Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
tadaa123
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Mattias_87 skrev: ↑2026-09-30 12:33:44
aljb10 skrev: ↑2026-09-30 09:28:24 Det kommer att eka tomt på läktarna imorgon... katastrofalt dåligt! Vad fan är det med alla? En dålig start och alla flyr läktarna. Tror ni det går bättre om vi springer hem med svansen mellan benen?

Skärp er förfan! Köp biljett och få alla att komma, imorgon är dagen då detta vänder. Det har gått FYRA MATCHER och alla viker redan ned sig. Inte fan konstigt att spelarna gör det heller.
Det är också för tätt inpå med två Globenmatcher inpå varandra. Sedan är det en Torsdag och inte många Färjestadsfans bor i Stockholm.
Lägga Globenmatch på en torsdag är ju ett val
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: ↑2026-09-30 10:51:33
aljb10 skrev: ↑2026-09-30 09:28:24 Det kommer att eka tomt på läktarna imorgon... katastrofalt dåligt! Vad fan är det med alla? En dålig start och alla flyr läktarna. Tror ni det går bättre om vi springer hem med svansen mellan benen?

Skärp er förfan! Köp biljett och få alla att komma, imorgon är dagen då detta vänder. Det har gått FYRA MATCHER och alla viker redan ned sig. Inte fan konstigt att spelarna gör det heller.
Jag kan ha fel, men jag undrar om det finns en gräns för hur länge folk tycker att det är kul när laget spelmässigt ofta hamnar på hälarna. Förra säsongen vann vi mycket, men känslan var ändå ofta att vi inte var det bättre laget.

Min gissning är att många mer sporadiska besökare vill känna att det är roligt att se Djurgården spela, inte sitta med en klump i magen i två timmar. De mest hängivna går såklart oavsett, men jag tror spelupplevelsen spelar större roll för övriga än man ibland tror.
Det är ju verkligen definitionen av en medgångs supporter. Plus att man är ändå på en betydligt bättre plats nu än för några år sen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: ↑2026-09-30 17:59:46 Det är ju verkligen definitionen av en medgångs supporter. Plus att man är ändå på en betydligt bättre plats nu än för några år sen.
Ja, det är väl det bästa ordet för det. Medgångssupportrarna/marginalåskådarna försvinner alltid först.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BigJ

Säsongen 2026/27

Inlägg av BigJ »

klintan85 skrev: ↑2026-09-30 17:59:46
Jim Morrison skrev: ↑2026-09-30 10:51:33

Jag kan ha fel, men jag undrar om det finns en gräns för hur länge folk tycker att det är kul när laget spelmässigt ofta hamnar på hälarna. Förra säsongen vann vi mycket, men känslan var ändå ofta att vi inte var det bättre laget.

Min gissning är att många mer sporadiska besökare vill känna att det är roligt att se Djurgården spela, inte sitta med en klump i magen i två timmar. De mest hängivna går såklart oavsett, men jag tror spelupplevelsen spelar större roll för övriga än man ibland tror.
Det är ju verkligen definitionen av en medgångs supporter. Plus att man är ändå på en betydligt bättre plats nu än för några år sen.
Ja, om man slutar gå för att laget torskar men när den hockey man lirar är bara dump och jaga så är det ju inte kul att titta på. Med lirare som Dicken, Thore,, Klasen var det kul att kolla, inte nu. Tycker jag...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av Mattias_87 »

Jag gissar att ledningen fått fruktansvärt många arga mejl om våran statistik i Globen senaste året? Därför man lägger upp så mycket statistik om vinster i Globen respektive Hovet nu på hemsidan.

Den markanta skillnaden är från 2007 och framåt då Hovet har varit huvudarena. Vinstprocenten på Hovet är då 58,9 medan den i Avicii arena är 39,4 procent.

Så visst är det en skillnad när Globen varit extraarena.
Avskaffa tre mot tre
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 2026/27

Inlägg av Harmageddon »

Gillar ändå engagemanget att man drar statistik från tiden DIF var DIF(glansperioden) för att försköna statistiken lite.

Man hade önskat att fokus legat på annat men men, om detta gör er redo inför imorgon så hoppas jag det hjälper.

Vore trevligt att se en helgjuten insats imorgon men mest av allt hoppas jag att vår vinst procent för Globen går upp. Heja Globen(Avicii)!
Senast redigerad av Harmageddon den 2026-09-30 19:46:16, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av thelinho »

Utan mangel ingen segel.
Sväva i det blå
niz

Säsongen 2026/27

Inlägg av niz »

Bra att de tränar där innan nu iallafall!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Enligt Wiken var alla friska och utan skador i alla fall? Alltid något.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Boven

Säsongen 2026/27

Inlägg av Boven »

Jim Morrison skrev: ↑2026-09-30 19:59:13 Enligt Wiken var alla friska och utan skador i alla fall? Alltid något.
Vet inte riktigt hur man ska tolka den gode Niklas.
" Dom flesta spelarna är skadefria. Det kommer alltid finnas
skavanker och någon som är förkyld eller sjuk på något vis".

Kan väl betyda att alla är med eller att typ 3 gubbar missar haha.
Skriv svar