Du har inget namn på nordamerikanen?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
Många rykten som flyger runt nu. Man vet inte vad man ska tro på.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Problemet med Tom Wandell är ju tyvärr att det är många som hugger på honom, vilket säkert kan trissa upp hans lön med nästan 100 000 kr/månaden. Vi är i ett annat ball game när det gäller pengar än Luleå, Brynäs och Färjestad. Det som talar för oss är att han kommer från Södertälje och får "nära" hem. Bara hoppas att han inte håller på gnaget eller bajen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nopp. Vet inte om det finns någon pinpointad så eller om det var "Får vi inte Wandell så får vi väl ta en nordamerikan" typ.Tanne Jauer skrev:Du har inget namn på nordamerikanen?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
Expert.
- Jim Morrison
Om det bara handlade om pengar hade vi inte fått hit en enda C. Vi får hoppas på andra omständigheter.pulverapa skrev:Problemet med Tom Wandell är ju tyvärr att det är många som hugger på honom, vilket säkert kan trissa upp hans lön med nästan 100 000 kr/månaden. Vi är i ett annat ball game när det gäller pengar än Luleå, Brynäs och Färjestad. Det som talar för oss är att han kommer från Södertälje och får "nära" hem. Bara hoppas att han inte håller på gnaget eller bajen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har knappt sett Wandell alls. På förhand, hur känns namnet för er som sett han mer?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kommer jag ihåg fel eller basunerade inte du ut nyligen att du skulle ta bort din användare härifrån pga. mobbning?ciirree skrev:Har knappt sett Wandell alls. På förhand, hur känns namnet för er som sett han mer?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
1962FenderStrat skrev:Kommer jag ihåg fel eller basunerade inte du ut nyligen att du skulle ta bort din användare härifrån pga. mobbning?ciirree skrev:Har knappt sett Wandell alls. På förhand, hur känns namnet för er som sett han mer?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
Var nog Rocky3000 du tänkte på...

Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan nog stämma, men jag vill minnas att ovan också gnällde om mobbning. Forum-mobbning. Dagens I-landsproblem.litto skrev:1962FenderStrat skrev:Kommer jag ihåg fel eller basunerade inte du ut nyligen att du skulle ta bort din användare härifrån pga. mobbning?ciirree skrev:Har knappt sett Wandell alls. På förhand, hur känns namnet för er som sett han mer?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
Det var personliga påhopp som faktiskt inte var jättekul att höra hela tiden här inne. Dessutom var det ingen av alla MODs som reagerade heller. Dessa som vanligtvis är så snabba med att varna folk hit och dit.1962FenderStrat skrev:Kan nog stämma, men jag vill minnas att ovan också gnällde om mobbning. Forum-mobbning. Dagens I-landsproblem.litto skrev:1962FenderStrat skrev:Kommer jag ihåg fel eller basunerade inte du ut nyligen att du skulle ta bort din användare härifrån pga. mobbning?ciirree skrev:Har knappt sett Wandell alls. På förhand, hur känns namnet för er som sett han mer?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
Påminn mig att skriva till dig nästa gång du har någon i din närhet som tar sitt liv pga mobbing, så ska jag påpeka vilket "litet" problem det är. Tack.
...
Nu frågade jag en fråga om Wandell.
Finns det någon som har ett vettigt svar? Är han ett bra namn?
- Jim Morrison
Ska väl knappast påstå att jag har sett honom överdrivet mycket, men han är en teknisk spelare med fina händer. Kreativ. Inte jättesnabb på skridskorna. Passar lika mycket som han gör mål. Fått spela i defensiva roller så det är svårt att sia om hur han skulle te sig i en förstacenter-roll i SHL. Förmodligen (tror jag) skulle det gå bra då kvalitén på ligan faktiskt inte är så bra som den en gång var. Lite av en mellansäsong(er). Plus att han skulle få mycket istid i både 5 mot 5 såväl som PP.ciirree skrev: Nu frågade jag en fråga om Wandell.
Men Luleå har fetare plånbok. Måste ju förövrigt vara skönt att vara fan till sådana lag. Oändligt med resurser. "Fungerade det inte med den där spelaren? Äh, bryt kontraktet och fixa en ny. Han var också kass? Samma sak där."
