Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Avgå Mats Larsson
Mats Larsson till expressen.
Hur skulle du beskriva er ekonomi just nu?
– Vi har lyckats få ekonomin i balans. Vi har fått ordning på ekonomin och har haft en bra besöksstatistik under de sista åren – vi har liksom lyft.
Det känns bra att han har insett hur viktig publiken har varit för klubben.
Känns helt underbart att se hur hårt han har jobbat för att denna besöksstatistik skall fort gå.
Ni hjältar som har gått på alla matcher under denna säsong måste ju ha känt hur hårt han har jobbat för er, sett till att ni alla trivs och gjort allt i sin makt för er.(om inte så är det ju en jävla skandal inte bara mot er utan hela klubben för det är ju ni som har sett till att ekonomin har lyft)
Som sagt har detta inte skett så har man ej brytt sig om ekonomin.
Skulle jag gå till jobbet och inte försöka att se till att det gick bra för mitt företag som jag jobbar för skulle jag garanterat få sparken.
Så varför jag skriver i denna tråd, jo för det råder ingen tvekan om vart jag står i denna fråga, det finns inga alternativ för Mats säger bara hej då!
Hur skulle du beskriva er ekonomi just nu?
– Vi har lyckats få ekonomin i balans. Vi har fått ordning på ekonomin och har haft en bra besöksstatistik under de sista åren – vi har liksom lyft.
Det känns bra att han har insett hur viktig publiken har varit för klubben.
Känns helt underbart att se hur hårt han har jobbat för att denna besöksstatistik skall fort gå.
Ni hjältar som har gått på alla matcher under denna säsong måste ju ha känt hur hårt han har jobbat för er, sett till att ni alla trivs och gjort allt i sin makt för er.(om inte så är det ju en jävla skandal inte bara mot er utan hela klubben för det är ju ni som har sett till att ekonomin har lyft)
Som sagt har detta inte skett så har man ej brytt sig om ekonomin.
Skulle jag gå till jobbet och inte försöka att se till att det gick bra för mitt företag som jag jobbar för skulle jag garanterat få sparken.
Så varför jag skriver i denna tråd, jo för det råder ingen tvekan om vart jag står i denna fråga, det finns inga alternativ för Mats säger bara hej då!
-
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Även om allas vår frustration mer eller mindre kokar över, får detta inte gå överstyr! Detta av den enkla anledningen att detta försvårar att genomföra nödvändig förändring som vi alla eftersöker!
Utan att "försvara" ngn; Ordförande i styrelsen är inte den som "per definition" ansvarar för anställandet av sportchef (eller ngn annan tjänsteman heller). Styrelsen skall utforma verksamhetens övergripande strategi och säkerställa att nödvändiga resurser för detta säkras. Dessutom skall styrelsen, gemensamt (där ordförande har utslagsgivande rösträtt.) tillsätta den yttersta och övergripande operativa tjänsten. I DIF´s fall klubbdirektör och även VD. Klubbdirektör/VD rekryterar och tillsätter all övrig personal och har således det yttersta personal ansvaret i hela den operativa organisationen! När det gäller den sportsliga delen (som i allra högsta grad ingår i den "operativa organisationen" har man hittat på följande; Högsta beslutande organ avs. all sportslig verksamhet (dvs spelar/tränar rekrytering m.m) i Djurgården Hockey är en sk "sport kommitté". I den sitter förvisso sportchefen (Järlefeldt) , men oxå andra. (Det är lite olika från år till år). Ordförande i denna kommitté och alltså därmed YTTERST ANSVARIG FÖR SAMTLIGA SPORTSLIGA FRÅGOR I DJURGÅRDEN HOCKEY är Ola Josefsson som även är ordinarie ledamot i styrelsen!
Alltså; För att åstadkomma den förändring, som nog ingen Djurgårdare med äkta intresse för föreningen kan förneka är absolut nödvändig, behöver vi alla fortsätta att hålla focus och göra rätt saker vid rätt tillfälle! Och inte minst skall detta vara underbyggt och förankrat i fakta!
Och igen; har du/ni inte fått info än om vad som är på g, så är det viktigt att införskaffa detta!
Utan att "försvara" ngn; Ordförande i styrelsen är inte den som "per definition" ansvarar för anställandet av sportchef (eller ngn annan tjänsteman heller). Styrelsen skall utforma verksamhetens övergripande strategi och säkerställa att nödvändiga resurser för detta säkras. Dessutom skall styrelsen, gemensamt (där ordförande har utslagsgivande rösträtt.) tillsätta den yttersta och övergripande operativa tjänsten. I DIF´s fall klubbdirektör och även VD. Klubbdirektör/VD rekryterar och tillsätter all övrig personal och har således det yttersta personal ansvaret i hela den operativa organisationen! När det gäller den sportsliga delen (som i allra högsta grad ingår i den "operativa organisationen" har man hittat på följande; Högsta beslutande organ avs. all sportslig verksamhet (dvs spelar/tränar rekrytering m.m) i Djurgården Hockey är en sk "sport kommitté". I den sitter förvisso sportchefen (Järlefeldt) , men oxå andra. (Det är lite olika från år till år). Ordförande i denna kommitté och alltså därmed YTTERST ANSVARIG FÖR SAMTLIGA SPORTSLIGA FRÅGOR I DJURGÅRDEN HOCKEY är Ola Josefsson som även är ordinarie ledamot i styrelsen!
