Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Erik har ju en hög potential, och spelade stundtals riktigt bra. Det jag tror många stör sig på hos honom var hans nonchalanta spelstil som verkligen tog fart när polaren Landeskog dök upp i laget. Men det är skrattretande att utse honom som en av de sämsta backarna i DIF's historia, tror inte ens Jock på allvar kan mena det. :lol:
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

EG var så jävla dålig att han spelade till sig ett kontrakt i SHL. Så går det med dåliga backar, de går till sämre lag i sämre ligor/divisioner.

Pajaser som inte fattar ett skit kan ju tro och tycka att EG var urusel.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det har ju blivit till en grej att kritisera EG. Jockmaniac går i bräschen för det här. Lycka till!
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:
DIF_Soldier skrev:
Nummer19 skrev:......................
.................................
..............................
Ja, han gjorde en del orutinerade ingripanden. Och ja, nivån överlag pendlade; precis som hos majoriteten unga spelare världen över. Likväl förändrar inte det faktumet att han i perioder var vår bästa back och fick allt eftersom omänskligt stort ansvar av tränarna när de insåg att varken 35-årige Timmy Pettersson med typ 15 års Elitserierutin eller den snart trettioårige Granath - tidigare kapten för ett Elitlag - gav gensvar för fem jävla öre.

Trots det, och trots en annalkande häxjakt från oresonliga känslodrivna gaphalsar (bland dem till och med fullvuxna män), stod han för 7 mål och 16 målgivande passningar på slutet av säsongen - överlägset bäst poängnotering av alla backar säsongen 12/13 - blott 20 år gammal.

Du vill alltså, mot denna bakgrund, på fullaste allvar utse honom till den genomgående sämsta back i DIF Hockeys historia. Du måste inse att det inte är friskt.
Bästa inlägget på länge. Jag hoppas visserligen att Gustavsson inte läser på detta forum, men om han gör det, hoppas jag han läser vad DIF Soldier skriver. Som vissa andra går på, kan vi gå miste om en värdefull hemvändare när EG om tio år avslutar sin NHL-karriär.

Jag vill f.ö. lägga till EGs positiva egenskaper att han vid flertalet tillfällen stod upp för laget och tog en fight, vilket väldigt få DIF-spelare gjort de senaste åren. Inte för att jag gillar slagsmål, men det behövs en sådan spelare.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Saknar inte EG, men att säga att han är den sämsta backen i DIFs historia är galenskap. Jag kan räkna upp 5 backar under förra året som var sämre. När jag tänker efter kan jag knappt komma på någon som var bättre. Sam & Nisse håller högre klass i mitt tycke men de spelade ju å andra sidan inte förra året.
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Hm mycket tjat & gnäll över förre detta spelare. Denna tråd ska väl ändå handla om nu:et och eventuella värvningar. En del säger här att vi ska vänta till efter jul med att plocka in nån ny i truppen. Fel tycker jag av den andledningen att problemet vet vi ju redan vi gör alldeles för lite mål. Och ska en spelare komma in kan han behöva några matcher för att spela ihop sig med kedjan som spelaren kommer paras ihop med. Väntar vi med att ta in en spelare kan det bli väldigt sent målen behöver komma nu. Det ska väl också sägas att spelaren som kommer in kan ju inte stå för exakt allt själv även andra måste höja sig i sitt målskytte. I övrigt tycker jag vi borde låna in en back också för att stärka laget bakåt nån stor stark spelare som åker rakt på och smäller på allt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Sämsta backen på SENARE ÅR. Håll er till ämnet pojkar!

Anledningen till att jag gnäller på honom är för att han var så säreget dålig. Inget personligt, han var bara våran överlägset jobbigaste back. Han hade ett helt okej skott, så där är hans positiva sidor. Han gav nonchalansen ett ansikte, han var en diva, han spelade alltid för sig själv, världelös lagspelare. Sen förstår jag att vissa grabbar härinne hellre håller spelare som Klubertanz och andra importer betydligt närmare till hands när det gäller att kritisera spelare. Inte det lättaste att kritisera "egna" spelare, det förstår jag. Kräver lite att man kliver ur Djurgårdsbubblan för ett par sekunder.

