Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Sinnessjukt att Daniel Tjärnqvist väljer att dra till Tyskland och Köln enligt mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Intressant... Har sett framför mig en kedja med Hank-Ljungh-Sörensen rätt länge. Vi får väl se vad det blir...John Terry skrev:Du ska nog inte vara helt hundra på att Ljungh är/var tänkt som center. Han spelade sin bästa hockey som ytterforward ifjol. Där han i playoff till kvalserien var VIK's bästa poänggörare som just ytter.SirDIFalot skrev:Ljungh är dock center och man vill nog inte göra om 10/11 års tabbe. Tror inte man vågar se Weigel som en av fyra centrar och ha juniorer som reserver bara.Remy Lebeau skrev:Jag hade Fleury som drömvärvning direkt när vi åkte ur. 12 mål i Elitserien trots sparsamt med speltid är inte dåligt. Fleaury har dock haft det ganska så tufft vid sidan av plan. Historien med hans fru och barn kan knappast ha undgått någon vid det här laget.
Fleury som spelare är förmodligen Allsvenskans bästa målskytt, men det är det där med det mentala som kan spöka.
Folk klagar på att Tim signades, men jag tycker Ljungh blir mer överflödig än Tim om Otto förlänger.
För övrigt så hörde jag att Per Hållberg INTE är aktuell för DIF på något sätt då Challe inte håller honom högt alls. Så honom kan vi skriva av. Det handlar också om TRE backar som ska in och inte två. Vilket känns väldigt skönt.
Expert.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Hållberg - skriva av, uppfattat. Bra att tre backar skall in, även om jag inte har fullt samma panik gällande backsidan. Visst det skall in rutinerade backar, något annat vore dumt.SirDIFalot skrev:Intressant... Har sett framför mig en kedja med Hank-Ljungh-Sörensen rätt länge. Vi får väl se vad det blir...John Terry skrev:Du ska nog inte vara helt hundra på att Ljungh är/var tänkt som center. Han spelade sin bästa hockey som ytterforward ifjol. Där han i playoff till kvalserien var VIK's bästa poänggörare som just ytter.SirDIFalot skrev:Ljungh är dock center och man vill nog inte göra om 10/11 års tabbe. Tror inte man vågar se Weigel som en av fyra centrar och ha juniorer som reserver bara.Remy Lebeau skrev:Jag hade Fleury som drömvärvning direkt när vi åkte ur. 12 mål i Elitserien trots sparsamt med speltid är inte dåligt. Fleaury har dock haft det ganska så tufft vid sidan av plan. Historien med hans fru och barn kan knappast ha undgått någon vid det här laget.
Fleury som spelare är förmodligen Allsvenskans bästa målskytt, men det är det där med det mentala som kan spöka.
Folk klagar på att Tim signades, men jag tycker Ljungh blir mer överflödig än Tim om Otto förlänger.
För övrigt så hörde jag att Per Hållberg INTE är aktuell för DIF på något sätt då Challe inte håller honom högt alls. Så honom kan vi skriva av. Det handlar också om TRE backar som ska in och inte två. Vilket känns väldigt skönt.
Men jag tror man underskattar backarna under kontrakt redan nu. Lidström är ansedd som en bra PP-back på allsvensk nivå som kom åtta i backarnas poängliga i AS.
Sen om både Holm och Gustafsson hade lånats ut till Allsvenska lag den här kommande säsongen
OM vi varit ett elitserielag fortfarande så hade de ansetts vara förstärkningar i dom allsvenska lagen.
Sen är Lennhammars 11 poäng i Almtuna ifjol inte alls fy skam och han fick stort förtroende i där har jag för mig.
Men visst så behövs det rutin inget snack och är det tre backar som skall in så gör det verkligen inget.
Känns som pengar alltid har varit prio 1 för Daniel Tjärnqvist.Jim Morrison skrev:Sinnessjukt att Daniel Tjärnqvist väljer att dra till Tyskland och Köln enligt mig.
- Remy Lebeau
Att Daniel Tjärnqvist drar när lönen mer än halveras kan väl ingen bli förvånad över?
För någon Djurgårdare har han aldrig varit i mina ögon.
Daniel har lika mycket hjärta för Djurgården som Josef Boumedienne.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SirDIFalot
Djurgården har varit bekvämt alternativ för DT eftersom han förmodligen trivs i stockholmstrakten. Legoknekt i sin renaste form.Remy Lebeau skrev:Att Daniel Tjärnqvist drar när lönen mer än halveras kan väl ingen bli förvånad över?
