SkönaDjurgårn skrev:Det slog mig alldeles nyss att vi inte har någon förstemålvakt! Alltså, det vet jag ju. Men nu fick jag svår panik. Vad händer om inte Tellan kommer? Vad har vi för alternativ, någon som har några smaskiga namn? Och varför diskuteras inte målvaktsposten mer? Paniiiiiiiiiiiiiiiik!
Kom hem, Mark. Hihi..
Hadelöv är väl troligen reservplanen men är väl inte hundra att han är sugen heller, nån som skrev att Tellan tackat nej nyligen dessutom pga för lite pengar, minns inte om källan var säker dock. Vet inte vilka fler alternativ som finns faktiskt
bastis7 skrev:Andreas Andersson har väl ingen klubb? Han tycker jag skulle sitta fint om inte Tellan kommer.
Klar för LHC.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
jensa öhling skrev:Fleury är ju instabil. Käkar antidepressiva. Bra att vi inte högg på honom.
Forwardsplaterna är täcka när Otto och Ljungh kritat på. Synd att vi signade Holmqvist, Fimpen och Tim. Hade hellre sett t ex Soares.
Om det blir Lungh och Otto så har vi ändå allsvenskans bästa forwardsuppsättning och klart bättre än timrå och rögle som vi förmodligen möter om vi kommer till kvalserien! Sen skulle det kanske behövas en riktigt vass målskytt men kommer alltid vara något som är fel! Jag är mer orolig för målvakt och backar!
Ölve, Åberg, Johner, Otto, Ljung, Sörensen har alla potential att göra 20+ mål i allsvenskan!
Hade vi inte elitseriens bästa backuppställning förra säsongen också?
Nu inväntar man Challes bomb Douglas Murray klar =) ironisk i dessa svåra stunder, nä men tror Challe har nånting på gång och jag hoppas verkligen det är nå rikigt bra i backväg=)
Fernholm har ekat lite i bakhuvet, skulle inte tacka nej till han i detta läge.
Men skulle vilja ha in Ossi vännänen han skulle fan på egen hand vara bättre än förra säsongens backbesättning=).
Ingen som har koll på lite bättre backar som kan vara aktuella?
Tror för övrigt inte att Challe bara kommer köra/chansa med unga backar nånting har han på gång, Dock vet man aldrig i dessa tider.
Remy Lebeau skrev:Jag hade Fleury som drömvärvning direkt när vi åkte ur. 12 mål i Elitserien trots sparsamt med speltid är inte dåligt. Fleaury har dock haft det ganska så tufft vid sidan av plan. Historien med hans fru och barn kan knappast ha undgått någon vid det här laget.
Fleury som spelare är förmodligen Allsvenskans bästa målskytt, men det är det där med det mentala som kan spöka.
Folk klagar på att Tim signades, men jag tycker Ljungh blir mer överflödig än Tim om Otto förlänger.
Ljungh är dock center och man vill nog inte göra om 10/11 års tabbe. Tror inte man vågar se Weigel som en av fyra centrar och ha juniorer som reserver bara.
Du ska nog inte vara helt hundra på att Ljungh är/var tänkt som center. Han spelade sin bästa hockey som ytterforward ifjol. Där han i playoff till kvalserien var VIK's bästa poänggörare som just ytter.
Intressant... Har sett framför mig en kedja med Hank-Ljungh-Sörensen rätt länge. Vi får väl se vad det blir...
För övrigt så hörde jag att Per Hållberg INTE är aktuell för DIF på något sätt då Challe inte håller honom högt alls. Så honom kan vi skriva av. Det handlar också om TRE backar som ska in och inte två. Vilket känns väldigt skönt.
Hur vet du att det är tre backar som ska in? Litar på dig och tycker det är absolut nödvändigt men det verkade som Challe trodde backsidan skulle vara spikad nästa vecka och det känns tajt lite stressigt. Såklart kan tre backar vara så gott som klara redan och bara vänta på att skriva sin autograf. Konstigt att inte ett jävla rykte har läckt iaf förutom om spelare som gått till andra klubbar(som tur är!).Det är iofs väldigt bra att det inte läcker massa!
Tycker också det lät väldigt tajt men det är så i alla fall. Det är inte heller något rykte utan det ÄR så. Dessutom verkar det som det är tre bra backar som ska in. Som Android skrev några inlägg upp. Mycket tyder på att vi har våra tre bästa backar kvar att signa!