Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Enligt min uppfattning så är det framförallt våra speltekniska juniorer som bör få chansen i A-laget. Det är spelskicklighet vi saknar. Spelare av Mitman-typ har vi redan flera i laget.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker vi saknar en riktigt bra och ledande center, samt en lite tyngre powerforward typ!rikkard skrev:Enligt min uppfattning så är det framförallt våra speltekniska juniorer som bör få chansen i A-laget. Det är spelskicklighet vi saknar. Spelare av Mitman-typ har vi redan flera i laget.
Och att vi väger lite för lätt framåt och har för mycket sargshörnslirare som kommer ha svårt att ta sig fram till kassen, det känns iallafall på förhand som vi kan få det väldigt svårt med utdelning i höst.
I mitt tycke hade jag gärna plockat bort någon av Kempe,Tim eller Carlsson och ersatt det med en center samt lirat Zibanejad på kanten. Tycker allt känns lite felbyggt framåt om jag ska va ärlig.
Spela fult
Vi får hoppas att tränarna identifierat problemet och ser till att få spel mot mål med de spelare vi har! Det borde gå för, det är inte så jäkla kvistigt om man tänker efter. Istället för att gå center-vänster \\// center-höger - så går - man vänster-center //\\ höger-center - eller center-center.diftobbe89 skrev:Jag tycker vi saknar en riktigt bra och ledande center, samt en lite tyngre powerforward typ!rikkard skrev:Enligt min uppfattning så är det framförallt våra speltekniska juniorer som bör få chansen i A-laget. Det är spelskicklighet vi saknar. Spelare av Mitman-typ har vi redan flera i laget.
Och att vi väger lite för lätt framåt och har för mycket sargshörnslirare som kommer ha svårt att ta sig fram till kassen, det känns iallafall på förhand som vi kan få det väldigt svårt med utdelning i höst.
I mitt tycke hade jag gärna plockat bort någon av Kempe,Tim eller Carlsson och ersatt det med en center samt lirat Zibanejad på kanten. Tycker allt känns lite felbyggt framåt om jag ska va ärlig.

Heja Hardy!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- diftobbe89
Aa håller helt med, vi kommer nog inte sakna fart framåt iallafall, vi har gått om snabba spelare, det är mer tyngd och kraft, men det kan nog bli bra ändå!Magnutz skrev:Vi får hoppas att tränarna identifierat problemet och ser till att få spel mot mål med de spelare vi har! Det borde gå för, det är inte så jäkla kvistigt om man tänker efter. Istället för att gå center-vänster \\// center-höger - så går man vänster-center //\\ höger-center - eller center-center.diftobbe89 skrev:Jag tycker vi saknar en riktigt bra och ledande center, samt en lite tyngre powerforward typ!rikkard skrev:Enligt min uppfattning så är det framförallt våra speltekniska juniorer som bör få chansen i A-laget. Det är spelskicklighet vi saknar. Spelare av Mitman-typ har vi redan flera i laget.
I mitt tycke hade jag gärna plockat bort någon av Kempe,Tim eller Carlsson och ersatt det med en center samt lirat Zibanejad på kanten. Tycker allt känns lite felbyggt framåt om jag ska va ärlig.Alltså, hela tiden mot mål oavsett vart i zonen du kommer in.
Heja Hardy!
Får vi in DT och typ Timmy bakåt så är jag ändå mer en nöjd med bygget, då känns det som vi börjat bakifrån med en vad jag hoppas kommer bli stabil målvakt, och en bra backuppsättning! Då kommer resten framåt under säsongen.
Spela fult
http://www.hockeykanalen.se/1.2158335/2 ... lamnar_ufa
Thoresen lämnar KHL pga familjesituationen!
Stockholm är tillräckligt nära Norge IMO

- SkönaDjurgårn
Om jag inte minns fel så stod det väl något (för några dagar sen?) om att han hade en hel drös med anbud och det enda han verkligen valt bort är just Sverige... Rätta mig om jag har fel.haak skrev:http://www.hockeykanalen.se/1.2158335/2 ... lamnar_ufa
Och att en dålig familjesituation skulle innebära just att han vill flytta närmare Norge eller något är ju en väldig stor DIF fans-tolkning i mina ögon. Han kanske helt enkelt inte vill "raise his kids in Russia" eller något.

Men visst, vi kan ju dörmma lite, Thorsen vore löken på laxen i år!

Han hoppas väl på ett NHL-kontrakt står det i artikeln. Familjen flyttar nog hellre till USA/Kanada än till nån håla i Ryssland...
Han har inte valt bort just Sverige, utan han har valt bort allt förutom KHL och NHL. Från NHL finns det ett stort intresse för honom, och han ska tydligen ha fått flera anbud från KHL. Min gissning är att han spelar i ett bottengäng i NHL nästa säsong.SkönaDjurgårn skrev:Om jag inte minns fel så stod det väl något (för några dagar sen?) om att han hade en hel drös med anbud och det enda han verkligen valt bort är just Sverige... Rätta mig om jag har fel.
På tal om hur bedöma situationer. Jag tror det skulle vara bra om vi införde någon form av fadderskap, att de äldre ta en junior med liknade spelstil någon timme. Tillfällen då den äldre ger junioren råd och berättar hur själv tänker i olika situationer på isen. Exempelvis att Ölvestad tar Brodin och Ottosson tar Norman. Tror det skulle vara bra och utvecklade för juniorerna.
Man lever bara en gång...
- starvin_marwin
- Säsongskort: Ja
Zioun skrev:På tal om hur bedöma situationer. Jag tror det skulle vara bra om vi införde någon form av fadderskap, att de äldre ta en junior med liknade spelstil någon timme. Tillfällen då den äldre ger junioren råd och berättar hur själv tänker i olika situationer på isen. Exempelvis att Ölvestad tar Brodin och Ottosson tar Norman. Tror det skulle vara bra och utvecklade för juniorerna.
Nu får det ju hända något! Va velig DT är då om han nu kommer.
- reservjesus
clowns to the left of me, jokers to the right
Ja, de är inte "överens" ... fan bli det då!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Ha, tänk om DT-affären faller igenom. Då är vi verkligen körda.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- reservjesus
Ja det kan man lugnt påstå. Känns som DIF är 100% säkra på att han kritar på.Jim Morrison skrev:Ha, tänk om DT-affären faller igenom. Då är vi verkligen körda.
clowns to the left of me, jokers to the right