Vad är det som tyder på att vi har de tre bästa kvar? något du har hört från en trovärdig källa? Eller antar du det genom att se på våran nuvarande uppsättning?SirDIFalot skrev:Tycker också det lät väldigt tajt men det är så i alla fall. Det är inte heller något rykte utan det ÄR så. Dessutom verkar det som det är tre bra backar som ska in. Som Android skrev några inlägg upp. Mycket tyder på att vi har våra tre bästa backar kvar att signa!
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej, nej. Det är något jag hört. Vilket jag inte betvivlar.Jerka skrev:Vad är det som tyder på att vi har de tre bästa kvar? något du har hört från en trovärdig källa? Eller antar du det genom att se på våran nuvarande uppsättning?SirDIFalot skrev:Tycker också det lät väldigt tajt men det är så i alla fall. Det är inte heller något rykte utan det ÄR så. Dessutom verkar det som det är tre bra backar som ska in. Som Android skrev några inlägg upp. Mycket tyder på att vi har våra tre bästa backar kvar att signa!
Expert.
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
I toppen av sin karriär tycker jag är lite för mycket att begära. Det gäller att ha fingertoppskänsla och försöka hitta sådana som verkar på våra på toppen men som har mycket mer kvar att ge. Typ nästa åkerman. Jag ser gärna att vi värvar för att kunna ta med oss majoriteten av spelarna upp i elitserien. Men då gäller det att man vet hur man utvecklar spelare. Jag hoppas Bäcklin kan tillföra mycket där.Jim Morrison skrev:Hoppas det är tre backar i rätt ålder (25-29) helt utan DIF-koppling. Som är på toppen av sin karriär. Men det kanske är för mycket att begära?
Tja, om det inte är Douglas Murray, Niklas Kronwall och Dan Boyle då...
Skickat från min MK16i via Tapatalk 2
i
- SirDIFalot
Timmy Pettersson känns väl ganska högaktuell? Jag skulle nog sätta en slant på att han är en av backarna. Där får vi in rutin. Sedan gärna någon vrålstark back som håller rent kring kassen. Sen helst av allt en tvåvägsback från Nordamerika som är bra i Power Play. Om de har DIF-koppling eller inte spelar mig mindre roll. Huvudsaken är att det är bra spelare och besitter dom egenskaperna vi saknar.
Expert.
Skulle vi få in Timmy skulle jag hoppa hela vägen till ...(valfri plats)... av glädje. Är verkligen en av drömvärvningarna på backsidan för mig!SirDIFalot skrev:Timmy Pettersson känns väl ganska högaktuell? Jag skulle nog sätta en slant på att han är en av backarna. Där får vi in rutin. Sedan gärna någon vrålstark back som håller rent kring kassen. Sen helst av allt en tvåvägsback från Nordamerika som är bra i Power Play. Om de har DIF-koppling eller inte spelar mig mindre roll. Huvudsaken är att det är bra spelare och besitter dom egenskaperna vi saknar.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Tycker han överromantiserats en hel del sedan han lämnade. Han spelade i en tredje backpar av en anledning. Men visst, på allsvensk nivå... Vi behöver rutin. Inte mig emot.Jepe skrev:Skulle vi få in Timmy skulle jag hoppa hela vägen till ...(valfri plats)... av glädje. Är verkligen en av drömvärvningarna på backsidan för mig!SirDIFalot skrev:Timmy Pettersson känns väl ganska högaktuell? Jag skulle nog sätta en slant på att han är en av backarna. Där får vi in rutin. Sedan gärna någon vrålstark back som håller rent kring kassen. Sen helst av allt en tvåvägsback från Nordamerika som är bra i Power Play. Om de har DIF-koppling eller inte spelar mig mindre roll. Huvudsaken är att det är bra spelare och besitter dom egenskaperna vi saknar.
Expert.
Har iofs alltid haft Timmy som en favorit. Tycker att han är ruskigt underskattad som back. Håller en jämn nivå, sällan storartade matcher och lika åt andra hållet. Dvs en sån back som jag anser är ytterst nödvändig i DIF. Förväntar mig absolut inte en poängledande back utan en stabil bra back.SirDIFalot skrev:Tycker han överromantiserats en hel del sedan han lämnade. Han spelade i en tredje backpar av en anledning. Men visst, på allsvensk nivå... Vi behöver rutin. Inte mig emot.Jepe skrev:Skulle vi få in Timmy skulle jag hoppa hela vägen till ...(valfri plats)... av glädje. Är verkligen en av drömvärvningarna på backsidan för mig!SirDIFalot skrev:Timmy Pettersson känns väl ganska högaktuell? Jag skulle nog sätta en slant på att han är en av backarna. Där får vi in rutin. Sedan gärna någon vrålstark back som håller rent kring kassen. Sen helst av allt en tvåvägsback från Nordamerika som är bra i Power Play. Om de har DIF-koppling eller inte spelar mig mindre roll. Huvudsaken är att det är bra spelare och besitter dom egenskaperna vi saknar.
2014-04-07, vad hände?
