Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Kyle Beach från HV. Är han verkligen så jävla risig? Har han gått någon annanstans?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Han skulle väl vara ett rejält tillskott i HA tror jag - men på tok för dyr antagligen, tillhör ju Blackhawks. Gjorde ju ingen "wow" insats i Hv heller, bara 3 poäng på 7 matcherChallen skrev:Kyle Beach från HV. Är han verkligen så jävla risig? Har han gått någon annanstans?
Okej, tack! Jo förmodligen svindyr tyvärr.ciirree skrev:Han skulle väl vara ett rejält tillskott i HA tror jag - men på tok för dyr antagligen, tillhör ju Blackhawks. Gjorde ju ingen "wow" insats i Hv heller, bara 3 poäng på 7 matcherChallen skrev:Kyle Beach från HV. Är han verkligen så jävla risig? Har han gått någon annanstans?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Aa tyvärr! man är bra nyfiken vad Challe kan ha i kikarenChallen skrev:Okej, tack! Jo förmodligen svindyr tyvärr.ciirree skrev:Han skulle väl vara ett rejält tillskott i HA tror jag - men på tok för dyr antagligen, tillhör ju Blackhawks. Gjorde ju ingen "wow" insats i Hv heller, bara 3 poäng på 7 matcherChallen skrev:Kyle Beach från HV. Är han verkligen så jävla risig? Har han gått någon annanstans?

Önskar man kunde säga det samma. Jag har tyvärr tappat hoppet lite när det gäller Challes värvningar. Observera, jag säger inte att de är dåliga ur ett objektivt perspektiv, absolut inte.
Men för mig personligen så faller majoriteten av hans värvningar inte i smaken. Årets lag är inget sensei-lag direkt om man säger så.
Men för mig personligen så faller majoriteten av hans värvningar inte i smaken. Årets lag är inget sensei-lag direkt om man säger så.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Lite så är det ju. Men samtidigt känns de ju som att denna värvningen kan bli bättre med tanke på att han verkligen måste förvalta plånboken bättre, vara noggrannare. Dessa är ju pengar vi egentligen inte skulle ha om det inte vore för fansen - Fansens spelare som sagt!sensei skrev:Önskar man kunde säga det samma. Jag har tyvärr tappat hoppet lite när det gäller Challes värvningar. Observera, jag säger inte att de är dåliga ur ett objektivt perspektiv, absolut inte.
Så jag förstår dig, och jag hoppas Challe är riktigt vaksam! Våran defensiv har ju höjt sig enormt från starten, kanske offensiven behöver bli lite effektivare bara, då kan han ju spara pengarna till slutspurten då det behövs spets. Det finns så många olika scenarior.
Ps. Såg på instagram att det var skottövningar nu på slutet av träningen. Det behövs!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Samma här, fruktansvärt tråkigt med hockey utan kroppskontakt och känslor, underhållningsvärdet sjunker enheldel, iallafall på den här nivån, det mesta man ser är massa sarghörnspel, som nån jävla innebandy.sensei skrev:Önskar man kunde säga det samma. Jag har tyvärr tappat hoppet lite när det gäller Challes värvningar. Observera, jag säger inte att de är dåliga ur ett objektivt perspektiv, absolut inte.
Men så länge vi vinner matcherna blir man såklart lika glad,
men jag känner inget större sug över att se matcherna.
Spela fult
diftobbe89 skrev:Samma här, fruktansvärt tråkigt med hockey utan kroppskontakt och känslor, underhållningsvärdet sjunker enheldel, iallafall på den här nivån, det mesta man ser är massa sarghörnspel, som nån jävla innebandy.sensei skrev:Önskar man kunde säga det samma. Jag har tyvärr tappat hoppet lite när det gäller Challes värvningar. Observera, jag säger inte att de är dåliga ur ett objektivt perspektiv, absolut inte.
Men så länge vi vinner matcherna blir man såklart lika glad,
men jag känner inget större sug över att se matcherna.
Av just den här anledningen som du nämner så skulle det vara asskönt att få in David Printz. Men tar vi in honom så kommer det säkerligen kosta ett par baklängesmål också då vi har sett hur snabba de flesta forwards är i HA.
Men plockar man in Kalus, eller åtminstone en liknande spelare. Då har man någon som är god för lite poäng samtidigt som han kan väcka laget nå enormt!
Sen är de vissa som säger att han ser väldigt seg ut på bortamatcherna, de kan jag knte uttala mig om då jag bara sett honom i hemmamatcher! Å andra sidan vill Challe ha en målskytt så Kalus kanske är utanför bilden endå

- Jim Morrison
Vi behöver någon som gör mål och mycket poäng. Jag vet, vi plockar in Printz eller Kalus. Bara för att det är kul med tacklingar.
Vad fan, se till vad laget verkligen behöver istället. Vårt försvar ser svinbra ut redan och snart kommer Norell tillbaka. Spelaren som var vår bästa back dom, väldigt, få matcherna han spelade.
Vad fan, se till vad laget verkligen behöver istället. Vårt försvar ser svinbra ut redan och snart kommer Norell tillbaka. Spelaren som var vår bästa back dom, väldigt, få matcherna han spelade.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Here we go again..Jim Morrison skrev:Vi behöver någon som gör mål och mycket poäng. Jag vet, vi plockar in Printz eller Kalus. Bara för att det är kul med tacklingar.
Nu är ju inte hockey riktigt så enkelt som du försöker få det till. Ett lag med 20 Wayne Gretzkys (Eller Guters i vårt fall

