Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Skönt att DT försvann. Vill nog aldrig mer se han i DIF dressen.
DT är för mig större legoknekt än Hanulla!
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Efter en natts sömn så kan jag fortfarande inte släppa det där med att Fleury är klar för fucking Södertälje SK. Så sjukt jävla irriterande att DIF uppenbarligen inte verkar ha visat något intresse alls för honom, vilket naturligtvis är att betrakta som grovt tjänstefel av Populisten himself. I min bok hade Damien varit "den perfekta pusselbiten" för nästa säsongs lagbygge. Nu sänktes genast mina förhoppningar. Från att tidigare ha hoppats på en direktplats till KS så får man helt plötsligt "vara nöjd" om vi ens når topp 7...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Jag förstår besvikelsen men den vittnar också om att att de som har dessa åsikter helst skulle vilja se DT (och i detta citat även Hannulla) i DIF kommande säsong.DIFRobbex skrev:Skönt att DT försvann. Vill nog aldrig mer se han i DIF dressen.
Förklaringen när det gäller DT är att han har ett par år till att dra in bra med pengar och få sin framtid tryggad. Samma sak när det gäller Mika. Om vi tar KHL så får en spelare mellan 4-6 millar NETTO för en säsong. Utöver det fritt boende och en del andra fringisar.
I Tyskland blir det inte samma pengar (sambeskattning med Sverige) men trots allt en bra slant mer än vad DT skulle fått i DIF och mer än vad han fick förra säsongen.
Vi som supportrar måste acceptera att det inte längre är som på Lasse Björns tid. På den tiden var det brandmän och poliser som spelade med undantag av Rolle som jobbade på Atlas Copco. Hockyspelandet är ett yrke. Vårt jobb är, som de flesta på detta forum, att stödja det lag DIF ställer på isen kommande säsong. Och jag tycker som sagt att de flesta här gör det på ett bra och konstruktivt sätt, faktiskt bättre och mer engagerat än på Lasse Björns tid.
Äh bullshit! Han har gjort 6 år i nhl och 3 i khl vilket borde innebära lågt räknat 20 mille! Det är typ 50 årslöner för en normal knegare. Hans framtid är tryggad! Han är bara girig!Nissehult skrev:Jag förstår besvikelsen men den vittnar också om att att de som har dessa åsikter helst skulle vilja se DT (och i detta citat även Hannulla) i DIF kommande säsong.DIFRobbex skrev:Skönt att DT försvann. Vill nog aldrig mer se han i DIF dressen.
Förklaringen när det gäller DT är att han har ett par år till att dra in bra med pengar och få sin framtid tryggad. Samma sak när det gäller Mika. Om vi tar KHL så får en spelare mellan 4-6 millar NETTO för en säsong. Utöver det fritt boende och en del andra fringisar.
I Tyskland blir det inte samma pengar (sambeskattning med Sverige) men trots allt en bra slant mer än vad DT skulle fått i DIF och mer än vad han fick förra säsongen.
Vi som supportrar måste acceptera att det inte längre är som på Lasse Björns tid. På den tiden var det brandmän och poliser som spelade med undantag av Rolle som jobbade på Atlas Copco. Hockyspelandet är ett yrke. Vårt jobb är, som de flesta på detta forum, att stödja det lag DIF ställer på isen kommande säsong. Och jag tycker som sagt att de flesta här gör det på ett bra och konstruktivt sätt, faktiskt bättre och mer engagerat än på Lasse Björns tid.
Nej, jag vill inte se DT mer i DIF.Nissehult skrev:Jag förstår besvikelsen men den vittnar också om att att de som har dessa åsikter helst skulle vilja se DT (och i detta citat även Hannulla) i DIF kommande säsong.DIFRobbex skrev:Skönt att DT försvann. Vill nog aldrig mer se han i DIF dressen.
Att man säger i en intervju att man inte ska till utlandet igen, utan bosätta sig i Stockholm, får mig att spy då man sedan väljer att sticka iaf.
DT har inget hjärta för DIF och kommer aldrig ha. Han är en legoknekt så bara drar dit han får mest pengar.
Hade han haft hjärta hade han varit kvar och krigat upp DIF igen, men han sticker med svansen mellan benen.
Hanulla däremot har inte gått ut i någon press eller intervju och sagt att han ska stanna i DIF dom gånger han varit här. Utan har redan från första början sagt att han ställer upp för att sedan dra till utlandet.
Hanulla är därför mer välkommen hem än DT.
Hanulla däremot har inte gått ut i någon press eller intervju och sagt att han ska stanna i DIF dom gånger han varit här. Utan har redan från första början sagt att han ställer upp för att sedan dra till utlandet.
Mika har dessutom DIF hjärta. Ser gärna honom hos oss kommande säsong. Men det är klart, han är ju inte mycket till back.
