Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Haha, det hoppas jag verkligen inte. Förstod att du skojade.
Vet inte om det är någon i BIF jag vill ha egentligen.
Vet inte om det är någon i BIF jag vill ha egentligen.
Född till sportchef.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Börjar det nya NHL-avtalet gälla nu direkt?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
man kan hoppas på det, då vill vi gärna ha bra med pengar för våra killarSnazzi skrev:Börjar det nya NHL-avtalet gälla nu direkt?

Tim Sandberg påväg bort..
http://www.nt.se/sport/artikel.aspx?articleid=5909165
...och Niklas Svedberg bryter med Modo..
http://www.nt.se/sport/artikel.aspx?articleid=5909165
...och Niklas Svedberg bryter med Modo..
- Remy Lebeau
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6830193.ab
Timmy till KHL är inget nytt, däremot är Michael Holmqvist till linköping det. Går han dit gör han bort sig. Sämre ekonomi än oss, sämre publik och kommer ha ett budgetlag nästa år.
Sedan vill han naturligtvis spela ber. Det kan han göra i ett förmodat bottenlag i Linköping.
Timmy till KHL är inget nytt, däremot är Michael Holmqvist till linköping det. Går han dit gör han bort sig. Sämre ekonomi än oss, sämre publik och kommer ha ett budgetlag nästa år.
Sedan vill han naturligtvis spela ber. Det kan han göra i ett förmodat bottenlag i Linköping.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag tycker faktiskt vi borde förlänga med Wesslau. Killen har potential att bli bra och utvecklas fortfarande verkar det som.
Det vore skönt med en bra målvakt som är bra men för dålig för NHL och som blir oss trogen i flera år. (Typ som Liv)
Det vore skönt med en bra målvakt som är bra men för dålig för NHL och som blir oss trogen i flera år. (Typ som Liv)
i
Hoppas att Holmqvist SR går till Linköping. Hos oss kostar han bara pengar. Hoppas att Tjärnqvist försvinner också. De dyra pengarna ska vi lägga på spelskickliga konstruktiva spelare (playmakers/målskyttar) och de mindre slantarna får gå till powerforwards och grovarbetare (Cehlin, Brodin etc.) Till nästa år behöver vi en riktigt stabil målvakt + 2 målskyttar (Ekman + 1). Då blir vi riktigt farliga!
rikkard skrev:Hoppas att Holmqvist SR går till Linköping. Hos oss kostar han bara pengar. Hoppas att Tjärnqvist försvinner också. De dyra pengarna ska vi lägga på spelskickliga konstruktiva spelare (playmakers/målskyttar) och de mindre slantarna får gå till powerforwards och grovarbetare (Cehlin, Brodin etc.) Till nästa år behöver vi en riktigt stabil målvakt + 2 målskyttar (Ekman + 1). Då blir vi riktigt farliga!
Hört talas om box-play ??
Troligtvis intewarrant skrev:rikkard skrev:Hoppas att Holmqvist SR går till Linköping. Hos oss kostar han bara pengar. Hoppas att Tjärnqvist försvinner också. De dyra pengarna ska vi lägga på spelskickliga konstruktiva spelare (playmakers/målskyttar) och de mindre slantarna får gå till powerforwards och grovarbetare (Cehlin, Brodin etc.) Till nästa år behöver vi en riktigt stabil målvakt + 2 målskyttar (Ekman + 1). Då blir vi riktigt farliga!
Hört talas om box-play ??
-
stabil målvakt??! vi har wesslan att förlänga med han är självklart allt annat vore idioti tycker jag.rikkard skrev:Hoppas att Holmqvist SR går till Linköping. Hos oss kostar han bara pengar. Hoppas att Tjärnqvist försvinner också. De dyra pengarna ska vi lägga på spelskickliga konstruktiva spelare (playmakers/målskyttar) och de mindre slantarna får gå till powerforwards och grovarbetare (Cehlin, Brodin etc.) Till nästa år behöver vi en riktigt stabil målvakt + 2 målskyttar (Ekman + 1). Då blir vi riktigt farliga!
och ja stor honken o tjärnqvist kan vi göra oss av med kostar med än de smakar tycker jag.