Alltså; För att åstadkomma den förändring, som nog ingen Djurgårdare med äkta intresse för föreningen kan förneka är absolut nödvändig, behöver vi alla fortsätta att hålla focus och göra rätt saker vid rätt tillfälle! Och inte minst skall detta vara underbyggt och förankrat i fakta!
Och igen; har du/ni inte fått info än om vad som är på g, så är det viktigt att införskaffa detta!
grensle skrev:Hear hear!true-blue skrev:Yrkande
Avsättning av ledningen för DIF Hockey.
Ledningen består i DIF:s fall av en styrelse där en ordförande, nu Mats Larsson, tar besluten, där bl.a. besluten består i att utse en sportchef, som i det här fallet är Järlefelt, utsedd av nämnda styrelse där Mats Larson har sista ordet.
Per definition är Mats Larson ansvarig för anställandet av Järlefelt som i sin tur misslyckats i sin roll som sportchef. Järlefelt vägrar dock ta sitt ansvar som sportchef och har har vid minst tre tillfällen hänvisat till en gemensam beslutsprocess. En sportchef i Djurgårdens IF som inte tar sitt ansvar bör avskedas ovillkorligen.
Utöver det här har Ordförande Mats Larson, som högste ansvarig, misslyckats med att skapa en organisation där hela personalen vill och kan göra sitt absolut bästa för Djurgårdens IF.
Tvärtemot har Ordförande Mats Larson skapat en organisation där uppenbarligen INGEN tar ansvar för sin enskilda uppgift.
Det ledarskap som Mats Larson tillsammans med Jan Järlefelt har uppvisat har varit fullständigt undermåligt och har orsakat Djurgårdens IF:s nuvarande läge.
Därav yrkas att båda nämnda personer avsättes från sina positioner med omedelbar verkan.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Mycket bra information. Ska låta känslorna sakta svalla över först. Sedan ska jag läsa på organisationens struktur. Du har helt rätt i att det finns personer som bör synas mycket mer grundligt. Jag tänker ta mig an detta och publicera mina subjektiva konklusioner.Gör om - Gör rätt!!! skrev:Även om allas vår frustration mer eller mindre kokar över, får detta inte gå överstyr! Detta av den enkla anledningen att detta försvårar att genomföra nödvändig förändring som vi alla eftersöker!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Bra inlägg..men Och igen; har du/ni inte fått info än om vad som är på g, så är det viktigt att införskaffa detta! .... Vad i hela himmelska fridens torg menar du igen???
Vilka sitter i sportkommittén? Den där Ola Josefsson kan ju dra också som det verkar. Alla kan dra.
- Lidingö DIF
Kan inte uttala mig om Mats eftersom jag ännu inte läst på tillräckligt om hans insatser, men kan dock säga att hans ansvar över rekryteringen av den totala imbecillen Jan Järlefelt som nu kört två av Sveriges största organisationer i botten är tillräcklig för att generera honom ett rött kort.
-
Ett rött kort räcker inte på långa vägar. En spikklubba rakt upp i röven till att börja med. Sedan börjar behandlingen.Lidingö DIF skrev:Kan inte uttala mig om Mats eftersom jag ännu inte läst på tillräckligt om hans insatser, men kan dock säga att hans ansvar över rekryteringen av den totala imbecillen Jan Järlefelt som nu kört två av Sveriges största organisationer i botten är tillräcklig för att generera honom ett rött kort.
Avgå DJ Yes!
- Lidingö DIF
Skulle faktiskt uppskatta om någon startade en "AVGÅ JÄRLAN"-tråd av den simpla anledning att denna sportchefs totala inkompetens på så otroligt många plan har direkt lett till DIF Hockeys sönderfall. När hans tränarersättare till Hardy, Challe till och med sågar honom i direktsändning visar det verkligen Jan Järlefelts kapacitet. Han är inte ond utan bara en tragisk medelmåtta fjättrad i sin egen uppblåsta förträfflighet. Ge honom en ny chans. Skicka tilbaka sopan till FAS 3 eller Bajen där han kan känna sig hemma.
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3829Lidingö DIF skrev:Skulle faktiskt uppskatta om någon startade en "AVGÅ JÄRLAN"-tråd av den simpla anledning att denna sportchefs totala inkompetens på så otroligt många plan har direkt lett till DIF Hockeys sönderfall. När hans tränarersättare till Hardy, Challe till och med sågar honom i direktsändning visar det verkligen Jan Järlefelts kapacitet. Han är inte ond utan bara en tragisk medelmåtta fjättrad i sin egen uppblåsta förträfflighet. Ge honom en ny chans. Skicka tilbaka sopan till FAS 3 eller Bajen där han kan känna sig hemma.
Dessa one-liners är numera otroligt ointressanta.. Alla känner frustration just nu, skriv någonting innehållsrikt som man kan relatera till!sleepy skrev:AVGÅ ALLA!!
13 av 15 personer i kanslipersonalen kommer att sägas upp.
Kalle Lilja. Enda jag kom på nu.Kentta skrev:Vilka sitter i sportkommittén? Den där Ola Josefsson kan ju dra också som det verkar. Alla kan dra.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Vad har dom för uppgifter?pulverapa skrev:13 av 15 personer i kanslipersonalen kommer att sägas upp.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Och då antagligen också Janne och Mats. Engström också? Vilka fler? Det är ju dessa herrar som har värvat ihop den här sörjan vi har (säkerligen med lite input ifrån Hardy också..)Bjurre skrev:Kalle Lilja. Enda jag kom på nu.Kentta skrev:Vilka sitter i sportkommittén? Den där Ola Josefsson kan ju dra också som det verkar. Alla kan dra.