Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa öhling »

Tänkte just skriva detsamma. Brynäs har fått behålla Järnkrok och Silfverberg och tagit in Gunderson, Honken och Widing. Tror de två senare har betydligt mer att ge.

De har ju också ett koppel med vassa juniorer.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Järnkaminen90 »

Vad har hänt kring Kyle då du säger han är körd? :(
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Mäklaren skrev:AMMC, du har skrivit det. Om du nekar till det så har du raderat inlägget.

Så här ser elitserien ut just nu, om jag får tippa:

1. Färjestad
2. Linköping
3. Skellefteå
4. HV71
5. Modo
6. Frölunda
7. Luleå
8. Växjö
9. Aik
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Timrå

Skaplig pessemist Mäklaren är! Växjö aik modo och frölunda före oss är ju fan skrattretande. Tror vi ligger runt plats 7-4 för vi har ett lag och har fan så mycket smartare tränare än Luleå. Man kan ju inte bara gå på var spelare har spelat bara för kallio har gjort 40 poäng i es för 100 år sedan betyder ju inte att han får en nytändning helt plötsligt. Och deras trasantlanter tror jag inte håller så hög es klass. Jag tror vi har ett bättre lag i år. Vihar jävligt många som jobbar hårt. Spetsen kanske inte är vår starkaste styrka men vi vet att mackan kan gör 40 poäng och Carlsson 20 mål. Zibbe kan nog gör ett par poäng och otto också. Backsidan är inte klar men får vi tjärna ser det ju bra ut, man ser ju gärna timmy också du ser det riktigt bra ut. Nu går vi mot guldet kom igen nu!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

swallat skrev:
Mäklaren skrev:Växjö har värvat spets och rider på en positiv utveckling i föreningen, Luleå har en fruktansvärt smart tränare, Frölunda satsar ungt och hungrigt men bibehåller bra med spets, aik har fått in det man saknade under fjolåret i form av en offensiv kvalitetsspelare i Videll. DIF har värvat spelare som man inte behövde.
Växjö värvar spets men har en botten som är under den absoluta i elitserien, Vi har också en smart tränare som brukar få ut det mesta av alla, frölunda satsar ungt, på Vilka... alltid en risk, aik får in videll ja, men utan fasth är försvaret ett av seriens sämsta
Fick Hardy ut det basta av alla forra aret? Snarare det absolut samsta av 90% av truppen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

swallat skrev:Växjö värvar spets men har en botten som är under den absoluta i elitserien, Vi har också en smart tränare som brukar få ut det mesta av alla, frölunda satsar ungt, på Vilka... alltid en risk, aik får in videll ja, men utan fasth är försvaret ett av seriens sämsta
Ehh? Har du sett laget spela? Soares snittade en poäng/match i DEL innan han gick till Växjö (ni vet ligan där Eisbären och Mannheim, som slog oss, huserar). Sedan kom han tvåa i poängligan i AS. Att påstå att han inte skulle hålla för ES-spel känns därmed fullkomligt befängt. Saviano är i mitt tycke ännu bättre. Tänk Tim E fast med målsinne och rakare spel. Kommer nog snurra upp våra backar ett antal gånger kommande säsong. Anders Eriksson (som bjöd på kvalseriens snyggaste mål bl.a.), Gustav Hjalmarsson, etc. som definitivt kommer att hålla hög (nåja) ES-klass. Det är alltså spelare för deras andra- resp tredjekedjor. Inte ES-mässigt? Pfft, my ass.

Dessutom förstakedja med den nya killen (okej, jag känner inte till honom sedan tidigare), Moran och Kallio. Det har också ryktats om Bartecko, men han lär väl inte vara aktuell längre i och med den senaste värvningen. Men som sagt, backsidan ser allt annat än bra ut. Det är den svaga länken.

Mitt tips är att FBK, HV, Saik och LHC kommer att göra upp om guldet. Brynäs kommer att vara närmast att utmana. Järnkrok, Silfverberg, Larsson, Wännström, etc. kommer att höja sig flera snäpp. De tre förstnämnda är redan riktigt bra. Widing, Dackell kommer att leda laget. Nordquist och Lauritzen har visat sig hålla hög klass (förmodligen minst lika bra som Almtorp/Carlsson). Dessutom ett par allsvenska spelare som säkert kan överraska. Backsidan ser sådär ut dock. Mycket hänger på hur väl man ersätter Ekholm, som naturligtvis blir ett jätteavbräck. Svedberg kan nog vara redo för förstaspaden. Dock ställer jag mig frågande till Honken. Tvivlar på någon dundersuccé från honom. Hade varit bättre att värva Lundström IMO. Honken hade kunnat gå till Malmö. De hade säkert varit intresserade.

