Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
MarcusDaze skrev:Jag hoppas fortfarande på Henrik Karlsson. Ej är det ännu försent.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tror faktiskt det blir Karlsson. Mycket hellre honom än Monstret. Svedberg och Enroth ska väl eventuellt hem också. Nu är det inte heller så många klubbar som letar målvakter. Vi, Rögle, Örebro och Mora. Så vi har inte så tuff konkurrens om någon av dessa vill hem till Sverige.
Nu vet inte jag hur Armalis har spelat. Men hans siffror är inte direkt smickrande i AHL, och hans kontrakt går ut. Vi borde ligga bra till om han vänder hem. Säkerligen Mora också dock.
Tyvärr inte tillräckligt säkert kort som förstamålis.
Agaton

Inlägg av Agaton »

Nej tack till Armalis! Vi behöver en betydligt mer erfaren målvakt som levererat på hög nivå under mer än någon säsong.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

Jag känner en DJUP oro inför kommande säsongs PP. Fattar inte att vi har kvar Musse som ansvarig på den posten, tycker inte det var förrän vi fick in Bergfors som det förbättrades...blev dock endast en aning bättre. Vårt PP har varit dåligt i många säsonger nu och det måste bara bli bättre.
Ridderwall, Hank och Vejdemo är spelare som jag tycker MÅSTE ta ett par kliv upp. Hank är såklart teknikmässigt begränsad och har andra kvaliteter men såsom gjordes med Ahlén i slutet på säsongen så måste rätt femma hittas för honom.
Det måste bara finnas lite sparkapital i dessa spelare och med lite skicklighet hos Robban, utveckling hos spelarna och flyt i lagbygget så tror och hoppas jag dessa tillsammans med alla andra spelare kan lyfta sig och spela säkrare och mer publikvänligt (många matcher denna säsong handlade mer om skyldighet än glädje att titta på).
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Vet inte om det diskuterats tidigare men ser detta som glädjande.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -till-shl/
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det låter som en bra värvning.
Avskaffa tre mot tre.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Stavhoppet skrev:Vet inte om det diskuterats tidigare men ser detta som glädjande.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -till-shl/
Tror ingen visste om det där ens. Kul isf om det stämmer är ju en ersättare till varakass eller urbom.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vad har Tom haft för skada/skador i år? Hjärnskakningar?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Urbom... pls? :'(
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Morwin

Inlägg av Morwin »

jsson skrev:Urbom... pls? :'(
Han är nog förlorad för saik ville väl ha honom tillbaka.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Foppas78 skrev:Jag känner en DJUP oro inför kommande säsongs PP. Fattar inte att vi har kvar Musse som ansvarig på den posten, tycker inte det var förrän vi fick in Bergfors som det förbättrades...blev dock endast en aning bättre. Vårt PP har varit dåligt i många säsonger nu och det måste bara bli bättre.
Ridderwall, Hank och Vejdemo är spelare som jag tycker MÅSTE ta ett par kliv upp. Hank är såklart teknikmässigt begränsad och har andra kvaliteter men såsom gjordes med Ahlén i slutet på säsongen så måste rätt femma hittas för honom.
Det måste bara finnas lite sparkapital i dessa spelare och med lite skicklighet hos Robban, utveckling hos spelarna och flyt i lagbygget så tror och hoppas jag dessa tillsammans med alla andra spelare kan lyfta sig och spela säkrare och mer publikvänligt (många matcher denna säsong handlade mer om skyldighet än glädje att titta på).

När det gäller Hank så anser jag personligen inte att det finns någon kedjeformation som är "rätt" för honom då jag tycker att han har minskat intensiteten och inte blivit snabbare på rören de senaste åren .

Vad gäller Ridderwall så tror jag att det kan lätta för honom nu när första säsongen är avklarad, han har fått överta rollen som C och han kommer förhoppningsvis att lyckas få ut lite mer av sitt slit.

Vejdemo känns som en spelare som verkligen borde kunna ta det där steget, motsvarande det Linus J gjorde under året som gick.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Morwin skrev:
Han är nog förlorad för saik ville väl ha honom tillbaka.

Det var det jag var rädd för redan i november. Fan vad surt. Hoppas vi kan signa honom till nästa säsong, såvida han inte spelar totalt skit då. En frisk fläkt på egen planhalva, helt klart.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Lord have Mercy vilken backuppsättning:

Marcus Högström
Alexander Falk
David Bernhardt
Marcus Fagerudd
Jesper Pettersson (ECHL farmarliga till AHL)
Tom Nilsson

lägg därtill våran svaga forwardssida som nästan är klar och svaret blir alltmer tydligt. Vi får sikta in oss på plats 10-12 igen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Bengan08 skrev:Lord have Mercy vilken backuppsättning:

Marcus Högström
Alexander Falk
David Bernhardt
Marcus Fagerudd
Jesper Pettersson (ECHL farmarliga till AHL)
Tom Nilsson

lägg därtill våran svaga forwardssida som nästan är klar och svaret blir alltmer tydligt. Vi får sikta in oss på plats 10-12 igen.
Stört att vi ska gå in i säsongen med bara sex backar. Vad händer om vi får en skada? Att vi inte valde att ersätta Matt är också märkligt. En målvakt är också ett konstigt beslut, ekonomin måste vara helt under isen.
Född till sportchef.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Snälla.

Högström, Urbom, Nilsson, Bernhardt, Fagerudd, Falk och Pettersson?

Nä, nu måste Urbom ersättas av någon som faktiskt kan hantera pucken. Urbom hade gärna fått vara en av sex. Men inte efter att vi tagit in dom här andra spelarna.
mb81

Inlägg av mb81 »

Örnen skrev:
Snälla.

Högström, Urbom, Nilsson, Bernhardt, Fagerudd, Falk och Pettersson?

Nä, nu måste Urbom ersättas av någon som faktiskt kan hantera pucken. Urbom hade gärna fått vara en av sex. Men inte efter att vi tagit in dom här andra spelarna.
Precis. Nu måste väl Urbom vara ute ur bilden. Känns som det finns utrymme i budgeten för en riktigt duktig sista back in nu.
Låst