Är det något jag lärt mig, är det att Djurgårdare i synnerhet här på forumet, i regel saknar det perspektivet. Helt okej för mig! Kommer ändå stå på mig, för att det helt enkelt var så det var...

Måste varit vidrigt att vara backpartner till honom då han gav sig i väg på saker som varken han eller laget behärskade... Utan att bry sig dessutom! Inte ens när tränaren sa till honom brydde han sig. Gulligt roligt enligt vissa, barnsligt för mig.
1962FenderStrat

Visst, EG va lite nonchalant emellanåt, men tycker hans offensiva spelsinne väger upp det något.

Lidström, Lennhammer, Timmy och Granath va många resor sämre i mitt tycke.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Henrik Sjöwall liverapporterar på Twitter, då svarar Challe på frågan om vilken spelartyp han är ute efter: Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 2m
Challe: "Jag passar på den frågan, dock ej målvaktssidan och eventuellt inte heller backsidan. Forwardssidan däremot är viktig att bredda"

Jag är inte direkt överraskad av detta. Rent spontant känns de som att backsidan börjar skärpa till sig rejält nu och de spelar bättre och bättre tycker jag :) Av Challes svar på denna fråga så känns det också som att både han och tränarna börjar se samma mönster!
JohnnyOduya

Inlägg av JohnnyOduya »

Kan bara flika in att Erik Gustafsson har skött sig riktigt bra hittills i Frölunda. Har inte märkt av så mycket av den här beryktade nonchalansen, utan han har känts stabil. Får mycket speltid tillsammans med John Klingberg och tar, som sagt, vara på förtroendet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

JohnnyOduya skrev:Kan bara flika in att Erik Gustafsson har skött sig riktigt bra hittills i Frölunda. Har inte märkt av så mycket av den här beryktade nonchalansen, utan han har känts stabil. Får mycket speltid tillsammans med John Klingberg och tar, som sagt, vara på förtroendet.
Kanske helt enkelt handlar om att han nu tvingats växa upp. Att spela i DIF var lite som att leka på bakgården med sina kompisar. Att istället för att sommarjobba på ett företag så hjälper han farsan att måla om garaget för en tjugolapp i timmen. Inte alls seriöst, men rätt så skoj.

Nu måste han helt plötsligt lyssna på vad chefen säger, och kan inte larva runt levandes på att vara den lilla "söta" ankungen som ständigt får sin vilja igenom. Nyttigt för honom! Menar det på fullaste allvar att det vore kul om det kunde bli en hyfsad hockeyspelare av honom också.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:Erik har ju en hög potential, och spelade stundtals riktigt bra. Det jag tror många stör sig på hos honom var hans nonchalanta spelstil som verkligen tog fart när polaren Landeskog dök upp i laget. Men det är skrattretande att utse honom som en av de sämsta backarna i DIF's historia, tror inte ens Jock på allvar kan mena det. :lol:
Håller med, ingen som minns Veli-Pekka Kautonen? Så jävla usel i DIF så han fick gå efter sex matcher och lätt den sämsta back vi haft.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
1962FenderStrat

JohnnyOduya skrev:Kan bara flika in att Erik Gustafsson har skött sig riktigt bra hittills i Frölunda. Har inte märkt av så mycket av den här beryktade nonchalansen, utan han har känts stabil. Får mycket speltid tillsammans med John Klingberg och tar, som sagt, vara på förtroendet.

Varför skriver du här om du håller på Frölunda?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:

Varför skriver du här om du håller på Frölunda?
Ähh, det är väl trevligt om vi då och då kan få en inblick från ett annat perspektiv.
Expert.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Klart Erik gjorde några katastrofala misstag men att ingen nämner Ribben? Helt klart sämre än Erik.
Låst