Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:
sm910 skrev:Tycker vi känns rejält mycket sämre i år utan Pang än vad vi var förra året i matcherna utan Pang. Förra året när vi helt saknade UCS större delen av året så kändes den spontana initiativförmåga mycket högre, kan det finnas en rädsla för att "konkurrera" eller "interferera" med UCS i år nu när de är med fler matcher och delar av fler matcher. När Pang lämnar under perioderna blir det ju knäpptyst återstående tiden också.

Eller har vi helt enkelt glömt, eller inte fått in den sociala bekvämligheten och rutinen på, hur det är att ta egna initiativ på läktaren? Jag kan inte helller mer än spekulera i vad som avgör Pang med anhangs räckesnärvaro, om lusten saknas eller om det är någon medveten aktion, men de siktar uppenbart inte på 100% räckesnärvaro varken i antal matcher eller under matcherna. De är fria, precis som vi, att gå i den utsträckning som önskas. Och lösningen kan aldrig vara att skrika på och böna om UCS som någon Messias, då kör vi förmodligen bara stunderna de inte närvarar ännu djupare i träsket. Vi måste istället våga ta kommando över dessa stunder själva, fler och mer varierade alternativ. Det kanske aldrig blir lika bra som med UCS, det vore bara hämmande om vi förväntade oss samma erfarenhet, tajming och skicklighet från spontana initiativtagare, men fortsätter det såhär kommer vi bli rejält utsjungna och förnedrade hemma i vad som ska vara våran borg.

Det är trots allt inte troja-ljungby med 2 inflyttade som står på andra sida Hovet i år.
Tror det egentligen handlar om att någon måste börja, och sedan bli bemött av bra drag. Nu är det helt ärligt nötter som drar igång sånger som inte alls passar in i något sammanhang under 60 minuter. Eller okej, det var nån smartnöt som drog igång "Kämpa DIF" mot Brynäs :roll:

Men helt ärligt. Någon måste bara våga och sedan få en bra respons för att någon ska kunna följa efter och ta nästa initiativ.
Vadå, tycker du inte det var passande att spontanköra igång "ole ole ole ola" av några mitt i klacken vid underläge 1-5 i tredje perioden?

Ärligt talat fattar jag inte hur man tänker när man överhuvudtaget ens kommer på tanken
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev: Vadå, tycker du inte det var passande att spontanköra igång "ole ole ole ola" av några mitt i klacken vid underläge 1-5 i tredje perioden?

Ärligt talat fattar jag inte hur man tänker när man överhuvudtaget ens kommer på tanken
Jag tyckte jag var ganska kreativ som drog igång den....

:wink:
Kakaboll

Inlägg av Kakaboll »

Jag körde igång "kämpa" några gånger och försökte hålla igång den.

Håller med om att det var dålig känsla att dra igång "ole ole ola" i det läget av vem det än var, men hellre det eller "full fart framåt" en hel period före tystnad.

Standarden för mig när det är tyst, oftast efter insläppt mål brukar bli att jag drar till med "Heja heja djurgården".

Kan inte påstå att det är fantasifullt direkt och skulle aldrig få för mig att försöka starta något när UCS är på plats men om alternativet är trötta opassande ramsor eller fullständig tystnad så föredrar jag trötta ramsor.

Bortaklacken ska fan inte få höras på hovet även om det rör sig om några sekunder bara.
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Hoppas på rejäl taggning på lördag. Klacken för kliva upp några nivår. Vi på A21 kommer vara på tårna. Nu kör vi gubbar.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
A23

Inlägg av A23 »

Herregud vad tråkigt att gå till hovet! Inget drag längre?? Vart är alla? Varför ställa oförskämt höga krav på laget när vi inte levererar som supportrar! Tack till er som är här match efter match oavsett! Tack för att ni försöker! Men vi behöver mer folk!!
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Så jävla tråkigt att klacken är halvtom, även om det var "okej" drag igår, trots bottennappet. Nej minska klacksektionen till nästa match, och rea inte ut klackbiljetterna. Såg nu att de säljer klackbiljetter för 100 spänn till på lördag, då lär det ju komma ännu fler turister.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med om att klacksektionen ska vara mindre. Nu har man ju haft den utökad i flera matcher och vi blir väldigt utspridda. Turisterna är fler än någonsin.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Bästa draget var väl sista 10. Kändes som det var mest hardcore då och inte så mycket fågelholkar kvar.

