Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
För övrigt så fick jag en ganska bra känsla imorse. Om Daniel Tjärnqvist OCH en till riktig klassback ansluter så kan nog den här säsongen sluta helt okej ändå. Tänk att kunna formera följande backpar:
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz
Klubertanz/Pettersson-Claesson
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... oenix-back-daniel- skrev:Skall bli intressant att se om någon av de 3 får chansen redan kommande säsong. Jag tippar på att Åberg får hoppa in vid något tillfälle.
Läste just följande:
Enligt Göteborgsposten är Jonas Ahnelöv aktuell för comeback i Frölunda nu när det står klart att Mikko Mäenpää ska lämna. Frågan är var han står efter dessa åren i AHL. Osäkert kort. Skulle kunna bli både succé och flopp.
EDIT: http://www.gp.se/sport/ishockey/1.63606 ... arvarstrat
Står där att han är "förhållandevis billig" vilket ändå måste betyda att han har aviserat att han kan tänka att röra på sig bort från AHL...
Flyttar Jonas till Sverige så är jag rätt säker på att DIF hugger efter honom som ersättare för Bartley, vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Tycker ändå han verkar intressant och borde vara ett säkrare kort defensiv än Vic; däremot blir det ju inte en offensiv kraft vi får in vilket jag kan tycka känns lite tråkigt nu när anfallsidan framåt ser lite småsunkig ut. Föredrar nästan en offensiv back på sista platsen som kan spela PP.
"Det blir troligtvis inte Djurgården, som visat intresse för Huddinge-talangen. Förhandlingarna gick i stöpet i sista stund.
Nu lutar det åt att det blir en flytt till Ångermanland eller Västra Götaland för den reslige backen.
Ahnelöv har med stor säkerhet spelat klart inom Phoenix Coyotes och har flyttat hem till Huddnge.
Modo och Frölunda har visat intresse för Ahnelöv, som just nu tränar försäsong med Dick Axelsson. Kanske kan Axelssons flytt till Modo var en hint om var Ahnelöv lockas av att spela?"
- starvin_marwin
Hoppas också på Klubertanz alt Pettersson, oddsen är väl ganska marginella dock?Mäklaren skrev:För övrigt så fick jag en ganska bra känsla imorse. Om Daniel Tjärnqvist OCH en till riktig klassback ansluter så kan nog den här säsongen sluta helt okej ändå. Tänk att kunna formera följande backpar:
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz
- Lee Harvey Oswald
Ääh, lägg av med sånt där larv, -fick en bra känsla.Mäklaren skrev: För övrigt så fick jag en ganska bra känsla imorse. Om Daniel Tjärnqvist OCH en till riktig klassback ansluter så kan nog den här säsongen sluta helt okej ändå. Tänk att kunna formera följande backpar:
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz
(Låter som nån jävla usel skitschlager)
Det kommer bli grymt jobbigt för mig då att ensam bära "Depp-Fanan" ....

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Åh herregud vilken chock! Vem ringer aftonbladet?Mäklaren skrev:För övrigt så fick jag en ganska bra känsla imorse. Om Daniel Tjärnqvist OCH en till riktig klassback ansluter så kan nog den här säsongen sluta helt okej ändå. Tänk att kunna formera följande backpar:
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz

Skönt att du börjar bli positiv. Men jag tror det ska mycket till för att vi ska Klubertanz eller Pettersson på backplats nästa säsong. Men hoppas kan man alltid.
i
Nåja, allas vår äppelkäcke muntergök och solstråle, Sobril-Salas är säkert mer än villig att dela ditt ok och börda. Huuuuu för att partaja med er två gamnackar! T.o.m. Mäklaren tycker ju ni är så tråkiga att ni inte får smaka hans smaskiga mäklarbricka.Lee Harvey Oswald skrev:Ääh, lägg av med sånt där larv, -fick en bra känsla.Mäklaren skrev: För övrigt så fick jag en ganska bra känsla imorse. Om Daniel Tjärnqvist OCH en till riktig klassback ansluter så kan nog den här säsongen sluta helt okej ändå. Tänk att kunna formera följande backpar:
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz
Här, jag bjur på en dystopi ni kan gotta er åt. Vi värvar både Daniel Tjärnqvist och Kim Johnsson. För massa penningar. Vi matchar dom i samma backpar. "Äntligen SPETS!" ropar Mäklaren. I första bytet uppstår det ett missförstånd i egen zon (eftersom Daniel inte längre fattar Kims skånska) dom skejtar i full fart mot samma puck, väl ivriga att göra ett gott första intryck. Kaboom! Dom ger varandra varsin maffig hjärnskakning, blir hockeyinvalider och Magnutz får måla tavlor tills ögonen blöder.
- swallat
HAHHA, årets inlägg, och glöm inte att motståndarlaget gör mål och alla gnäller vilka inkompetenta föredettingar vi värvatShitkicker skrev:Nåja, allas vår äppelkäcke muntergök och solstråle, Sobril-Salas är säkert mer än villig att dela ditt ok och börda. Huuuuu för att partaja med er två gamnackar! T.o.m. Mäklaren tycker ju ni är så tråkiga att ni inte får smaka hans smaskiga mäklarbricka.Lee Harvey Oswald skrev:Ääh, lägg av med sånt där larv, -fick en bra känsla.Mäklaren skrev: För övrigt så fick jag en ganska bra känsla imorse. Om Daniel Tjärnqvist OCH en till riktig klassback ansluter så kan nog den här säsongen sluta helt okej ändå. Tänk att kunna formera följande backpar:
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz
Här, jag bjur på en dystopi ni kan gotta er åt. Vi värvar både Daniel Tjärnqvist och Kim Johnsson. För massa penningar. Vi matchar dom i samma backpar. "Äntligen SPETS!" ropar Mäklaren. I första bytet uppstår det ett missförstånd i egen zon (eftersom Daniel inte längre fattar Kims skånska) dom skejtar i full fart mot samma puck, väl ivriga att göra ett gott första intryck. Kaboom! Dom ger varandra varsin maffig hjärnskakning, blir hockeyinvalider och Magnutz får måla tavlor tills ögonen blöder.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
- -daniel-
Äh, jag lovar att jag kommer deppa-i-kapp under säsongen sen. Nu skall man bara se möjligheterna och se positivt & njuta! Allvaret börjar i september igen (räknar inte det försök till fotboll som vår förening försöker utöva på sommarhalvåret som allvar...).Lee Harvey Oswald skrev:Ääh, lägg av med sånt där larv, -fick en bra känsla.Mäklaren skrev: För övrigt så fick jag en ganska bra känsla imorse. Om Daniel Tjärnqvist OCH en till riktig klassback ansluter så kan nog den här säsongen sluta helt okej ändå. Tänk att kunna formera följande backpar:
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz
- -daniel-
starvin_marwin skrev:http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... oenix-back-daniel- skrev:Skall bli intressant att se om någon av de 3 får chansen redan kommande säsong. Jag tippar på att Åberg får hoppa in vid något tillfälle.
Läste just följande:
Enligt Göteborgsposten är Jonas Ahnelöv aktuell för comeback i Frölunda nu när det står klart att Mikko Mäenpää ska lämna. Frågan är var han står efter dessa åren i AHL. Osäkert kort. Skulle kunna bli både succé och flopp.
EDIT: http://www.gp.se/sport/ishockey/1.63606 ... arvarstrat
Står där att han är "förhållandevis billig" vilket ändå måste betyda att han har aviserat att han kan tänka att röra på sig bort från AHL...
Flyttar Jonas till Sverige så är jag rätt säker på att DIF hugger efter honom som ersättare för Bartley, vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Tycker ändå han verkar intressant och borde vara ett säkrare kort defensiv än Vic; däremot blir det ju inte en offensiv kraft vi får in vilket jag kan tycka känns lite tråkigt nu när anfallsidan framåt ser lite småsunkig ut. Föredrar nästan en offensiv back på sista platsen som kan spela PP.
"Det blir troligtvis inte Djurgården, som visat intresse för Huddinge-talangen. Förhandlingarna gick i stöpet i sista stund.
Nu lutar det åt att det blir en flytt till Ångermanland eller Västra Götaland för den reslige backen.
Ahnelöv har med stor säkerhet spelat klart inom Phoenix Coyotes och har flyttat hem till Huddnge.
Modo och Frölunda har visat intresse för Ahnelöv, som just nu tränar försäsong med Dick Axelsson. Kanske kan Axelssons flytt till Modo var en hint om var Ahnelöv lockas av att spela?"
Ok, lite tråkigt tycker jag personligen. Tycker Ahnelöv verkar rätt spännande...
Jag hoppas och tror att vi kan hitta något betydligt mer spännande från AHL/NHL framåt sommaren. Det brukar bli en del spelare "över" som tröttnat på AHL-lunken och de pissiga lönerna där som tar klivet över till Europa.-daniel- skrev: Ok, lite tråkigt tycker jag personligen. Tycker Ahnelöv verkar rätt spännande...
Hahaha! Skulle bli något snabbt photoshoppat som sen kopierats på duk då, annars hinner jag ju inte med!Shitkicker skrev:Nåja, allas vår äppelkäcke muntergök och solstråle, Sobril-Salas är säkert mer än villig att dela ditt ok och börda. Huuuuu för att partaja med er två gamnackar! T.o.m. Mäklaren tycker ju ni är så tråkiga att ni inte får smaka hans smaskiga mäklarbricka.Lee Harvey Oswald skrev:Ääh, lägg av med sånt där larv, -fick en bra känsla.Mäklaren skrev: För övrigt så fick jag en ganska bra känsla imorse. Om Daniel Tjärnqvist OCH en till riktig klassback ansluter så kan nog den här säsongen sluta helt okej ändå. Tänk att kunna formera följande backpar:
Tjärnqvist-Holmqvist
Bom Bom-Printz

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Spelare jag förväntar mig höjer sig och etablerar sig som tongivande; Patrick Cehlin och Mario Kempe. Båda dessa herrar har fantastisk elitseriepotential och det skulle vara grymt om dom nådde lite av den potentialen i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Om bara Mario spelar mer moget och bestämt så jäklar ska det väl lossna där? I 2-1-lägen måste pass komma (eller avslut) i rätt lägen. Men jag hoppas på Cehlin/Kempe och också Mackan. Det finns fler nivåer att plocka fram i dessa.Jim Morrison skrev:Spelare jag förväntar mig höjer sig och etablerar sig som tongivande; Patrick Cehlin och Mario Kempe. Båda dessa herrar har fantastisk elitseriepotential och det skulle vara grymt om dom nådde lite av den potentialen i alla fall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Att Cehlin är så jävla bra i juniorlandslaget och så dålig i DIF är en gåta värdig Gandalf.
- -daniel-
Möjligt, fast det är läskigt att vänta för länge också kan jag tycka. Ahnelöv borde åtminstone inte vara en ren katastrof, tar vi in någon sista-minuten-värvning så känns det lite mer som en chansning. Det som dock talade emot Ahnelöv-affären är väl just speltypen. Man ersätter en offensivt präglad back med en defensiv dito; det hade kunnat fungera om vi hade överflöd på riktig spets framåt i anfallet. Nu känns det som att vi, sett till övriga laget, bör få in en back som kan spela PP och vara lite mer en spelande back. En Klubertanz hade passat utmärkt!AMMC skrev:Jag hoppas och tror att vi kan hitta något betydligt mer spännande från AHL/NHL framåt sommaren. Det brukar bli en del spelare "över" som tröttnat på AHL-lunken och de pissiga lönerna där som tar klivet över till Europa.-daniel- skrev: Ok, lite tråkigt tycker jag personligen. Tycker Ahnelöv verkar rätt spännande...