Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Visst är det bra att vara kräsen, men kommande fyra matcher är (som vanligt) sjukt viktiga. Leksand (H), Brynäs (H), Luleå (B) och Örebro (H) är alla matcher mot lag som ligger nära oss i tabellen. Vi har inte råd att tappa mot dessa lag, framför allt inte på hemmaplan. Att få in en center nu som kan träna ihop sig med laget under uppehållet och vara med från den 26:e kan vara viktigare än vad ledningen verkar tro.
Skit i kravet om 1,5 år, skit i vilken nationalitet spelaren har, jobba stenhårt för att få in kvalitet.
Skit i kravet om 1,5 år, skit i vilken nationalitet spelaren har, jobba stenhårt för att få in kvalitet.
Trejdad mot Tim Erixon, går till CBJ.SirDIFalot skrev:Jeremy Morin som begärt en trade från Chicago för att han vill ha en större roll i ett annat NHL-lag?bastis7 skrev:In med Morin och Wandell! Skrapa ur pengarna ur plånkan. Sören-Wandell-Morin bästa kedjan i SHL?
Inte för att det var på tapeten men ändå

Jag vill se en uber-center under granen annars kommer det en tår ner från min kind

- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sparkade Salo kanske dyker upp som sportchef i DIF nu. Trist o inte köra ramsan... "Du är sämre än Salo" 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag minns när Viktor Fasth släppte in tre mål på några minuter i ett derby och hela Globen sjöng "Sämre än Salo". Synd att det klippet inte finns någonstans.
Avskaffa tre mot tre.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kom ihåg det... Var väl då Fasth gjorde kaffeved av klubban när han byttes ut 

- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Klaudius21
Finns ju detta klippet, men inga publikbilder från detMattias_87 skrev:Jag minns när Viktor Fasth släppte in tre mål på några minuter i ett derby och hela Globen sjöng "Sämre än Salo". Synd att det klippet inte finns någonstans.

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Bra, då kan vi koncentrera oss på Peter Regin!Jim Morrison skrev:Wandell till Admiral vad det verkar.
http://www.hockeysverige.se/2014/12/14/ ... -bergfors/
Hade varit bra om vi fick in någon under breaket
-
Problemet är ju att så länge vi hankar oss med och tar poäng så vill man nog dra på denna förstärkning/kostnad så länge det går.
3 poängssystemet är ju fruktansvärt jobbigt då det kan räcka med 3-4 förluster så är vi sist och måste då panikvärva. Jag tror inte att vi har någonting på gång eller kommer ha det förens vi är sist i serien tyvärr...
3 poängssystemet är ju fruktansvärt jobbigt då det kan räcka med 3-4 förluster så är vi sist och måste då panikvärva. Jag tror inte att vi har någonting på gång eller kommer ha det förens vi är sist i serien tyvärr...
tyvärr har du nog rätt, helt ologiskt men santSteelmountain skrev:Problemet är ju att så länge vi hankar oss med och tar poäng så vill man nog dra på denna förstärkning/kostnad så länge det går.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror problemet ligger i att det inte finns något vettigt på marknaden. Det måste ju vara någon som gör skillnad också. Och det finns många klubbar runtom i Europa som bråkar om dom få som blir tillgängliga.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
DIF har tydligen tackat nej till en del spelare dom blivit erbjudna för att dom inte stämmer in på kravbilden dom har, dvs att spelaren ska vara riktigt bra i egen zon.Mattias_87 skrev:Tror problemet ligger i att det inte finns något vettigt på marknaden. Det måste ju vara någon som gör skillnad också. Och det finns många klubbar runtom i Europa som bråkar om dom få som blir tillgängliga.
Expert.
Vilka har man tackat nej till?SirDIFalot skrev:DIF har tydligen tackat nej till en del spelare dom blivit erbjudna för att dom inte stämmer in på kravbilden dom har, dvs att spelaren ska vara riktigt bra i egen zon.Mattias_87 skrev:Tror problemet ligger i att det inte finns något vettigt på marknaden. Det måste ju vara någon som gör skillnad också. Och det finns många klubbar runtom i Europa som bråkar om dom få som blir tillgängliga.
Säcken-hockey...
- SirDIFalot
Har inga namn.Sjöwall skrev:Vilka har man tackat nej till?SirDIFalot skrev:DIF har tydligen tackat nej till en del spelare dom blivit erbjudna för att dom inte stämmer in på kravbilden dom har, dvs att spelaren ska vara riktigt bra i egen zon.Mattias_87 skrev:Tror problemet ligger i att det inte finns något vettigt på marknaden. Det måste ju vara någon som gör skillnad också. Och det finns många klubbar runtom i Europa som bråkar om dom få som blir tillgängliga.
Expert.