Det man kan konstatera är väl att behovet av billiga platser för folk som inte vill sjunga är stort. Fast å andra sidan varför ska de ha billiga platser. Tre alternativ för er som stått(eller tom i vissa fall suttit) i klacken utan att sjunga. 1. SJUNG FÖR FAN! 2. Eller hosta upp för en sittplatsbiljett. 3. Stanna hemma!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Tycker DIF ska gå in och kräva sittplatspris av folk som sitter ner i klacksektionen, alt ge järnkaminerna rätten att göra det och att mellanskillnaden då tillfaller JK. Det är att pissa på DIF att sitta i klacken, inget annat. Att inte sjunga när man står där bör också vara straffbart...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Slit bort stoljävlarna ifrån klacken.
Avskaffa tre mot tre.
496

Inlägg av 496 »

Jepe skrev:Tycker DIF ska gå in och kräva sittplatspris av folk som sitter ner i klacksektionen, alt ge järnkaminerna rätten att göra det och att mellanskillnaden då tillfaller JK. Det är att pissa på DIF att sitta i klacken, inget annat. Att inte sjunga när man står där bör också vara straffbart...
ähh klacken håller bättre klass än spelet, då är det godkänt...man blir ju inte direkt pepp att sjunga med skräpet på isen
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

496 skrev:
Jepe skrev:Tycker DIF ska gå in och kräva sittplatspris av folk som sitter ner i klacksektionen, alt ge järnkaminerna rätten att göra det och att mellanskillnaden då tillfaller JK. Det är att pissa på DIF att sitta i klacken, inget annat. Att inte sjunga när man står där bör också vara straffbart...
ähh klacken håller bättre klass än spelet, då är det godkänt...man blir ju inte direkt pepp att sjunga med skräpet på isen
Gäller inte bara gårdagensmatch, varit sämre kvalité i de flesta hemmamatcherna. Vi klappar oss om bröstet när vi får beröm i media osv men då ska man också få kritik när det inte levereras. Ska klacken och delvis tvärdeppa för att det går dåligt? Varför då ens gå på matchen? Är man där, för grymt subventionerade priser så har man också ett "jobb" att göra.

Vill vi ha en levande supporterkultur till skillnad från de övriga lagen så får vi jobba för det.

Med det sagt, hyll till er som stod kvar och sjöng igår!!!!
2014-04-07, vad hände?
Rix

Inlägg av Rix »

Hyll till er som sjunger, tyvärr är det just nu väldigt deppigt och mycket "turister" i klacken. Köper du klackbiljeter ska du sjunga och stå upp.

Det största problemet är väl att jag inte tror majoriteten av de turister vi har eller de som sitter ner i klacken hänger här på forumet. Men att man ska behöva påpeka till folk att de ska sjunga och stå upp i klacken är sjukt, fan folk kan väl tänka lite själv.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mest pinsamma igår var ju hur tom klacken var sista fem minuterna. Mentaliteten är helt bortblåst, och det är fan tragiskt. Trösten var alla som stod kvar och sjöng. Jag och Edin var så vitt jag såg dom enda på aktiv som stod upp sista 10 minuterna av matchen. Trist att inte fler hakar på trots uselt resultat.

Jag inte klanka ner på UCS, men det hade väl varit sjyst med lite information om dom ska fortsätta bojkotta hockeyn. Tycker det är otroligt trist att engagemanget kring Djurgården Hockey är noll. Uppenbarligen är det bara kul när det går bra, vilket syntes i kvalserien. Då firades det som bara den, och UCS var i centrum. Ingen kan kräva att dom ska vara där och hålla igång, dom bestämmer det helt själva vilket vi övriga måste respektera, men samtidigt så kan dom inte heller räkna med bibehållen status om dom inte närvarar på matcherna.
Situationen är svår, men det är som sagt trist. Precis som det är att det uppenbarligen inte verkar finnas ens en gnutta av planer på någon form av tifoverksamhet. Abbe är borta, vi är tillbaka i SHL, och arbetet inom föreningen sköts bättre än vad det gjort på många, många år. Då finns det inga rimliga skäl till en fortsatt bojkott mer än att intresset helt enkelt inte finns där.

Jag gick ändå hem nöjd igår på grund av kärleken som ändå finns inom föreningen. Alla som var kvar till slutsignalen, peppade spelarna och sedan gick. Det är det som är kärlek till laget, att vara med i ur och skur. Fler borde ta efter och lära sig. Fine att någon trött gubbe på sittplats går hem, säger inget om det, men att traska hem när Frölunda gör 4-0 i inledningen av tredje när man står i klacken, det är... ja, tänkte skriva gnagarfasoner, fast helt ärligt så respekterar jag en trogen aikare avsevärt mycket mer än dessa individer. Otroligt tråkigt är det, och helt ärligt så är det inte acceptabelt. En skam är vad det är.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Pang har sagt att det inte är pga bojkottning som de skiter i hockeyn utan för att de har tappat intresset men skrev samtidigt att "det kommer nog snart tillbaka lite smått skall ni se" eller dylikt.
Får väl hoppas på det.

Känns som att det aldrig varit så mycket splittring i frågor bland Djurgårdsfansen. Det är väl bara att tacka dagens media för det!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Skriv svar