktigt nära tyvärr!

Timrå
Rögle

Leksand
Djurgården
Karlskoga
Örebro

[Kom igen, det är hockey vi pratar om, inga matcher kommer att sluta som som man tror :)
Precis, många verkar tro att DIF ska börja rada upp 3 poängare nu

Dubbelmötena med TIK är nyckeln, vi bör ta minst 4p där.
Örebro känns stekta, Bik kommer tappa på slutet, Rbk:s inspirationshockey har snart tagit de poäng som finns att hämta.
Det kommer stå mellan Tik, Lif & DIF.
TIK känns tråkigt nog mer som ett kupplag än DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Lee Harvey Oswald skrev: Precis, många verkar tro att DIF ska börja rada upp 3 poängare nu

Örebro känns stekta, Bik kommer tappa på slutet, Rbk:s inspirationshockey har snart tagit de poäng som finns att hämta.
Håller med fullständigt! Tror morgondagens möte med Örebro är väldigt viktig också. Att vinna två matcher på raken är viktigt i sig, att såga av Örebro en annan. Spelar vi som mot Leksand vinner vi den,viker vi ner oss som i Karlskoga blir det däng!

Lördagens Timrå-match måste vi bara ta, bortamatchen är en 50-50, där det vore guld att få med sig någon poäng.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Carl_G skrev:

Timrå
Rögle

Leksand
Djurgården
Karlskoga
Örebro

[Kom igen, det är hockey vi pratar om, inga matcher kommer att sluta som som man tror :)
Precis, många verkar tro att DIF ska börja rada upp 3 poängare nu

Ja, det är lite gulligt naivt. När vi ser ett litet halmstrå av hopp kastar sig alla hungriga Djurgårdare över det lilla som bjuds som ett gäng utsvultna hyenor. Jag förstår folk; jag har också lite framtidstro men väljer att se lite mer krasst på det hela för att inte bli "nu-måste-jag-hoppa-från-10:e-våningen" deppad om det inte fungerar... vettefan om det hjälper dock. :|

Tror också det kommer stå mellan Timrå, Leksand & DIF till slut. Därför blir verkligen dubbelmötena med TIK så löjligt viktiga att jag kräks.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Hjärnkontoret arbetar för fullt hos mig just nu. Sitter och tänker ut olika scenarion imorgon. Det mest rimliga är en förlust efter ordinarie tid, först och främst med tanke på att alla lag bryter sina dåliga trender mot oss. En annan tankebana är att spelarna går ut med inställningen av att möta ett avhängt Örebro och "ska bara spela av matchen". Förhoppningsvis håller vi i samma spel som vi hade mot Leksand och då kör vi över Örebro.

Vad tror ni? Känns verkligen som att de 4 kommande matcherna är totalt avgörande för var i spelar nästa säsong. Vi möter Örebro, Timrå, Timrå, Örebro. Vi har plusfacit på Timrå från Elitserien, Linkan vill inte sänka DIF och Örebro ska vi bara vinna över. Jag accepterar inget annat än minst 9 poäng på dessa 4 matcher. Då tror jag verkligen att detta kan gå vägen.

Fan, helvete, jävla DIF. Ni har förstört mitt liv. Jag mår psykiskt dåligt av att tänka på denna jävla kvalserie.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sjöwall skrev:Hjärnkontoret arbetar för fullt hos mig just nu. Sitter och tänker ut olika scenarion imorgon. Det mest rimliga är en förlust efter ordinarie tid, först och främst med tanke på att alla lag bryter sina dåliga trender mot oss. En annan tankebana är att spelarna går ut med inställningen av att möta ett avhängt Örebro och "ska bara spela av matchen". Förhoppningsvis håller vi i samma spel som vi hade mot Leksand och då kör vi över Örebro.

Vad tror ni? Känns verkligen som att de 4 kommande matcherna är totalt avgörande för var i spelar nästa säsong. Vi möter Örebro, Timrå, Timrå, Örebro. Vi har plusfacit på Timrå från Elitserien, Linkan vill inte sänka DIF och Örebro ska vi bara vinna över. Jag accepterar inget annat än minst 9 poäng på dessa 4 matcher. Då tror jag verkligen att detta kan gå vägen.

Fan, helvete, jävla DIF. Ni har förstört mitt liv. Jag mår psykiskt dåligt av att tänka på denna jävla kvalserie.
4 av mötena med TIK kom under en period då DIF faktiskt låg på slutspelsplats, dvs paniken hade ej fått fäste ännu.
Det sista mötet i Ollon-Arena i omgång 53 tror jag alla här inne har förträngt redan.
DIF fick otroligt orättvist med sig 1p från den matchen, som kanske var årets sämsta.
Tror att TIK minns den otroligt väl...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
JohanPez

Kvalserien 11/12

Inlägg av JohanPez »

Lee Harvey Oswald skrev:
Sjöwall skrev:Hjärnkontoret arbetar för fullt hos mig just nu. Sitter och tänker ut olika scenarion imorgon. Det mest rimliga är en förlust efter ordinarie tid, först och främst med tanke på att alla lag bryter sina dåliga trender mot oss. En annan tankebana är att spelarna går ut med inställningen av att möta ett avhängt Örebro och "ska bara spela av matchen". Förhoppningsvis håller vi i samma spel som vi hade mot Leksand och då kör vi över Örebro.

4 av mötena med TIK kom under en period då DIF faktiskt låg på slutspelsplats, dvs paniken hade ej fått fäste ännu.
Det sista mötet i Ollon-Arena i omgång 53 tror jag alla här inne har förträngt redan.
DIF fick otroligt orättvist med sig 1p från den matchen, som kanske var årets sämsta.
Tror att TIK minns den otroligt väl...
Jag kommer aldrig glömma.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Timrå har ju varit klara för kvalserien sedan i höstas och har bara spelat av sina matcher så eventuell plusstatestik vi må ha betyder inte nånting. Vet inte om Linkan spelar eller ej, var inte han skadad? Vet ej heller om Ridderwall står men att dom skulle lägga sig för vår skull känns oproffsigt och osannolikt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
JohanPez

Kvalserien 11/12

Inlägg av JohanPez »

Linkan har ju själv sagt (innan vi vart klara för KS) att om han måste spela ner oss till HA så gör han det.
Om man själv sätter sig i hans sits där han gång på gång får höra att han inte är önskvärd samt övrigt skitsnack så bör det ju inte vara konstigt om han vill ge DIF en sportslig örfil.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

JohanPez skrev:Linkan har ju själv sagt (innan vi vart klara för KS) att om han måste spela ner oss till HA så gör han det.
Om man själv sätter sig i hans sits där han gång på gång får höra att han inte är önskvärd samt övrigt skitsnack så bör det ju inte vara konstigt om han vill ge DIF en sportslig örfil.

Om Linkan skulle göra 8 mål och 5 ass mot oss så sitter väl Bajen Janne och säger. Nej han passar inte in.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar