Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Jockmaniac »

Vill inte vara tjatig men spelare som Cehlin(som jag antar liras i PP för att han är rightare, då kan vi väl lika gärna lira Åberg?) och Otto går före Tim i powerplay är helt sjukt. Otto kan teka och sen åka och byta, karln kan inte ens träffa kortsidan i sina avslut och passningarna håller korpen-klass. Cehlin vänder ryggen mot boxen och enligt mina erfarenheter så är det förbannat svårt att göra mål på det sättet.

Tim i powerplay pronto!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Vill inte vara tjatig men spelare som Cehlin(som jag antar liras i PP för att han är rightare, då kan vi väl lika gärna lira Åberg?) och Otto går före Tim i powerplay är helt sjukt. Otto kan teka och sen åka och byta, karln kan inte ens träffa kortsidan i sina avslut och passningarna håller korpen-klass. Cehlin vänder ryggen mot boxen och enligt mina erfarenheter så är det förbannat svårt att göra mål på det sättet.

Tim i powerplay pronto!
Tim tillbaka till landslaget, pronto!
http://www.bildbyran.se/ipic/lores/4/rgjd_q.jpg
Startar du facebook-gruppen?

Vi kommer alltid spela med 1a och 2a kedjan i PP, oavsett vilka som är där. Vilket är väldigt synd. Jag toppar gärna laget i PP medan jag kanske vill ha helt andra kedjor i spela 5 mot 5. Tycker Mathias Tjärnqvist borde hålla till en fjärdekedja när det handlar om 5 mot 5 exempelvis. Men i PP är han förstås given.

Som Wikegård skulle säga, det coachas för lite! Blir alltid lika trött när vi har gjort mål, exempelvis Kempe. Så får vi ett PP efter det, och så sätts Nilson och hans gäng in, även fast han sett iskall ut och Kempe precis gjort mål. Ge PP-tiden till de som är heta för stunden! Inte till Nilson oavsett om han förtjänat det eller inte.
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev: Tim tillbaka till landslaget, pronto!

Vi kommer alltid spela med 1a och 2a kedjan i PP, oavsett vilka som är där. Vilket är väldigt synd. Jag toppar gärna laget i PP medan jag kanske vill ha helt andra kedjor i spela 5 mot 5. Tycker Mathias Tjärnqvist borde hålla till en fjärdekedja när det handlar om 5 mot 5 exempelvis. Men i PP är han förstås given.

Som Wikegård skulle säga, det coachas för lite! Blir alltid lika trött när vi har gjort mål, exempelvis Kempe. Så får vi ett PP efter det, och så sätts Nilson och hans gäng in, även fast han sett iskall ut och Kempe precis gjort mål. Ge PP-tiden till de som är heta för stunden! Inte till Nilson oavsett om han förtjänat det eller inte.
Haha guld :lol: Jaa vafan, kan medelmåttor som Fredrik Warg och Yared Hagos tas ut under Bengans tid så go for it Tim :wink:

Du har så förbannat rätt i allt du skriver. Hoppas verkligen Wikegård kommer tilbaka till bänken för han skulle verkligen vara en vitamininjektion i svensk hockey. Är trött på korpen-mentaliteten som Hardy och de flesta tränarna i Elitserien står för. Bara låta maskineriet rulla trots att det är igengrusat. De heta ska spela mest, oavsett om de heter Otto, Kempe, Weigel eller Nilson...

Den enda som ska spela ännu mer är en viss herr Eriksson :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Vill inte vara tjatig men spelare som Cehlin(som jag antar liras i PP för att han är rightare, då kan vi väl lika gärna lira Åberg?) och Otto går före Tim i powerplay är helt sjukt. Otto kan teka och sen åka och byta, karln kan inte ens träffa kortsidan i sina avslut och passningarna håller korpen-klass. Cehlin vänder ryggen mot boxen och enligt mina erfarenheter så är det förbannat svårt att göra mål på det sättet.

Tim i powerplay pronto!
Tim tillbaka till landslaget, pronto!

Nu ska jag sticka ut hakan här (!!) och påstå att det lag som har smartast coach vinner flest matcher, sett över en säsong. Att vara på tårna och ruska runt i laget när det behövs, och då menar jag inte "byta hela kedjor" utan göra små justeringar i t ex PP och BP. När ett lag gör som SirDIFAlot skriver ökar chanserna att laget presterar. Det är jag övertygad om. Låt den hetaste killen leda laget i PP. Låt de spelare med bäst lungor lira BP efter att halva matchen gått. Spela den bäste tekaren när det behövs tekas. Byt sedan ut honom om det behövs. Aktiv coachning är grymt, tror jag.

Sen kan jag ju vara ute och cykla, fullständigt, men.. jag tror på aktiv coachning. Var mer i ansiktet på spelarna, visa att det ÄR viktigt att vinna, visa att det inte duger med halvinsatser visa att det är laget men spelar för som räknas och att man gör det man kan för att laget ska gå bra. AKTIV! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Va inne och kollade på http://stats.swehockey.se/ under DIF och såg att vi ligger 2 i serien hittills i skott/mål, på 10,37%, inte illa ;)

Såg också att vi gått upp i ledningen gällande attendance på 10972 st, dock med derbyt inräknat.

