Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sensei »

starvin_marwin skrev:
-daniel- skrev:Lite om Kim Johnsson från http://gronvitasumo.blogg.se/

När jag ändå har honom i luren kollar jag av läget med Kim Johnsson också.

- Först kan jag säga att alla rykten som placerat honom i svenska klubbar är helt felaktiga. Det stämmer inte alls. Han har tagit ett helt år utan hockey efter hans hjärnskakning som tog illa. Istället har han bara varit med familjen och tagit det lugnt. Han vill känna sig helt återställd innan han funderar på hockeyn igen. Han kommer till Sverige ungefär samtidigt som Andreas och då ska vi diskutera hans framtid, avslutar Bo Falkman.

Månadsskiftet juni / juli vet vi kanske mer. Men lutar väl knappast åt spel i DIF kommande säsong...
Tycker i princip alla officiella uttalanden kring Johnsson har känts mycket tveksamma sen ryktet började sprida sig, frågan är om han spelar hockey överhuvudtaget kommande säsong.

OT: Lite spännande att Detroit öppnar för Dick Axelsson och bjuder in honom till sitt sommarcamp..
Läste också artikeln. Otroligt kaxiga utspel av Dicken, är väldigt förvånad att det finns tålamod hos Red Wings med sånt när det står 5000 spelare med liknande kvalifikationer (typ) och inte vill något hellre än att få chansen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Lite om Kim Johnsson från http://gronvitasumo.blogg.se/

När jag ändå har honom i luren kollar jag av läget med Kim Johnsson också.

- Först kan jag säga att alla rykten som placerat honom i svenska klubbar är helt felaktiga. Det stämmer inte alls. Han har tagit ett helt år utan hockey efter hans hjärnskakning som tog illa. Istället har han bara varit med familjen och tagit det lugnt. Han vill känna sig helt återställd innan han funderar på hockeyn igen. Han kommer till Sverige ungefär samtidigt som Andreas och då ska vi diskutera hans framtid, avslutar Bo Falkman.

Månadsskiftet juni / juli vet vi kanske mer. Men lutar väl knappast åt spel i DIF kommande säsong...

Klart det vore osannolikt om Kim spelar hos oss nästa år men man ska inte lyssna på vad agenterna säger. Mycket som händer i det tysta såklart och det är inte deras uppgift att läcka om det inte gynnar deras spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hamilton Bulldogs åkte ur Calder Cup så om några diskussioner med antingen Klubertanz eller Ante ska äga rum, så kan dom nog börja nu. Jag personligen hoppas på båda.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jim Morrison skrev:Hamilton Bulldogs åkte ur Calder Cup så om några diskussioner med antingen Klubertanz eller Ante ska äga rum, så kan dom nog börja nu. Jag personligen hoppas på båda.
Kyle kommer stanna ett år till minst, och Andreas har kontrakt ett år till.
I Andreas fall tvivlar jag starkt på att han ger upp och försöker lösa sitt kontrakt.

Så vi lär inte så någon utav dom. I alla fall inte i år.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Båda två förblir nog tyvärr drömmar, men satan så mycket nytta vi skulle ha av främst Engqvist.

Vi har inte lyckats ersätta honom sedan han försvann.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Kall-El skrev:Båda två förblir nog tyvärr drömmar, men satan så mycket nytta vi skulle ha av främst Engqvist.

Vi har inte lyckats ersätta honom sedan han försvann.
Tanken är väl att Jonas Almtorp ska ta den plats han lämnade tom...
Säger dock inget om skillnad i kvalité dessa spelare emellan.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

De kommer nog absolut köra ett år till iaf. Är det något vi kan hoppas på är det att iaf någon av dem kommer till året efter! T.o.m. det vore en ren bonus.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Förstainlägg uppdaterat med juniorerna och Bartley bort.

Vi har tre riktiga jokrar i juniorerna.

Åberg har samma spets som Zibanejad. Ett riktigt kraftpaket som är som bäst när han inte ska vara ledande. Eller rättare sagt när han inte får möjligheten att "glänsa". Han ska jobba, åka skridskor och skjuta. Grym talang på att få upp farten, driva puck och avsluta. Har ett direktskott av rang. Kan komma bort ur matcherna ibland och har en del att jobba med gällande sin attityd. Naturlig målskytt.

Weigel är en klok spelare. Hade en rejäl skada för något år sedan som gör att han ligger efter fysiskt. Är "naturligt" stark med saknas vikt och en del gymtimmar. Smart i båda ändarna. Lite lik Engqvist, Kruger, Norman, Ottosson etc. Inget vidare skott. Ledargestalt som leder med exempel. Gör aldrig en dålig match och har riktigt höga toppar. Lagkapten.