- SirDIFalot
Jag gillar Zigomanis. Men... Ska vi ta in 1-2 kanadicker/jänkare varje år för dyra pengar så ska det vara pure class. Offensiv kraft. Ska vi ha en duktig center i tredjekedjan behöver vi inte leta på andra sidan atlanten. Därför ser jag gärna att vi inte förlänger med Ziggy.
De importer som kommer in till elitserien ska hålla hög klass. Förstakedjan definitivt. Vi kan lätt hitta en ersättare för Zigomanis inom Sverige och kanske till och med inom Stockholms gränser.
De importer som kommer in till elitserien ska hålla hög klass. Förstakedjan definitivt. Vi kan lätt hitta en ersättare för Zigomanis inom Sverige och kanske till och med inom Stockholms gränser.
Expert.
- SirDIFalot
Honken SR, VM-spelare när han kom. Sämst plus minus i DIF två säsonger irad. Eller Cehlin kanske var sämre i år, men ändå. Han har inte alls levt upp till förväntningarna. Dessvärre, då det är kul med riktiga Djurgårdare i laget.
Tjärnqvist kan få ett år till på sig, kanske.
Tjärnqvist kan få ett år till på sig, kanske.
Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Tror att ledningen tänker precis likadant som dig. Jag har ingenting emot det, även fast jag gillar Ziggy.SirDIFalot skrev:Jag gillar Zigomanis. Men... Ska vi ta in 1-2 kanadicker/jänkare varje år för dyra pengar så ska det vara pure class. Offensiv kraft. Ska vi ha en duktig center i tredjekedjan behöver vi inte leta på andra sidan atlanten. Därför ser jag gärna att vi inte förlänger med Ziggy.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Om man kan förlänga med Mike, samt att han vill förlänga, så ska vi självklart göra det.Snazzi skrev:Tror att ledningen tänker precis likadant som dig. Jag har ingenting emot det, även fast jag gillar Ziggy.SirDIFalot skrev:Jag gillar Zigomanis. Men... Ska vi ta in 1-2 kanadicker/jänkare varje år för dyra pengar så ska det vara pure class. Offensiv kraft. Ska vi ha en duktig center i tredjekedjan behöver vi inte leta på andra sidan atlanten. Därför ser jag gärna att vi inte förlänger med Ziggy.
Zigomanis är inte den killen som står i centrum och skapar stora rubriker, men det han gör är han överlägsen på i Elitserien.
Det finns ingen som är bättre än Zigomanis i BP i Elitserien. Tror det blir dyrt att förlänga, och därför tror jag inte att vi förlänger med honom, men jag hoppas verkligen att vi gör det. Helst ser jag att vi har kvar årets lag med enda skillnaden att en klassback och Nisse Ekman kommer in. Då är vi farliga.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
Vilka får kliva ut om Ekman och en klassback ska in?sthlm_dif skrev:Om man kan förlänga med Mike, samt att han vill förlänga, så ska vi självklart göra det.Snazzi skrev:Tror att ledningen tänker precis likadant som dig. Jag har ingenting emot det, även fast jag gillar Ziggy.SirDIFalot skrev:Jag gillar Zigomanis. Men... Ska vi ta in 1-2 kanadicker/jänkare varje år för dyra pengar så ska det vara pure class. Offensiv kraft. Ska vi ha en duktig center i tredjekedjan behöver vi inte leta på andra sidan atlanten. Därför ser jag gärna att vi inte förlänger med Ziggy.
Zigomanis är inte den killen som står i centrum och skapar stora rubriker, men det han gör är han överlägsen på i Elitserien.
Det finns ingen som är bättre än Zigomanis i BP i Elitserien. Tror det blir dyrt att förlänga, och därför tror jag inte att vi förlänger med honom, men jag hoppas verkligen att vi gör det. Helst ser jag att vi har kvar årets lag med enda skillnaden att en klassback och Nisse Ekman kommer in. Då är vi farliga.
Engqvist kan vi väl räkna med.
Expert.