Jag skriver ju i den här tråden för att jag uttryckligen tror att laget främst behöver en Kalus-typ som kan riva runt över hela banan och vinna puck eller bara få motståndaren att fokusera på fel saker. Printz skulle också sitta fint, men som defensiv back har han ju ett begränsat arbetsområde, så att säga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Vi måste få in någon som ser till att det blir mål. Det man sett senaste matcherna är att hungern från säsongsstarten verkar ha avtagit och då kan en sådan som Kalus komma in och ge mer energi till laget! Vi har många kapabla poänggörare i laget, men just nu utan den där extra lilla gnistan.Jim Morrison skrev:Vi behöver någon som gör mål och mycket poäng. Jag vet, vi plockar in Printz eller Kalus. Bara för att det är kul med tacklingar.
- Jim Morrison
Men vad fan är det med dig? När skrev jag att vi behöver 20 Wayne Gretzkys?! Eller Guters för den delen?Det är väl SJÄLVKLART att det är som du säger! Man behöver en blandad och bred trupp, inget annat. Men nu råkar det vara så att vi behöver EN poängspelare/målskytt. EN. Sedan vill jag ha Kalus också, men det gäller att prioritera. Vi har gjort tre mål på tre matcher. Det är inte bra.sensei skrev:Here we go again..Jim Morrison skrev:Vi behöver någon som gör mål och mycket poäng. Jag vet, vi plockar in Printz eller Kalus. Bara för att det är kul med tacklingar.
Nu är ju inte hockey riktigt så enkelt som du försöker få det till. Ett lag med 20 Wayne Gretzkys (Eller Guters i vårt fall) skulle knappast vara framgångsrikt.
Jag skriver ju i den här tråden för att jag uttryckligen tror att laget främst behöver en Kalus-typ som kan riva runt över hela banan och vinna puck eller bara få motståndaren att fokusera på fel saker. Printz skulle också sitta fint, men som defensiv back har han ju ett begränsat arbetsområde, så att säga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
"Vi måste få in någon som ser till att det blir mål." Haha, vad fan. Du säger ju emot dig själv. Hur ska Kalus intåg göra så att vi helt plötsligt gör mer mål? Vad jag vet så har han aldrig ansetts som en stor målgörare. Han skulle bidra med energi, helt klart, men vi har seriens bästa tredjekedja redan med tre sådana spelartyper som bara jävla kör. TROTS det har vi inte spottat in mål.Skidlöparn skrev:Vi måste få in någon som ser till att det blir mål. Det man sett senaste matcherna är att hungern från säsongsstarten verkar ha avtagit och då kan en sådan som Kalus komma in och ge mer energi till laget! Vi har många kapabla poänggörare i laget, men just nu utan den där extra lilla gnistan.Jim Morrison skrev:Vi behöver någon som gör mål och mycket poäng. Jag vet, vi plockar in Printz eller Kalus. Bara för att det är kul med tacklingar.
-
Hur säger jag emot mig själv? Jag säger att det vi saknar just nu är energi i laget och då kan en sådan som Kalus skapa det åt våra riktigt duktiga poänggörare, som Sörensen, Guter, J Eriksson, Saviano, Johner mfl, så att de börjar producera! Var i texten nämnde jag något om att Kalus skulle göra poängen själv? Han kan liksom Ölvestad genom ett par tacklingar och grym forechecking väcka liv i laget!Jim Morrison skrev:"Vi måste få in någon som ser till att det blir mål." Haha, vad fan. Du säger ju emot dig själv. Hur ska Kalus intåg göra så att vi helt plötsligt gör mer mål? Vad jag vet så har han aldrig ansetts som en stor målgörare. Han skulle bidra med energi, helt klart, men vi har seriens bästa tredjekedja redan med tre sådana spelartyper som bara jävla kör. TROTS det har vi inte spottat in mål.Skidlöparn skrev:Vi måste få in någon som ser till att det blir mål. Det man sett senaste matcherna är att hungern från säsongsstarten verkar ha avtagit och då kan en sådan som Kalus komma in och ge mer energi till laget! Vi har många kapabla poänggörare i laget, men just nu utan den där extra lilla gnistan.Jim Morrison skrev:Vi behöver någon som gör mål och mycket poäng. Jag vet, vi plockar in Printz eller Kalus. Bara för att det är kul med tacklingar.
- Jim Morrison
Laget är redan vaket. Vi får bara inte in pucken. In med en stor målskytt som kan ta ansvar och därmed också ta bort lite ansvar för nuvarande poänglirare och lätta bördan lite. Jag tycker att du skriver som att vi har torskat varenda match och är jumbolag. Vi har inte lämnat en match utan poäng på över en månad. Vårt lag är bra.Skidlöparn skrev: Hur säger jag emot mig själv? Jag säger att det vi saknar just nu är energi i laget och då kan en sådan som Kalus skapa det åt våra riktigt duktiga poänggörare, som Sörensen, Guter, J Eriksson, Saviano, Johner mfl, så att de börjar producera! Var i texten nämnde jag något om att Kalus skulle göra poängen själv? Han kan liksom Ölvestad genom ett par tacklingar och grym forechecking väcka liv i laget!
Jag vill också ha in Kalus, men i sådana fall till efter jul då det börjar dra ihop sig och närma sig kvalserien lite mer. Han är en spelare vi skulle kunna ha grym nytta av, men inte just nu. Kommer han in nu känns det som att han kommer köra slut på sig långt innan kvalserien då det verkligen gäller. Han är den där sista värvningen på deadline-day när allt annat stämmer. För en kvalserie eller slutspel.