Gustafsson är en allround-back. Tuffing som tar en del snackutvisningar. Open-ice kung. Skulle säga bäst i juniorsverige på open-ice tacklingar. Otrolig timing trots att han inte är någon jätte. Helt okej skridskoåkning, spelsinne och skott. Spelar enkelt i egen zon. Spelar med pondus och står upp för målvakt och lagkamrater. Raket-utveckling förra året.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Later grymt, android! Blir kul att stifta narmare bekantskap med de nya junisarna i vinter. :)

Tack for informationen!
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

låter som att vi har riktigt bra juniorer men hur mycket istid kommer de att få?
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

android skrev:Förstainlägg uppdaterat med juniorerna och Bartley bort.

Vi har tre riktiga jokrar i juniorerna.

Åberg har samma spets som Zibanejad. Ett riktigt kraftpaket som är som bäst när han inte ska vara ledande. Eller rättare sagt när han inte får möjligheten att "glänsa". Han ska jobba, åka skridskor och skjuta. Grym talang på att få upp farten, driva puck och avsluta. Har ett direktskott av rang. Kan komma bort ur matcherna ibland och har en del att jobba med gällande sin attityd. Naturlig målskytt.

Weigel är en klok spelare. Hade en rejäl skada för något år sedan som gör att han ligger efter fysiskt. Är "naturligt" stark med saknas vikt och en del gymtimmar. Smart i båda ändarna. Lite lik Engqvist, Kruger, Norman, Ottosson etc. Inget vidare skott. Ledargestalt som leder med exempel. Gör aldrig en dålig match och har riktigt höga toppar. Lagkapten.

Gustafsson är en allround-back. Tuffing som tar en del snackutvisningar. Open-ice kung. Skulle säga bäst i juniorsverige på open-ice tacklingar. Otrolig timing trots att han inte är någon jätte. Helt okej skridskoåkning, spelsinne och skott. Spelar enkelt i egen zon. Spelar med pondus och står upp för målvakt och lagkamrater. Raket-utveckling förra året.
Gustafson låter lite som Claeson alltså, en grym defensiv back som skjuter bra när han väl skjuter
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Enbom

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Weigel borde ligga bäst till ifall det uppstår skador på centerplatserna, right? Ska bli intressant att se honom på a-lagsnivå. Kikade bara på 3-4 j20 matcher i vintras, men Weigel spelade jävligt bra i alla.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Skall bli intressant att se om någon av de 3 får chansen redan kommande säsong. Jag tippar på att Åberg får hoppa in vid något tillfälle.

Läste just följande:
Enligt Göteborgsposten är Jonas Ahnelöv aktuell för comeback i Frölunda nu när det står klart att Mikko Mäenpää ska lämna. Frågan är var han står efter dessa åren i AHL. Osäkert kort. Skulle kunna bli både succé och flopp.

EDIT: http://www.gp.se/sport/ishockey/1.63606 ... arvarstrat

Står där att han är "förhållandevis billig" vilket ändå måste betyda att han har aviserat att han kan tänka att röra på sig bort från AHL...

Flyttar Jonas till Sverige så är jag rätt säker på att DIF hugger efter honom som ersättare för Bartley, vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Tycker ändå han verkar intressant och borde vara ett säkrare kort defensiv än Vic; däremot blir det ju inte en offensiv kraft vi får in vilket jag kan tycka känns lite tråkigt nu när anfallsidan framåt ser lite småsunkig ut. Föredrar nästan en offensiv back på sista platsen som kan spela PP.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:Skall bli intressant att se om någon av de 3 får chansen redan kommande säsong. Jag tippar på att Åberg får hoppa in vid något tillfälle.

Läste just följande:
Enligt Göteborgsposten är Jonas Ahnelöv aktuell för comeback i Frölunda nu när det står klart att Mikko Mäenpää ska lämna. Frågan är var han står efter dessa åren i AHL. Osäkert kort. Skulle kunna bli både succé och flopp.

EDIT: http://www.gp.se/sport/ishockey/1.63606 ... arvarstrat

Står där att han är "förhållandevis billig" vilket ändå måste betyda att han har aviserat att han kan tänka att röra på sig bort från AHL...

Flyttar Jonas till Sverige så är jag rätt säker på att DIF hugger efter honom som ersättare för Bartley, vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Tycker ändå han verkar intressant och borde vara ett säkrare kort defensiv än Vic; däremot blir det ju inte en offensiv kraft vi får in vilket jag kan tycka känns lite tråkigt nu när anfallsidan framåt ser lite småsunkig ut. Föredrar nästan en offensiv back på sista platsen som kan spela PP.
Ja snittar man en poäng var tionde match så är det ju en klart annorlunda spelartyp än Vic. Kan inte tillräckligt om killen för att ha en bra åsikt, men känns lite "meh" över honom..
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Enligt http://mrmadhawk.se/ så är Lassen närmare Malmö än DIF..
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Låst