Mika har dessutom DIF hjärta. Ser gärna honom hos oss kommande säsong. Men det är klart, han är ju inte mycket till back.
haha, nä. Mika är långt ifrån en back.Nissehult skrev:Hanulla däremot har inte gått ut i någon press eller intervju och sagt att han ska stanna i DIF dom gånger han varit här. Utan har redan från första början sagt att han ställer upp för att sedan dra till utlandet.
Gillar inte stilen DT håller på med. Känns som han försöker köpa fansens förtroende för att sedan kunna dra utan att någon ska bli förbannad.
DT har säkert mer än man tror på kontot, så det här med Köln luktar illa.
Han är gammal och behöver inte dra utomlands, utan han kan stanna i stockholm och avsluta karriären i DIF.
-
Fleury är ju instabil. Käkar antidepressiva. Bra att vi inte högg på honom.
Forwardsplaterna är täcka när Otto och Ljungh kritat på. Synd att vi signade Holmqvist, Fimpen och Tim. Hade hellre sett t ex Soares.
Forwardsplaterna är täcka när Otto och Ljungh kritat på. Synd att vi signade Holmqvist, Fimpen och Tim. Hade hellre sett t ex Soares.
Ja, läste om hans öde för ett tag sedan. Han kan inte ha det roligt utanför isen. Stackars jävel...jensa öhling skrev:Fleury är ju instabil. Käkar antidepressiva. Bra att vi inte högg på honom.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Dra åt helvete DT vill aldrig mer se dig i DIF-tröjan,det sjuka var att han sa att han kom för att stanna. Vart så jävla glad när jag fick reda på att han signade inför säsongen. Skulle precis gå på planet till London. Men jag trodde bättre om honom. Att han inte var en pengakåt hora.
Om det blir Lungh och Otto så har vi ändå allsvenskans bästa forwardsuppsättning och klart bättre än timrå och rögle som vi förmodligen möter om vi kommer till kvalserien! Sen skulle det kanske behövas en riktigt vass målskytt men kommer alltid vara något som är fel! Jag är mer orolig för målvakt och backar!jensa öhling skrev:Fleury är ju instabil. Käkar antidepressiva. Bra att vi inte högg på honom.
Ölve, Åberg, Johner, Otto, Ljung, Sörensen har alla potential att göra 20+ mål i allsvenskan!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det slog mig alldeles nyss att vi inte har någon förstemålvakt! Alltså, det vet jag ju. Men nu fick jag svår panik. Vad händer om inte Tellan kommer? Vad har vi för alternativ, någon som har några smaskiga namn? Och varför diskuteras inte målvaktsposten mer? Paniiiiiiiiiiiiiiiik!
Kom hem, Mark. Hihi..
Kom hem, Mark. Hihi..
- Jim Morrison
Hade vi inte elitseriens bästa backuppställning förra säsongen också?mb81 skrev:Om det blir Lungh och Otto så har vi ändå allsvenskans bästa forwardsuppsättning och klart bättre än timrå och rögle som vi förmodligen möter om vi kommer till kvalserien! Sen skulle det kanske behövas en riktigt vass målskytt men kommer alltid vara något som är fel! Jag är mer orolig för målvakt och backar!jensa öhling skrev:Fleury är ju instabil. Käkar antidepressiva. Bra att vi inte högg på honom.
Ölve, Åberg, Johner, Otto, Ljung, Sörensen har alla potential att göra 20+ mål i allsvenskan!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja, kanske ($ på kontot). Men jag vill inte döma någon. Att han går ut och säger att DIF tillhör hans hjärta är ju naturligtvis också en marknadsgrej. Alla vi DIF:are gick ju på det.DIFRobbex skrev:haha, nä. Mika är långt ifrån en back.Nissehult skrev:Hanulla däremot har inte gått ut i någon press eller intervju och sagt att han ska stanna i DIF dom gånger han varit här. Utan har redan från första början sagt att han ställer upp för att sedan dra till utlandet.
Gillar inte stilen DT håller på med. Känns som han försöker köpa fansens förtroende för att sedan kunna dra utan att någon ska bli förbannad.
DT har säkert mer än man tror på kontot, så det här med Köln luktar illa.
Han är gammal och behöver inte dra utomlands, utan han kan stanna i stockholm och avsluta karriären i DIF.
Låt oss släppa detta och gå framåt.
Jo är säsongen började så kändes det så iaf. Eller näst bäst. Luleås såg också rätt stabil ut.Jim Morrison skrev:Hade vi inte elitseriens bästa backuppställning förra säsongen också?mb81 skrev:Om det blir Lungh och Otto så har vi ändå allsvenskans bästa forwardsuppsättning och klart bättre än timrå och rögle som vi förmodligen möter om vi kommer till kvalserien! Sen skulle det kanske behövas en riktigt vass målskytt men kommer alltid vara något som är fel! Jag är mer orolig för målvakt och backar!jensa öhling skrev:Fleury är ju instabil. Käkar antidepressiva. Bra att vi inte högg på honom.
Det jag ville ha sagt är att det finns rätt många som kan göra mål iaf och någon ska väl iaf lyckas!