Sorry för OT-snack, men det var ju faktiskt inte jag som började...

DIF kommer att få kämpa för att nå slutspel. Det är fakta. Tippar 8:e plats. AIK och ovan nämna lag (förutom Växjö) ligger klart före oss. Sedan får vi slåss med Växjö, Modo, Frölunda och Luleå om smulorna. Där tror jag dock att Frölunda och Modo, sin vana trogen, kommer att vika ner sig. Timrå blir slagpåse.
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

bastis7 skrev:
Mäklaren skrev:AMMC, du har skrivit det. Om du nekar till det så har du raderat inlägget.

Så här ser elitserien ut just nu, om jag får tippa:

1. Färjestad
2. Linköping
3. Skellefteå
4. HV71
5. Modo
6. Frölunda
7. Luleå
8. Växjö
9. Aik
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Timrå

Skaplig pessemist Mäklaren är! Växjö aik modo och frölunda före oss är ju fan skrattretande. Tror vi ligger runt plats 7-4 för vi har ett lag och har fan så mycket smartare tränare än Luleå. Man kan ju inte bara gå på var spelare har spelat bara för kallio har gjort 40 poäng i es för 100 år sedan betyder ju inte att han får en nytändning helt plötsligt. Och deras trasantlanter tror jag inte håller så hög es klass. Jag tror vi har ett bättre lag i år. Vihar jävligt många som jobbar hårt. Spetsen kanske inte är vår starkaste styrka men vi vet att mackan kan gör 40 poäng och Carlsson 20 mål. Zibbe kannog gör ett par poäng och otto också. Backsidan är inte klar men får vi tjärna ser det ju bra ut, man ser ju gärna timmy också du ser det riktigt bra ut. Nu går vi mot guldet kom igen nu!
Vi vet också att Växjö med sina nyförvärv kan göra mycket bra ifrån sig och att Kallio mycket väl kan få en nytändning. Kanske låter lite spydigt men det känns löjligt att tro det högsta om våra spelare och att dem skulle gå som tåget medan andra lags spelare inte skulle göra det av någon anledning.

Hur som helst är det grymt tidigt att försöka förutse tabellen. Fan, midsommar har ju inte ens passerat.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Metal Machine skrev:
swallat skrev:Växjö värvar spets men har en botten som är under den absoluta i elitserien, Vi har också en smart tränare som brukar få ut det mesta av alla, frölunda satsar ungt, på Vilka... alltid en risk, aik får in videll ja, men utan fasth är försvaret ett av seriens sämsta
Ehh? Har du sett laget spela? Soares snittade en poäng/match i DEL innan han gick till Växjö (ni vet ligan där Eisbären och Mannheim, som slog oss, huserar). Sedan kom han tvåa i poängligan i AS. Att påstå att han inte skulle hålla för ES-spel känns därmed fullkomligt befängt. Saviano är i mitt tycke ännu bättre. Tänk Tim E fast med målsinne och rakare spel. Kommer nog snurra upp våra backar ett antal gånger kommande säsong. Anders Eriksson (som bjöd på kvalseriens snyggaste mål bl.a.), Gustav Hjalmarsson, etc. som definitivt kommer att hålla hög (nåja) ES-klass. Det är alltså spelare för deras andra- resp tredjekedjor. Inte ES-mässigt? Pfft, my ass.

Dessutom förstakedja med den nya killen (okej, jag känner inte till honom sedan tidigare), Moran och Kallio. Det har också ryktats om Bartecko, men han lär väl inte vara aktuell längre i och med den senaste värvningen. Men som sagt, backsidan ser allt annat än bra ut. Det är den svaga länken.

