Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
robin975
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av robin975 »

Enligt MrMadHawk så var vi nära att signa Phil DeSimone. Men han valde tälje.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -desimone/
VI ÄR TILLBAKA!!!
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Patrick Yetman borde väl inte vara en helt omöjlig värvning.

David Lundbohm gick ju som tåget i slutet av förra säsongen. Kanske vore nåt att fundera på.

Båda kan uppenbarligen producera bra med poäng på allsvensk nivå.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag är väldigt mycket FÖR att få in en målskytt, det behövs verkligen! Men undrar hur det kommer röra till i övriga kedjor? Vem ska man flytta på?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

ciirree skrev:Jag är väldigt mycket FÖR att få in en målskytt, det behövs verkligen! Men undrar hur det kommer röra till i övriga kedjor? Vem ska man flytta på?
Skulle tro att antingen Kruger eller Sundberg blir utlånade nånstans. Sen kanske man flyttar Guter/Honken till fjärdekedja?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jag skulle vilja ha in allt, men visst känns en målskytt alltid spännande.
Även en fysisk spelare som också kan bidra med poäng (Kalus) skulle verkligen behövas, med tanke på den fysiska delen av spelet som uteblivit helt denna säsongen av någon anledning.

Dock tror jag att laget allra mest behöver en defensiv back, en trygghet där bak. I en eventuell kvalserie kommer jag inte våga se en ända match med denna backuppställningen även om det ser ''okej'' ut emellanåt.

Målvakterna är jag inte orolig för dock. Tycker båda två gör det bra såhär långt.
Spela fult
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Håller med om att vi inte orkar rent fysiskt sista perioden när bondeanstormningen kommer. Så en stor back á la Printz eller en powerforward, typ Kalus vore trevligt! Då kan våra snipers få mer utrymme att sätta dit dem också :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:
ciirree skrev:Jag är väldigt mycket FÖR att få in en målskytt, det behövs verkligen! Men undrar hur det kommer röra till i övriga kedjor? Vem ska man flytta på?
Skulle tro att antingen Kruger eller Sundberg blir utlånade nånstans. Sen kanske man flyttar Guter/Honken till fjärdekedja?
Är det någon panik med dom egentligen? Så länge de spelar 0-0 i sina byten gör de väl vad de ska som fjärdekedja och har dessutom utvecklingspotential. De har ju inga förväntningar på sig.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
Vikas skrev:
Är det någon panik med dom egentligen? Så länge de spelar 0-0 i sina byten gör de väl vad de ska som fjärdekedja och har dessutom utvecklingspotential. De har ju inga förväntningar på sig.
Precis det är ju så jag menar! Jag är rädd att en till spelare in kommer röra till de rejält.. att Kruger, Sundberg och Heinerö kommer utveckling finns inga tvivel om. Enligt MrMadhawk så ville ju Challe ha SSKs nyförvärv så de känns ju som att han letar för fullt nu!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Jim Morrison skrev:Förutom att Danielsson knappast kommer att gå till Allsvenskan så är det även en skattefråga. Kommer bli ruggigt jävla dyr.
Pricken över i! Av skatteskäl vill inte Danielsson vistas i sverige innan nyår och kommer garanterat hitta en utländsk klubb innan dess.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Har kollat lite på Free Agents på EP. Hitta två lirare som skulle kunna vara möjliga. Det handlar om Joel Perrault senast i finska HIFK. Och Jamie Arniel senast i finska Lukko.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Challe är tydligen ute och hugger efter KHK's Sergio Somma. (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38249) Rent spontant känns det ju som en rätt bra värvning, även om han inte riktigt lyckats i KHK.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Frågan är om inte pressen blir större för honom i DIF eller om det blir en nytändning. Kanske vore nåt men har sett honom för lite för att uttala mig.

Något måste man dock hitta på med Huddinge-kedjan som känns allt för tunn f.n.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle kännas konstigt att värva någon som bevisligen inte funkat i allsvenskan den här säsongen. Om vi nu siktar på "en målskytt av rang" och inte bara någon som kan göra vår tredjeline lite giftigare.
Expert.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

På MrMadhawk.se

"Djurgården intresserade av Sergio Somma Okt 18, 2013 @ 14:32 Av Johan Svensson Kategori: Hockey Karlskrona presenterade Sergio Somma i våras.
Han var tilltänkt målskytt i laget, men har hamnat i skymundan av alla succéspelare som kanske var tänkta i mindre roller i nuvarande serieledaren.
Sportchef Stefan Bengtzén sa så här när Somma presenterades.
- Sergio är en professionell fartfylld ytterforward som jag vet kan göra många mål. Han har mycket bra skridskoåkning och näsa för målet.

Facit? Noll mål.

Enligt uppgifter från mycket tillförlitligt håll som har en personlig relation med Somma själv, så är nu konkurrenten i serien, Djurgården, väldigt intresserade av amerikanen.
- Det har jag inte hört någonting om, det är helt ärligt, säger KHK:s sportchef.

Är du nöjd med honom?
- Tar man hit 16 nya spelare, så är det klart att inte alla kan lyckas lika bra. Men han gnuggar på och sliter varenda dag, lovar Bengtzén.

DIF Hockey söker en målskytt till laget. Man har fått ihop en riktigt ordentlig slant att värva för, via supportrarnas initiativ, Djurgårdshjälpen och är ute på marknaden och scannar av.
Man fick exempelvis se sig slagna av SSK när Phil DeSimone hamnade 3 mil söderut i Scaniarinken. Och sportchef Challe Berglund har säkerligen ett antal bollar i luften, där Sergio Somma och DeSimone säkert bara är några av flera man kollar på.

Fast Somma har just de egenskaperna som Djurgården eftersöker. I grund och botten är han en målskytt, som inte riktigt lossnat i Karlskrona, och just målskyttet har varit Djurgårdens stora problem den senaste tiden.
Skulle det lossna i Djurgården? Kanske.

Samtidigt lär Karlskrona behöva plocka in någon ny spelare utifrån innan man kan vara beredda på att släppa Somma.
Innan dess lär det inte bli aktuellt"
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Tänk om man skulle låna Trukhno från Luleå, han har näsa för mål på AS nivå inte lyckats alls i Elitserien. Drömma kan man ju! .
Låst