Vi ligger näst sist på BP, men eftersom vi spelar på tok för mycket BP 5-3 så kanske inte det är så konstigt.

Rätt kul är dock att Fimpen ligger på andra plats i tekningar på 66,67%.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Stulle skrev:Va inne och kollade på http://stats.swehockey.se/ under DIF och såg att vi ligger 2 i serien hittills i skott/mål, på 10,37%, inte illa ;)

Såg också att vi gått upp i ledningen gällande attendance på 10972 st, dock med derbyt inräknat.

Vi ligger näst sist på BP, men eftersom vi spelar på tok för mycket BP 5-3 så kanske inte det är så konstigt.

Ja och vad fan säger det om dom andra när vi som lag är på plats 9 med 47,77%?
Uruselt.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

crike skrev:
Stulle skrev:Va inne och kollade på http://stats.swehockey.se/ under DIF och såg att vi ligger 2 i serien hittills i skott/mål, på 10,37%, inte illa ;)

Uruselt.
Katastrof. Att vinna tekningar är grymt underskattat. Att alltid få börja med pucken är helt klart ett sätt att spara energi.

Undrar hur mycket vi tränar på tekningar?

Just nu är det kanske inte så konstigt att vi prioriterar andra lite viktigare delar så som försvarsspel, anfallsspel, powerplay och boxplay...
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

android skrev:
crike skrev:

Uruselt.
Katastrof. Att vinna tekningar är grymt underskattat. Att alltid få börja med pucken är helt klart ett sätt att spara energi.

Undrar hur mycket vi tränar på tekningar?

Just nu är det kanske inte så konstigt att vi prioriterar andra lite viktigare delar så som försvarsspel, anfallsspel, powerplay och boxplay...
Kanske skulle prioritera i hur man spelar hockey utan att hamnar i BP :wink:
kaminor

Inlägg av kaminor »

Det är ju Norman som gör att vår tekningsstatistik havererar. Jag har varit inne på det förut.

Fimpen tekar grymt (30-15, 66,67%) och Otto tekar bra (51-47, 52,04%), Almtorp också helt okej (30-33, 47,62%). Men Normans statistik är katastrof (16-40, 28,57%). Även om han är center måste han överlåta tekningarna till nån annan tills han lärt sig hur man gör. Zibanejads återkomst skulle ju också ordna upp det där, så att Norman slipper teka.

Edit: Mattias Carlsson har 1-6 i tekningar, så han verkar ju inte vara någon bra stand-in i tekningscirkeln i alla fall.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Rent spontant utan att vet exakt vad bra tek-statistik är så skulle jag säga att allt under 50% är uselt men jag kanske tar mig vatten över huvudet när jag säger så?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stulle skrev:Rent spontant utan att vet exakt vad bra tek-statistik är så skulle jag säga att allt under 50% är uselt men jag kanske tar mig vatten över huvudet när jag säger så?
De flesta ligger ju kring 45-55% och de som ligger över 50% anses vara bra på att teka.
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:
Stulle skrev:Rent spontant utan att vet exakt vad bra tek-statistik är så skulle jag säga att allt under 50% är uselt men jag kanske tar mig vatten över huvudet när jag säger så?
De flesta ligger ju kring 45-55% och de som ligger över 50% anses vara bra på att teka.
Är det inte lite väl återhållssamt att säga att över 50% så är du bra? Du är bättre än medelmåttan men jag skulle vilja säga +55...nästan +60 så är du BRA.
Zigge hade 63,32% när han var bra och kunde göra en skillnad med sina tekningar. HV har 3 av 5 som har mer än 60% (jäkligt tidigt dock) och det är riktigt bra av ett lag.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Då måste rimligen de "oavgjorda" eller stökiga teken räknas bort från statistiken antar jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

crike skrev:
SirDIFalot skrev:
Är det inte lite väl återhållssamt att säga att över 50% så är du bra? Du är bättre än medelmåttan men jag skulle vilja säga +55...nästan +60 så är du BRA.
Zigge hade 63,32% när han var bra och kunde göra en skillnad med sina tekningar. HV har 3 av 5 som har mer än 60% (jäkligt tidigt dock) och det är riktigt bra av ett lag.
Vet att det låter jävligt lågt men verkar ju klassas så i hockeyvärlden. Inte min personliga uppfattning av en BRA tekare. :)
Expert.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

sensei skrev:Då måste rimligen de "oavgjorda" eller stökiga teken räknas bort från statistiken antar jag.
Nej, man lägger inte "oavgjorda teckningar" i statistiken. Däremot kan det ju som sagt vara svårt att avgöra vem som vinner pucken man man får gå på den som får fördel av pucken efter en rörig teckning.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skriv svar