Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Schysst med Söderlund! Sjuk säsong dock.. sammanställde lite snabbt truppen med skador, spelare som lämnat och nyförvärv. Att vi inte agerat kan vi i alla fall inte beskylla styrelsen. Sen att vi hamnade i en sån här sits är ju såklart inte okej. Började det gå utför när Jenny lämnade?
Lämnat:
Joakim Eriksson
Barry Smith
Tobias Ekberg
Matt Lorito
Peter Holland
Linus Andersson
Linus Videll
Josef Ingman
Nyförvärv:
Tim Söderlund
Cameron Schilling
Dick Axelsson
Fredrik Forsberg
Emil Berglund
Stefan Warg
Peter Holland
Marcus Sörensen
Matt Lorito
Långtidsskador:
Niklas Svedberg
Marcus Högström
Jacob Josefson
Sebastian Strandberg
Manuel Ågren
Lämnat:
Joakim Eriksson
Barry Smith
Tobias Ekberg
Matt Lorito
Peter Holland
Linus Andersson
Linus Videll
Josef Ingman
Nyförvärv:
Tim Söderlund
Cameron Schilling
Dick Axelsson
Fredrik Forsberg
Emil Berglund
Stefan Warg
Peter Holland
Marcus Sörensen
Matt Lorito
Långtidsskador:
Niklas Svedberg
Marcus Högström
Jacob Josefson
Sebastian Strandberg
Manuel Ågren
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Nä exakt, det är nog så, tror dock att det är sämre för oss att inte våga göra det.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-01-22 22:04:55På sikt är naturligtvis Odelius bättre men frågan är om man vågar släppa upp fler 04:or med tanke på det prekära läget vi försatt oss i#10 skrev: ↑2022-01-22 22:02:16Exakt, Hedström var kass mot LHC men i övrigt gjort det helt ok, tycker dock Odelius är bättre än ovan nämda.Manijock skrev: ↑2022-01-22 21:53:13Undantaget matchen mot lhc så har ju absolut inte Hedström gjort bort sig. Bengtsson skulle ju vara en back som är bra med puck. Titta på killen i PP! Inte ens när pucken ligger still har han kontroll. Ofattbart!Donkels-3.0 skrev: ↑2022-01-22 21:49:48Ja Bengtssons uppåkningar med pucken var bland det sävligaste jag sett på länge men så länge Högga är borta så ser jag inte att Hedström eller Pontus Johansson skulle kunna vara ersättareManijock skrev: ↑2022-01-22 21:34:23
In med en trevlig center nu så vi kan radera ut det sista från idiotens lagbygge också.
På anfallssidan alltså. På baksidan finns fortfarande Bengtsson... Jisses Amalia! Oerhört viktigt att få ut honom ur truppen. Önskade att det va han istället för Ingman som begärt sig bort.
Pontus Johansson ska inte ens vara uttagningsbar.
Söderlund in alltså. Kanske vi äntligen kan bänka Oscar ” jag är inne på nästan alla baklängesmål” Bjerselius.
Jag hade tyckt det var svinkul att testa:
Söderlund Wille Lekkärimäki
Fartig och avig. Lite jonte fjällby och mcdavid känsla
Då får rakshani centra istället mellan dick och Berget.
Jag hade tyckt det var svinkul att testa:
Söderlund Wille Lekkärimäki
Fartig och avig. Lite jonte fjällby och mcdavid känsla
Då får rakshani centra istället mellan dick och Berget.
Skulle gärna se han med Eklund, två killar med sjuk fart. Tim är en riktigt bra spelare, och precis en av dom typer vi behöver
Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Söderlund - Eklund - Rhett
Lekkerimäki - Engsund - Axelsson
Forsberg - Berglund - Bergfors
Egentligen vill jag inte ha Söderlund i andrakedjan, men i brist på konkurrens så ser jag nog han helst där, för jag tror inte att Lekkerimäki är inte lika bra än. Och sen har inte Rhett haft lika bra säsong som förra men jag tror ändå att han är en bättre och mer produktiv spelare än Axelsson. Särskilt nu när Axelsson har kommit in från pension och slängts in i hetluften direkt. Så hoppas jag på en bra center så att alla i centerpositionen flyttas ner ett steg.
Egentligen vill jag inte ha Söderlund i andrakedjan, men i brist på konkurrens så ser jag nog han helst där, för jag tror inte att Lekkerimäki är inte lika bra än. Och sen har inte Rhett haft lika bra säsong som förra men jag tror ändå att han är en bättre och mer produktiv spelare än Axelsson. Särskilt nu när Axelsson har kommit in från pension och slängts in i hetluften direkt. Så hoppas jag på en bra center så att alla i centerpositionen flyttas ner ett steg.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev: ↑2022-01-23 05:28:04 Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Håller i princip med om din uppställning men tror man skulle testa att spela:
Ceder Ny Sören (Inget fel på Rensfeldt men en center som även kan servera och skapa skulle ge Sören en push till)
Dick Rensfeldt Rakshani (På pappret en vass kedja)
Lekkäri Wille Söderlund (Fart!Kan bli tunna i egen zon)
Forsberg Engsundh Carey/Berget. ( Tycker Forsberg gjort det bra. Bra fart. Engsundh är alibi och Carey/ Berget är 0 poängare men vart ska de spela annars?)
Var vi ska få en förstacenter ifrån vet jag inte… Slim chance.
Men högsta prioritet.
Sedan målvakt och back. Känner på mig att det blir salak ändå. Back letar vi visst inte efter men Bengtsson och 04 orna håller inte i ett kvalspel.
#46 på Söderlund enligt truppsidan här på hemsidan.... Kul med 46a med ryggrad!
Synd bara att han har svart-gult på bilden.
Ändring bör prioriteras högt!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Kedjan med Rhet och Axelsson funkade bra idag, de verkar passa bra ihop och väldigt skönt att Rhet fick göra mål. Det skulle vara bra om han kommer upp i samma form som förra säsongen. Och Axelsson tre poäng på två matcher.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Vilken säsong. Två matcher, två skador på tongivande spelare.
Sören kan vara borta allt mellan en vecka och ett år.
Sjuk oflyt.
Sören kan vara borta allt mellan en vecka och ett år.
Sjuk oflyt.
-
Tydligen intresserade av Antti Kalapudas enligt Sportexpressen. JYP i sin tur säger att man inte har för avsikt att släppa spelare.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... i-finland/
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... i-finland/
Kalapudas har mäktat med tre mål på typ 37 matcher ca 20 assist tror jag det var.
Ingen spets precis.
Ingen spets precis.
Kalapudas är nog tänkt som en ersättare för Strandberg. Liknande spelartyp.
Antar vi letar en ersättare till Sören också nu då eller hur illa blev det där?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).