Om det är nu de tre bästa backarna kvar så med tanke på att Gustafsson kunde ha 25 min i elitserien, mao kan man räkna honom och kanske även Lidström, Gustafsson och Holm sådana som skulle kunna spela i ett tredje backpar i elitserien eller åtminstone på gränsen. Så då räknar jag med att backarna som kommer in skulle kunna spela i ett andra backpar i ett hyfsat elitserielag! Verkar mao mycket lovande!SirDIFalot skrev:Nej, nej. Det är något jag hört. Vilket jag inte betvivlar.Jerka skrev:Vad är det som tyder på att vi har de tre bästa kvar? något du har hört från en trovärdig källa? Eller antar du det genom att se på våran nuvarande uppsättning?SirDIFalot skrev:Tycker också det lät väldigt tajt men det är så i alla fall. Det är inte heller något rykte utan det ÄR så. Dessutom verkar det som det är tre bra backar som ska in. Som Android skrev några inlägg upp. Mycket tyder på att vi har våra tre bästa backar kvar att signa!
Nja nu överdrev jag säkert men skulle kunna tänka mig Timmy, Granath och en hyfsad pp-back så är jag iaf mycket nöjd!
- SirDIFalot
Sedan behöver det ju inte vara tre superbackar... Såklart det kan vara någon här som håller David Lidström högre än någon av backarna som kommer in, men utgångspunkten från Challe ska vara att vi har de tre bästa backarna kvar att signa.
Expert.
Låter iaf mycket lovande! Har vi tre backar i klass med lite bättre än David L så börjar truppen se bra ut. Sen vet man ju aldrig hur bra de unga backarna kommer vara. De kan stagnera helt men också ta enorma kliv under en sommar. Ny tränare kan göra extremt mycket i den åldern så hoppas Bäcklin kan hjälpa de till att bli toppbackar i allsvenskan iår!SirDIFalot skrev:Sedan behöver det ju inte vara tre superbackar... Såklart det kan vara någon här som håller David Lidström högre än någon av backarna som kommer in, men utgångspunkten från Challe ska vara att vi har de tre bästa backarna kvar att signa.
Har du hört några namn eller bara att det ska in tre backar? Vad är det för spelartyper tro?
- SirDIFalot
Bra småsurr om Timmy P. I övrigt ingenting.. Jag hoppas på en transatlant i alla fall! Det vore roligt.mb81 skrev:Låter iaf mycket lovande! Har vi tre backar i klass med lite bättre än David L så börjar truppen se bra ut. Sen vet man ju aldrig hur bra de unga backarna kommer vara. De kan stagnera helt men också ta enorma kliv under en sommar. Ny tränare kan göra extremt mycket i den åldern så hoppas Bäcklin kan hjälpa de till att bli toppbackar i allsvenskan iår!SirDIFalot skrev:Sedan behöver det ju inte vara tre superbackar... Såklart det kan vara någon här som håller David Lidström högre än någon av backarna som kommer in, men utgångspunkten från Challe ska vara att vi har de tre bästa backarna kvar att signa.
Har du hört några namn eller bara att det ska in tre backar? Vad är det för spelartyper tro?
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket tråkigt och mycket väntat att DT lämnar.
Nu blev vi av med vår klart bästa back. Blir helt avgörande vilka 2-3 backar Challe nu får tag i. Lär knappast finnas skickliga backar över som vill till DIF.
Men en av platserna får gärna gå till Timmy. Sedan krävs minst en klippa till som de övriga kan luta sig mot.
Ingen kan väl tro att vi ska kunna gå upp med Holm, Gustavsson och Lennhammer som "ledande pjäser"?
Bara att invänta kommande vecka. Blir riktigt spännande, samtidigt som man börjar bli aningen orolig. Kan mycket väl visa sig bli ett par dugliga AS backar och inget mer.
Vi MÅSTE bara få in åtminstonde en ledande back.
Nu blev vi av med vår klart bästa back. Blir helt avgörande vilka 2-3 backar Challe nu får tag i. Lär knappast finnas skickliga backar över som vill till DIF.
Men en av platserna får gärna gå till Timmy. Sedan krävs minst en klippa till som de övriga kan luta sig mot.
Ingen kan väl tro att vi ska kunna gå upp med Holm, Gustavsson och Lennhammer som "ledande pjäser"?
Bara att invänta kommande vecka. Blir riktigt spännande, samtidigt som man börjar bli aningen orolig. Kan mycket väl visa sig bli ett par dugliga AS backar och inget mer.
Vi MÅSTE bara få in åtminstonde en ledande back.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har inte hängt med i Silly sedan ett par veckor tbx är det någon som kan berätta hur läget ser ut på alla positioner? Hur många backar ska in etc
[quote="BOMBOM BOUCHARD"]Mycket tråkigt och mycket väntat att DT lämnar.
Vi MÅSTE bara få in åtminstonde en ledande back.[/quo
Vi vill ha Bombom tillbaka!!
Vi MÅSTE bara få in åtminstonde en ledande back.[/quo
Vi vill ha Bombom tillbaka!!
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Nej, vi vill inte ha Bombom tillbaka.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.