Mitt tips är att FBK, HV, Saik och LHC kommer att göra upp om guldet. Brynäs kommer att vara närmast att utmana. Järnkrok, Silfverberg, Larsson, Wännström, etc. kommer att höja sig flera snäpp. De tre förstnämnda är redan riktigt bra. Widing, Dackell kommer att leda laget. Nordquist och Lauritzen har visat sig hålla hög klass (förmodligen minst lika bra som Almtorp/Carlsson). Dessutom ett par allsvenska spelare som säkert kan överraska. Backsidan ser sådär ut dock. Mycket hänger på hur väl man ersätter Ekholm, som naturligtvis blir ett jätteavbräck. Svedberg kan nog vara redo för förstaspaden. Dock ställer jag mig frågande till Honken. Tvivlar på någon dundersuccé från honom. Hade varit bättre att värva Lundström IMO. Honken hade kunnat gå till Malmö. De hade säkert varit intresserade.

Sorry för OT-snack, men det var ju faktiskt inte jag som började...

DIF kommer att få kämpa för att nå slutspel. Det är fakta. Tippar 8:e plats. AIK och ovan nämna lag (förutom Växjö) ligger klart före oss. Sedan får vi slåss med Växjö, Modo, Frölunda och Luleå om smulorna. Där tror jag dock att Frölunda och Modo, sin vana trogen, kommer att vika ner sig. Timrå blir slagpåse.
jag sa att Växja har bra toppspelare, men deras sämsta spelare, 3,4 kedjan är allt annat än "bra" dom fixar det säkert men kommer få slita och alla vet att det inte håller att ha ett lag där bara en femma presterar (hela säsongen), dom fixar säkert en typisk nykomlingshöst men inte mer
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Att påstå att DIF får kämpa för att nu slutspel är inte fakta. Det är ren spekulation. Faktan får du under säsongens andra hälft - 2012.

Kom igen och ryck upp er nu. Domedagsprofeter är tråkiga jävlar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Och även om domedagen nu SKULLE komma så är Djurgårn störst, bäst och vackrast ändå, oavsett! Nuff said!
Alltid Oavsett.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Ta era tabeller och hur säsongen slutar http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3537 här istället
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIFDIF skrev:Ta era tabeller och hur säsongen slutar http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3537 här istället
Yes mod.
DIF!
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Daniel942 skrev:
DIFDIF skrev:Ta era tabeller och hur säsongen slutar http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3537 här istället
Yes mod.
Ingen Mod här inte, anser bara att folk borde Snacka om SILLY SEASON, och inte tabeller i den här tråden :)
kaminor

Inlägg av kaminor »

Järnkaminen90 skrev:Vad har hänt kring Kyle då du säger han är körd? :(
http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... djurgarden
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lite om Kim Johnsson från http://gronvitasumo.blogg.se/

När jag ändå har honom i luren kollar jag av läget med Kim Johnsson också.

- Först kan jag säga att alla rykten som placerat honom i svenska klubbar är helt felaktiga. Det stämmer inte alls. Han har tagit ett helt år utan hockey efter hans hjärnskakning som tog illa. Istället har han bara varit med familjen och tagit det lugnt. Han vill känna sig helt återställd innan han funderar på hockeyn igen. Han kommer till Sverige ungefär samtidigt som Andreas och då ska vi diskutera hans framtid, avslutar Bo Falkman.

Månadsskiftet juni / juli vet vi kanske mer. Men lutar väl knappast åt spel i DIF kommande säsong...
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:Lite om Kim Johnsson från http://gronvitasumo.blogg.se/

När jag ändå har honom i luren kollar jag av läget med Kim Johnsson också.

- Först kan jag säga att alla rykten som placerat honom i svenska klubbar är helt felaktiga. Det stämmer inte alls. Han har tagit ett helt år utan hockey efter hans hjärnskakning som tog illa. Istället har han bara varit med familjen och tagit det lugnt. Han vill känna sig helt återställd innan han funderar på hockeyn igen. Han kommer till Sverige ungefär samtidigt som Andreas och då ska vi diskutera hans framtid, avslutar Bo Falkman.

Månadsskiftet juni / juli vet vi kanske mer. Men lutar väl knappast åt spel i DIF kommande säsong...
Tycker i princip alla officiella uttalanden kring Johnsson har känts mycket tveksamma sen ryktet började sprida sig, frågan är om han spelar hockey överhuvudtaget kommande säsong.

OT: Lite spännande att Detroit öppnar för Dick Axelsson och bjuder in honom till sitt sommarcamp..
Låst