Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Har hört att Kalus kommer efter jul!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- diftobbe89
Vem sa det, Sankte Per eller?bastis7 skrev:Har hört att Kalus kommer efter jul!
Dock saknar jag Kalus och hans fightingface måste jag erkänna.
Spela fult
- BaronVonDif
Känns som oklarheter i ovanstående frågor kommer besvaras på medlemsmötet i morgon, tyvärr missar jag det, , hoppas nån liverapporterar?
P.s Hur fan citerar man i nya Tapatalk?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Tryck på inlägget och sen uppe i högerhörnet. Jag bytte tillbaka till originalversionen dock.BaronVonDif skrev:Känns som oklarheter i ovanstående frågor kommer besvaras på medlemsmötet i morgon, tyvärr missar jag det, , hoppas nån liverapporterar?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
TackarChallen skrev:Tryck på inlägget och sen uppe i högerhörnet. Jag bytte tillbaka till originalversionen dock.BaronVonDif skrev:Känns som oklarheter i ovanstående frågor kommer besvaras på medlemsmötet i morgon, tyvärr missar jag det, , hoppas nån liverapporterar?
P.s Hur fan citerar man i nya Tapatalk?![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- DIF_Soldier
Själv lägger jag rösten på Tero Konttinen.diftobbe89 skrev:Erik Ryman och Jonas Liwing är två heta kandidater också.Manijock skrev:Efter Erik Gustafsson naturligtvisdiftobbe89 skrev:Niklas Andersson. Haha. Ibland vet man inte om folk är ironiska eller inte!
En av dom sämsta backarna som någonsin spelat för DIF.
Säg den glädje som varar
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Gör mig innerligt ledsen att ingen ens har nämnt André Mattsson.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- DIF_Soldier
Det har nämnts vid flertalet tillfällen då hans namn kommer upp; Mattsson visste sina begränsningar och spelade därefter, så allt som allt skulle jag inte klassa honom som sämst.Nummer19 skrev:Gör mig innerligt ledsen att ingen ens har nämnt André Mattsson.
Frylén är också en kille som fick oförtjänt med skit. Om vi hade haft en Edwin i form i vårt lag idag hade det varit grymt; han var en stabil defensiv pjäs som under sista tiden av sin karriär drogs med en miniskelskada som gjorde att han slutligen la av. Den skadan bidrog nog en hel del till hans mindre lyckade prestationer på slutet.
Att ens nämna EG som sämsta back någonsin är ju för övrigt bara skrattretande felaktigt.
Säg den glädje som varar
Där har du fel. Erik gjorde misstag jag aldrig någonsin sett en hockeyspelare på denna nivån ens i närheten lyckats klara av. Pinsamma pojkmissar! Tycker så synd om de spelare i DIF som fick lira med en sådan oförutsägbar pojkstruling...DIF_Soldier skrev:Det har nämnts vid flertalet tillfällen då hans namn kommer upp; Mattsson visste sina begränsningar och spelade därefter, så allt som allt skulle jag inte klassa honom som sämst.Nummer19 skrev:Gör mig innerligt ledsen att ingen ens har nämnt André Mattsson.
Frylén är också en kille som fick oförtjänt med skit. Om vi hade haft en Edwin i form i vårt lag idag hade det varit grymt; han var en stabil defensiv pjäs som under sista tiden av sin karriär drogs med en miniskelskada som gjorde att han slutligen la av. Den skadan bidrog nog en hel del till hans mindre lyckade prestationer på slutet.
Att ens nämna EG som sämsta back någonsin är ju för övrigt bara skrattretande felaktigt.
Nej, bara nej.Manijock skrev:Där har du fel. Erik gjorde misstag jag aldrig någonsin sett en hockeyspelare på denna nivån ens i närheten lyckats klara av. Pinsamma pojkmissar! Tycker så synd om de spelare i DIF som fick lira med en sådan oförutsägbar pojkstruling...DIF_Soldier skrev:Det har nämnts vid flertalet tillfällen då hans namn kommer upp; Mattsson visste sina begränsningar och spelade därefter, så allt som allt skulle jag inte klassa honom som sämst.Nummer19 skrev:Gör mig innerligt ledsen att ingen ens har nämnt André Mattsson.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- diftobbe89
Favoritbacken i alla kategorier måste ju dock vara Micke Magnusson, fullkomligt älskade den mannen.
Spela fult
diftobbe89 skrev:Vem sa det, Sankte Per eller?bastis7 skrev:Har hört att Kalus kommer efter jul!
Dock saknar jag Kalus och hans fightingface måste jag erkänna.
Haha, njaa lite rykten på stan bara

- DIF_Soldier
Ja, han gjorde en del orutinerade ingripanden. Och ja, nivån överlag pendlade; precis som hos majoriteten unga spelare världen över. Likväl förändrar inte det faktumet att han i perioder var vår bästa back och fick allt eftersom omänskligt stort ansvar av tränarna när de insåg att varken 35-årige Timmy Pettersson med typ 15 års Elitserierutin eller den snart trettioårige Granath - tidigare kapten för ett Elitlag - gav gensvar för fem jävla öre.Manijock skrev:Där har du fel. Erik gjorde misstag jag aldrig någonsin sett en hockeyspelare på denna nivån ens i närheten lyckats klara av. Pinsamma pojkmissar! Tycker så synd om de spelare i DIF som fick lira med en sådan oförutsägbar pojkstruling...DIF_Soldier skrev:Det har nämnts vid flertalet tillfällen då hans namn kommer upp; Mattsson visste sina begränsningar och spelade därefter, så allt som allt skulle jag inte klassa honom som sämst.Nummer19 skrev:Gör mig innerligt ledsen att ingen ens har nämnt André Mattsson.
Trots det, och trots en annalkande häxjakt från oresonliga känslodrivna gaphalsar (bland dem till och med fullvuxna män), stod han för 7 mål och 16 målgivande passningar på slutet av säsongen - överlägset bäst poängnotering av alla backar säsongen 12/13 - blott 20 år gammal.
Du vill alltså, mot denna bakgrund, på fullaste allvar utse honom till den genomgående sämsta back i DIF Hockeys historia. Du måste inse att det inte är friskt.
Säg den glädje som varar