Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jocke Eriksson vore en suverän förstärkning. Men kanske inte så sannolik. Vi har ändå centrar i Ottosson, Falk, Bäcker och Fimpen. Även Hörnqvist och Linkan kan ju lira center. Skulle Eriksson komma blir Bäcker helt plötsligt fjärdecenter och det var ju precis den roll han lämnade Färjestad för att undvika. Tror han är tänkt att ha en mer framträdande roll hos oss.

Eriksson lär ju även också vara intressant för t ex Linköping, Frölunda och Hv71. Klubbar med mycket, mycket större resurser.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Albelin har ju förmodligen gjort sin sista NHL-match, så man vet ju aldrig. Trots sina 42 år så skulle han nog tillföra mycket. Jag skulle gärna se honom i DIF. Han lovade ju faktsikt att återkomma hit när han for över atlanten för ca
20 år sedan. Dock fick jag svar via mail av honom själv för 5-6 år sedan att han inte skulle spela i DIF igen.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Tommy blir det inte han har bestämt sig för att stanna på andra sidan Pölen. Det har han meddelat mig personligen.

Han funderade för ett par år sedan, men fick en för bra social deal därborta som passade hans familjesituation.

Någonstans anar jag dock att det finns en liten öppning för DIF. Tommy är ju trots allt Djurgårdare i hjärtat och en riktig järnkamin.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Boråsaren skrev:Sundin säljer sitt hus i Toronto för minst 43 miljoner, vissa hävdar att han inte ska va kvar i NHL fast hans agent dementerar...!

Finns de inget fint hus i skärgården som vi kan locka med så han flyttar hem till nästa säsong? För då jävlar blir det slutspel! ;)
Sudden har redan ett mycket fint hus i skärgården.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Gårdare »

Drutten skrev:Albelin har ju förmodligen gjort sin sista NHL-match, så man vet ju aldrig. Trots sina 42 år så skulle han nog tillföra mycket. Jag skulle gärna se honom i DIF. Han lovade ju faktsikt att återkomma hit när han for över atlanten för ca
20 år sedan. Dock fick jag svar via mail av honom själv för 5-6 år sedan att han inte skulle spela i DIF igen.
Allvarligt talat! I denna tråd finns det folk som på största allvar vill värva en 42-årig back som inte är ordinarie i NHL, och dessutom inte spelat på STOR rink de senaste 15 åren. Visst, i NHL kan han kanske lira. Liten rink och placeringssäker. Dessutom spelar Albelin 9 ggr av 10 sarg ut, är det verkligen en sådan back vi är ute efter???? Vi vill väl inte värva en Ronnie P kopia, utan införskaffa en kreativ back. Bättre fantasi tack!
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Joakim Eriksson är klar för Linköping enligt Aftonbladet.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Gårdare skrev:
Drutten skrev:Albelin har ju förmodligen gjort sin sista NHL-match, så man vet ju aldrig. Trots sina 42 år så skulle han nog tillföra mycket. Jag skulle gärna se honom i DIF. Han lovade ju faktsikt att återkomma hit när han for över atlanten för ca
Allvarligt talat! I denna tråd finns det folk som på största allvar vill värva en 42-årig back som inte är ordinarie i NHL, och dessutom inte spelat på STOR rink de senaste 15 åren. Visst, i NHL kan han kanske lira. Liten rink och placeringssäker. Dessutom spelar Albelin 9 ggr av 10 sarg ut, är det verkligen en sådan back vi är ute efter???? Vi vill väl inte värva en Ronnie P kopia, utan införskaffa en kreativ back. Bättre fantasi tack!
Platsar man i NJ Devils, då platsar man i DIF. Det är en sak som är säker. Dessutom känns det som vi behöver backar som spelar SÄKERT istället för våghalsigt/klantigt, då vi släppte in onödigt många mål just pga detta förra säsongen. Dessutom är Albelin minst lika bra tränad nu som för 15-20 år sedan, både enligt Devils, han själv och en del andra källor.
Ingen seger utan offer
DJ The real one..

Inlägg av DJ The real one.. »

Bra Drutten!! Abbe ska hem igen!!
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Gårdare skrev:
Tommy ligger i absoluta toppskiktet bland NHL:s tvåvägsspelade backar. Med en grym fysik och framförallt fantastiska ledaregenksper. En lagmaskin som kan få vilket lag som helst att lyfta sig och en inspirationskälla för ungtupparna.

Dessvärre kommer vi nog inte att få se honom i DIF igen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Albelin skulle lätt bli vår bäste back.

Han är precis den backtyp vi saknar. En lugn spelare som alltid spelar enkelt och inte gör några misstag alls, enormt bra defensivt med andra ord. Dessutom suveräna ledaregenskaper och massor av rutin. Han är inte heller direkt "stor" för att vara back vilket gör honom ganska rörlig och snabb trots åldern.

För övrigt anser jag att det vore bättre att lägga pengar på Jocke Ericsson jämfört med Bäcker fast det klart deras lönenivåer är kanske milsvida.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 39,00.html

Glöm Jocke
Linköping för hans del
Användarvisningsbild
Cellus

Inlägg av Cellus »

Någon nämde förrut att Djurgården borde värva William Wallén (en av sverigen bästa födda 91). Sagt o gjort..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6048
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

nej för fasen...Albelin må ha varit bra men inte är han något ess längre...har har väl inte fått mycket speltid i NJD och det var väl mest sentimentala skäl han fick lira sista matchen.....han må vara en järnkamin i hjärtat men jag tycker vi måste tänka yngre än såå...
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Det spelar nog ingen roll ändå. Tommy vill nog sluta med hockeyn nu. Det är jag övertygad om. Tyvärr.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Andy skrev:
Gårdare skrev:
Tommy ligger i absoluta toppskiktet bland NHL:s tvåvägsspelade backar. Med en grym fysik och framförallt fantastiska ledaregenksper. En lagmaskin som kan få vilket lag som helst att lyfta sig och en inspirationskälla för ungtupparna.

Dessvärre kommer vi nog inte att få se honom i DIF igen.
"Tommy ligger i absoluta toppskiktet bland NHL:s tvåvägsspelade backar"

.....allvarligt talat, förstod jag inte ironin i detta? Så du menar alltså att Albelin innehar detta? Ett av de mer korkade uttalanden jag sett i detta forum. Vad bygger du detta uttalande på? Du säger alltså att han t ex är bättre än Daniel Tjärnqvist, som inte platsar i Minnesota, ett av ligans sämre lag. Albelins återkomst kan man likna med Kenta Nilssons, ingenting annat. På sidan om banan är han möjligen ett tillskott, dock inte på isen.
Skriv svar