Expert.
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hej då Daniel Tjärnqvi$t, dra du åt helvette!
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Härligt.SirDIFalot skrev:Intressant... Har sett framför mig en kedja med Hank-Ljungh-Sörensen rätt länge. Vi får väl se vad det blir...John Terry skrev:Du ska nog inte vara helt hundra på att Ljungh är/var tänkt som center. Han spelade sin bästa hockey som ytterforward ifjol. Där han i playoff till kvalserien var VIK's bästa poänggörare som just ytter.SirDIFalot skrev:Ljungh är dock center och man vill nog inte göra om 10/11 års tabbe. Tror inte man vågar se Weigel som en av fyra centrar och ha juniorer som reserver bara.Remy Lebeau skrev:Jag hade Fleury som drömvärvning direkt när vi åkte ur. 12 mål i Elitserien trots sparsamt med speltid är inte dåligt. Fleaury har dock haft det ganska så tufft vid sidan av plan. Historien med hans fru och barn kan knappast ha undgått någon vid det här laget.
Hoppas bara att det är tre bra backar.
Född till sportchef.
Tjärnqvistarna lirar i DIF för att de är de enda som är dumma nog att pröjsa sina fetaste löner till dessa herrar. Två skånetöntar som steker runt i välgång och snackar dynga om hur mycket de älskar supportrarna och föreningen. Men vid första motgång så drar de som de ryggradslösa kräk de är. Gott så, DIF är inget behandlingshem för viktväktarna, så här hör ni inte hemma!
Mycket bra att D.Tjärnqvist försvann!
Ja, jag ville nog bara ha kvar DT som ankare. En stabil fästpunkt för resten av backarna men ju mer jag tänker på det desto mer står det klart att han SÖG i den rollen under säsongen. Jag har mörkat detta faktum för mig själv under lång tid känns det som.
DT var ingen back-klippa/bjässe/härförare. Tyvärr.
DT var ingen back-klippa/bjässe/härförare. Tyvärr.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hur vet du att det är tre backar som ska in? Litar på dig och tycker det är absolut nödvändigt men det verkade som Challe trodde backsidan skulle vara spikad nästa vecka och det känns tajt lite stressigt. Såklart kan tre backar vara så gott som klara redan och bara vänta på att skriva sin autograf. Konstigt att inte ett jävla rykte har läckt iaf förutom om spelare som gått till andra klubbar(som tur är!).Det är iofs väldigt bra att det inte läcker massa!SirDIFalot skrev:Intressant... Har sett framför mig en kedja med Hank-Ljungh-Sörensen rätt länge. Vi får väl se vad det blir...John Terry skrev:Du ska nog inte vara helt hundra på att Ljungh är/var tänkt som center. Han spelade sin bästa hockey som ytterforward ifjol. Där han i playoff till kvalserien var VIK's bästa poänggörare som just ytter.SirDIFalot skrev:Ljungh är dock center och man vill nog inte göra om 10/11 års tabbe. Tror inte man vågar se Weigel som en av fyra centrar och ha juniorer som reserver bara.Remy Lebeau skrev:Jag hade Fleury som drömvärvning direkt när vi åkte ur. 12 mål i Elitserien trots sparsamt med speltid är inte dåligt. Fleaury har dock haft det ganska så tufft vid sidan av plan. Historien med hans fru och barn kan knappast ha undgått någon vid det här laget.
DT är en sjukt överskattad spelare som snurrbollarna Hardy och Järlefelt satte allt för stor tilltro till - därför kan jag inte känna mig alltför ledsen att han försvinner.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
"Jag har bara ett lag i stan"...http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9392
Han gick inte till gnaget i alla fall
Vilket skämt killen är!! Nu säger han väl samma sak i Köln, precis som han förmodligen sa i Ängelholm och alla andra platser han spelat i. Totalt ryggradslös typ!!!
Han gick inte till gnaget i alla fall

Vilket skämt killen är!! Nu säger han väl samma sak i Köln, precis som han förmodligen sa i Ängelholm och alla andra platser han spelat i. Totalt ryggradslös typ!!!
Är glad att man inte satsade några stora pengar på att försöka behålla DT. Är trött på alla rädda backar...