Vadå, tycker du inte det var passande att spontanköra igång "ole ole ole ola" av några mitt i klacken vid underläge 1-5 i tredje perioden?Mash skrev:Tror det egentligen handlar om att någon måste börja, och sedan bli bemött av bra drag. Nu är det helt ärligt nötter som drar igång sånger som inte alls passar in i något sammanhang under 60 minuter. Eller okej, det var nån smartnöt som drog igång "Kämpa DIF" mot Brynässm910 skrev:Tycker vi känns rejält mycket sämre i år utan Pang än vad vi var förra året i matcherna utan Pang. Förra året när vi helt saknade UCS större delen av året så kändes den spontana initiativförmåga mycket högre, kan det finnas en rädsla för att "konkurrera" eller "interferera" med UCS i år nu när de är med fler matcher och delar av fler matcher. När Pang lämnar under perioderna blir det ju knäpptyst återstående tiden också.
Eller har vi helt enkelt glömt, eller inte fått in den sociala bekvämligheten och rutinen på, hur det är att ta egna initiativ på läktaren? Jag kan inte helller mer än spekulera i vad som avgör Pang med anhangs räckesnärvaro, om lusten saknas eller om det är någon medveten aktion, men de siktar uppenbart inte på 100% räckesnärvaro varken i antal matcher eller under matcherna. De är fria, precis som vi, att gå i den utsträckning som önskas. Och lösningen kan aldrig vara att skrika på och böna om UCS som någon Messias, då kör vi förmodligen bara stunderna de inte närvarar ännu djupare i träsket. Vi måste istället våga ta kommando över dessa stunder själva, fler och mer varierade alternativ. Det kanske aldrig blir lika bra som med UCS, det vore bara hämmande om vi förväntade oss samma erfarenhet, tajming och skicklighet från spontana initiativtagare, men fortsätter det såhär kommer vi bli rejält utsjungna och förnedrade hemma i vad som ska vara våran borg.
Det är trots allt inte troja-ljungby med 2 inflyttade som står på andra sida Hovet i år.![]()
Men helt ärligt. Någon måste bara våga och sedan få en bra respons för att någon ska kunna följa efter och ta nästa initiativ.
Ärligt talat fattar jag inte hur man tänker när man överhuvudtaget ens kommer på tanken