Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Don66-2 »

Problemet är ju att det bara är klackfolket som vill ha Hovet! Siktar man in sig på att försöka locka till sig familjer och "äldre" Djurgårdare så duger bara Globen!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Bra artikel, angenämt problem!

Jag kommer förmodligen reta mig på den där idiotiska globen i resten av mitt liv. Kan dom inte bara erkänna att -- nej, det var ju inte så roligt i alla fall med en bollbyggnad, stämning är obefintlig och sen riva skiten och bygga en riktig arena!!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

För några år sedan hörde jag att man skulle kunna sätta ett borttagbart extratak inne i Globen. Vad hände med dom planerna egentligen?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Byter de till Globen river de ner allt vi byggt upp de senaste åren. Ska det vara så jävla svårt att förstå: Goben är ingen hockeyhall! Jag blir så förbannad. Hovet är det bästa som hänt oss och nu är det kul att kolla på hockey igen. Bäst drag i hela Elitserien överlägset. Jag vill inte sabba det för att några slipsnissar och deras snorungar ska trivas bättre. Fan vad arg jag blir.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Jockmaniac skrev:Byter de till Globen river de ner allt vi byggt upp de senaste åren. Ska det vara så jävla svårt att förstå: Goben är ingen hockeyhall! Jag blir så förbannad. Hovet är det bästa som hänt oss och nu är det kul att kolla på hockey igen. Bäst drag i hela Elitserien överlägset. Jag vill inte sabba det för att några slipsnissar och deras snorungar ska trivas bättre. Fan vad arg jag blir.
Drag...visst,absolut! Men trångt,opraktiskt och inte särskilt bra hockeyarena EGENTLIGEN! Det de flesta som argumenterar för när det gäller Hovet är ju stämningen i hallen,men man ser fan så mycket sämre vad som händer på isen än i Globen!

Siktar man på att försöka locka tillbaka en storpublik så finns det inte så mycket annat att välja på än Globen!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

OM (säger om, tror inte DIF byter arena om en stor del av den aktiva publiken är emot, vilket tydligt också påpekas i artikeln ovan) så får någon byggfirma ta och platta till den där bonniga bollen så det blir en korrekt arena med vanligt tak med rätt akustik. Vill inte sitta i någon fånig jätte-badboll och titta på hockey till närmast total tystnad.

Inser också att hovet är allt annat än optimal med sina dåliga faciliteter, det märks tydligt när man besöker en modern arena som t ex i en annan del av köping.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Är ju tok för tidigt för att börja diskutera arenaflytt. Vi har ju bara spelat 3 hemmamatcher och på den senaste så var det bara 6000 som kom.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Personligen föredrar jag Hovet före Globen 8 dagar i veckan. Men jag tillhör kategorin som föredrar stämning före komfort.
Jag förespråkar verkligen inte en flytt från Hovet till Globen. Minns hur det var när jag och 23 andra själar stod i klacken i ett halvtomt Globen, det var...lite så där.
Dock vore det tjänstefel att inte uttnyttja hajpen som råder kring hockeyn just nu!

Ser man bara till att hålla antalet matcher i Globen nere till säg en match på hösten och en på våren, marknadsför evenemanget ordentligt och tar hänsyn till att matchen ligger mot rätt motståndare, nära löning och helst en helgdag så tror jag det kan bli lapp på luckan!
Lycka är att vara djurgårdare
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

De få matcher jag faktiskt varit på så väljer jag Hovet för Globen. När jag var yngre och besökte min pappa på helgerna brukade vi åka och se hockey i Globen, detta måste varit runt 03-04. Vad jag kan komma ihåg var en ihållig boll med ekande tystnad där man hörde knarret ifrån skridskorna upp till läktaren. Det är fan inte okej, när jag på senare år lyckats ta mig upp på egen hand för att se matcher har Hovet skapat en inramning av hela matchen, det har inte alltid varit många i klacken, den har alltid inte sjungit, men eftersom Hovet är så pass "liten" så blir det ändå stämning när folk surrar och tjoar. Man känner sig inte lika ensam som man kan göra när man sitter 2 personer helt själva på en rad som det oftast var i Globen.
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Torpedo Novgorod skrev:Är ju tok för tidigt för att börja diskutera arenaflytt. Vi har ju bara spelat 3 hemmamatcher och på den senaste så var det bara 6000 som kom.
Kan bara instämma.

Tjänstefel om man inte utnyttjar hypen som råder just nu skriver någon. Det kan lätt bli så att man ta död på hypen genom att börja yra om spel i Globen efter TRE spelade matcher (där den sista hade drygt 6000/pers). Så snälla DIF, lägg ned snacket om Globen, Hovet är våran borg!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Den dagen det finns ett tryck på tusentalet biljetter över fullsatt kan man börja prata om Globen, men Hovet har ändock en känsla som inte kan skapas i Globen. När man sitter på Hovet känner man historian, man känner glöden och det tryck som kan skapas där måste det till mycket för för att det ska vara likvärdigt i Globen. Men man får nog ta allt snack om att flytta till Globen med en nypa salt, som det verkar så är ju upprustning av Hovet huvudspåret.....
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jepe skrev:Den dagen det finns ett tryck på tusentalet biljetter över fullsatt kan man börja prata om Globen, men Hovet har ändock en känsla som inte kan skapas i Globen. När man sitter på Hovet känner man historian, man känner glöden och det tryck som kan skapas där måste det till mycket för för att det ska vara likvärdigt i Globen. Men man får nog ta allt snack om att flytta till Globen med en nypa salt, som det verkar så är ju upprustning av Hovet huvudspåret.....
Tyvärr så har jag svårt med det, ta saker och ting med en nypa salt, särskilt när det börjas att pratas om Globen.. (Globen har väl inte ens is?)..
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Tyvärr så har jag svårt med det, ta saker och ting med en nypa salt, särskilt när det börjas att pratas om Globen.. (Globen har väl inte ens is?)..[/quote]

Vad spelade nhl-lagen på för underlag då de spelade i globen isåfall :shock:
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

samiam skrev:Tyvärr så har jag svårt med det, ta saker och ting med en nypa salt, särskilt när det börjas att pratas om Globen.. (Globen har väl inte ens is?)..
Vad spelade nhl-lagen på för underlag då de spelade i globen isåfall :shock:[/quote]

Men NHL har väl spelat färdigt i Globen, inte har dom is där inne när inget hockeylag spelar där, det är iallafall vad jag har hört
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Caveman skrev:
samiam skrev:Tyvärr så har jag svårt med det, ta saker och ting med en nypa salt, särskilt när det börjas att pratas om Globen.. (Globen har väl inte ens is?)..
Vad spelade nhl-lagen på för underlag då de spelade i globen isåfall :shock:
Men NHL har väl spelat färdigt i Globen, inte har dom is där inne när inget hockeylag spelar där, det är iallafall vad jag har hört[/quote]

Nej det har dom nog inte men om DIF bestämmer sig för att lira någon match där så fixar de nog isen på ett par dagar
DIF kommer vara nummer 1 igen
Skriv svar