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kommer inte ihåg honom alls, följer inte NHL eller KHL närmare så även där kammar jag noll. Kommer bli många likt Tom Wandell i framtiden då våra yngre drar allt tidigare och i betydligt större mängd än förut.ciirree skrev:Har knappt sett Wandell alls. På förhand, hur känns namnet för er som sett han mer?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
Hoppas Tommy Boustedt kan förhandla fram ett bättre avtal med NHL angående våra juniorer och yngre spelare, finns väl saker på G som indikerar det.
Han var ruggigt nära SSK lockoutåret. Då hade "vi" kanske fått se han lite merDIFtorped skrev:Kommer inte ihåg honom alls, följer inte NHL eller KHL närmare så även där kammar jag noll. Kommer bli många likt Tom Wandell i framtiden då våra yngre drar allt tidigare och i betydligt större mängd än förut.ciirree skrev:Har knappt sett Wandell alls. På förhand, hur känns namnet för er som sett han mer?SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.
Hoppas Tommy Boustedt kan förhandla fram ett bättre avtal med NHL angående våra juniorer och yngre spelare, finns väl saker på G som indikerar det.

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ser honom mer som en checking line center än en kreativ sådan. Kanske för att han hade den rollen i NHL.Jim Morrison skrev:Ska väl knappast påstå att jag har sett honom överdrivet mycket, men han är en teknisk spelare med fina händer. Kreativ. Inte jättesnabb på skridskorna. Passar lika mycket som han gör mål. Fått spela i defensiva roller så det är svårt att sia om hur han skulle te sig i en förstacenter-roll i SHL. Förmodligen (tror jag) skulle det gå bra då kvalitén på ligan faktiskt inte är så bra som den en gång var. Lite av en mellansäsong(er). Plus att han skulle få mycket istid i både 5 mot 5 såväl som PP.ciirree skrev: Nu frågade jag en fråga om Wandell.
Men Luleå har fetare plånbok. Måste ju förövrigt vara skönt att vara fan till sådana lag. Oändligt med resurser. "Fungerade det inte med den där spelaren? Äh, bryt kontraktet och fixa en ny. Han var också kass? Samma sak där."
Expert.
- Jim Morrison
Just därför tror jag många kan bli överraskade av honom. Men för dom som är mer nyfikna så spelar han ju Channel One cup snart.SirDIFalot skrev:Ser honom mer som en checking line center än en kreativ sådan. Kanske för att han hade den rollen i NHL.Jim Morrison skrev:Ska väl knappast påstå att jag har sett honom överdrivet mycket, men han är en teknisk spelare med fina händer. Kreativ. Inte jättesnabb på skridskorna. Passar lika mycket som han gör mål. Fått spela i defensiva roller så det är svårt att sia om hur han skulle te sig i en förstacenter-roll i SHL. Förmodligen (tror jag) skulle det gå bra då kvalitén på ligan faktiskt inte är så bra som den en gång var. Lite av en mellansäsong(er). Plus att han skulle få mycket istid i både 5 mot 5 såväl som PP.ciirree skrev: Nu frågade jag en fråga om Wandell.
Känna ganska surt att han spelar Channel One Cup nu på ett sätt. Han kan på så sätt visa upp sig för fler med större plånbok kanske. Får se hur han tänker - Stockholm eller mer pengarJim Morrison skrev:Just därför tror jag många kan bli överraskade av honom. Men för dom som är mer nyfikna så spelar han ju Channel One cup snart.SirDIFalot skrev:Ser honom mer som en checking line center än en kreativ sådan. Kanske för att han hade den rollen i NHL.Jim Morrison skrev:Ska väl knappast påstå att jag har sett honom överdrivet mycket, men han är en teknisk spelare med fina händer. Kreativ. Inte jättesnabb på skridskorna. Passar lika mycket som han gör mål. Fått spela i defensiva roller så det är svårt att sia om hur han skulle te sig i en förstacenter-roll i SHL. Förmodligen (tror jag) skulle det gå bra då kvalitén på ligan faktiskt inte är så bra som den en gång var. Lite av en mellansäsong(er). Plus att han skulle få mycket istid i både 5 mot 5 såväl som PP.ciirree skrev: Nu frågade jag en fråga om Wandell.