SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Erik af Sibirien

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Erik af Sibirien »

Vet inte om detta uppmärksammats tidigare, men för säkerhets skull:

http://skellefteaaik.se/supporter/medlem/svart-riddare

Finns det inte något liknande hos Solna?

Lite pinsamt.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Vi kunde ju ha en mobildekal där det stod Alltid Oavsett för riktiga supportrar. Fränt.
jaccan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jaccan »

Börjar känna lite sympati för Karlskrona som än en gång går in i sista perioden med en ledning som de tappar till uddamålsförlust. Vore ju trevligt om de kunde sno åt sig ett par poäng från våra konkurrenter och inte bara från oss.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

jaccan skrev:Börjar känna lite sympati för Karlskrona som än en gång går in i sista perioden med en ledning som de tappar till uddamålsförlust. Vore ju trevligt om de kunde sno åt sig ett par poäng från våra konkurrenter och inte bara från oss.
Håller med. Lider med dom att dom lyckas sumpa det i slutminuterna hela tiden. Jag vet inte om jag hade blivit arg eller börjat gråta om jag hade varit KHKare.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Alltså jag hade lovat mig själv att inte lägga mig i avstängningscirkusen i SHL dessa dagar, men herregud Bibics lilla putt mot luleå - 7 matcher?!?!?!!!

Han kan ju för fan inte vara lägre. Tacklingar är alltså officiellt nu inte tillåtet i SHL.

Antar att genierna i SHL sitter och kliar sig i huvudet när publiken uteblir i samma takt som dessa nya regler införs. Förmodligen kommer SHL efter lång betänketid att ändra till 4 straffar istället för 3 efter OT, det kommer att locka tillbaks publiken nu när vi inte längre får se tacklingar, resonerar man.

Alltså man blir bara så trött. Vilka praktnötter som styr, det är ju inte ens bra för de som drabbas av skador - då fysiskt spel knappt finns kvar så är man helt enkelt inte beredd längre.

Alltså, dessa genier i SHL, domarkår och disciplinnämnd skapar

1 - En tråkigare och segare sport som genererar mindre intäkter vilket blir en negativ spiral.
2 - Mer skador.

Dubbelfel, total jävla idioti. Man saknar ord.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag håller med dig och oavsett vad Bibic säger om att han inte ska ändra sitt spel så kommer han nog snart inte lira på samma sätt pga hans undermedvetna. Visst, just han är ingen stjärna och enskilt ingen förlust för den svenska hockeyn, men att förlora 25% av sin lön en månad och samtidigt inte få delta i 5 matcher för något sådant här? Det tror jag påverkar den framtida arbetsinsatsen.

Alldeles för många avstängningar i år som helt fokuserat på "förövaren" och där det inte alls krävts något av spelaren som blir tacklad.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sjukt med Bibic och det straff han fick. Än mer jävligt med tanke på danskaset i Linköping som gjorde alla fula saker man kan räkna upp, men som kommer undan eftersom smällen i sig inte "tar så farligt/inte ser så farlig ut."

Bibic tackling tycker jag knappt är 2 minuter i båset än gång.

DN bedömer ju tyvärr helt och hållet efter följande kriterier:

* Hur ful en smäll ser ut på TV
* Medias inställning till smällen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev:Sjukt med Bibic och det straff han fick. Än mer jävligt med tanke på danskaset i Linköping som gjorde alla fula saker man kan räkna upp, men som kommer undan eftersom smällen i sig inte "tar så farligt/inte ser så farlig ut."

Bibic tackling tycker jag knappt är 2 minuter i båset än gång.

DN bedömer ju tyvärr helt och hållet efter följande kriterier:

* Hur ful en smäll ser ut på TV
* Medias inställning till smällen.
Exakt så här är känslan.

SHL måste vara en av de mossigaste organisationerna i historien. Vad vill de ens med sin liga? Inte ett jäkla knyst hörs.

Wikegård måste ta sitt ansvar och gå in en operationell/exekutiv roll inom SHL snart, han kan inte bara sitta och youtuba om sina tankar om situationen i ligan - de behövs genomföras också.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81

Inlägg av mb81 »

Färjestad panikvävar. Antti Tyrväinen och Travis Turnbull. Inga killar som skrämmer direkt. Börjar stålarna sina i Karlsstad?

Men denna Antti verkar vara en kille helt i Senseis smak. Lär väl vara avstängd mer än han spelar med SHLs regler. Sjukt kul klipp det här iaf!

Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

[quote="sensei"]Alltså jag hade lovat mig själv att inte lägga mig i avstängningscirkusen i SHL dessa dagar, men herregud Bibics lilla putt mot luleå - 7 matcher?!?!?!!!

Han kan ju för fan inte vara lägre. Tacklingar är alltså officiellt nu inte tillåtet i SHL.

Antar att genierna i SHL sitter och kliar sig i huvudet när publiken uteblir i samma takt som dessa nya regler införs. Förmodligen kommer SHL efter lång betänketid att ändra till 4 straffar istället för 3 efter OT, det kommer att locka tillbaks publiken nu när vi inte längre får se tacklingar, resonerar man.

Alltså man blir bara så trött. Vilka praktnötter som styr, det är ju inte ens bra för de som drabbas av skador - då fysiskt spel knappt finns kvar så är man helt enkelt inte beredd längre.

Alltså, dessa genier i SHL, domarkår och disciplinnämnd skapar

1 - En tråkigare och segare sport som genererar mindre intäkter vilket blir en negativ spiral.
2 - Mer skador.

Dubbelfel, total jävla idioti. Man saknar ord.[/

Kan inte mer än hålla med, är riktigt orolig över utvecklingen i SHL. Känns som att junisarna får det väldigt tufft när man kommer till andra ligor om man blivit inlärd med att man inte behöver kolla upp under tiden man har puck och att allt ansvar ligger hos tacklaren.

Sen att bedömningen är helt inkonsekvent och de inte verkar ha en plan öht är skrämmande. Kanske är dags för någon form av protest eller namninsamling för att få bort gubbarna som vill få bort tacklingarna.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Tror fan Malmös Peter Müller är porrskådis med den muschen för hockeyspelare är han definitivt inte
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Donkels skrev:Tror fan Malmös Peter Müller är porrskådis med den muschen för hockeyspelare är han definitivt inte
Ok.
Spela fult
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Jag ej möjlighet att se morgondagens match mot Saik. Vart finns det möjlighet att se i efterhand? Repris eller stream? Jag kollar vanligtvis via tv4play men där kan man inte spola tillbaka eller starta en sändning senare antar jag?

Svar uppskattas då jag i princip aldrig missar en match.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Puckey

Inlägg av Puckey »

MarcusDaze skrev:Jag ej möjlighet att se morgondagens match mot Saik. Vart finns det möjlighet att se i efterhand? Repris eller stream? Jag kollar vanligtvis via tv4play men där kan man inte spola tillbaka eller starta en sändning senare antar jag?

Svar uppskattas då jag i princip aldrig missar en match.

Jag ser via cmores streamingtjänst. Man kan spola tillbaka högst tre timmar eller liknande, men kan du hålla dig i skinnet till ytterligare ett par timmar efter matchens slut lägger de upp en eftersändning där du ser från start och kan spola bäst du vill. Osäker på från vilket exakt klockslag de kommer upp, har lyckats få en match sabbad genom att starta 1.5h efter slutet ochlanda mitt i matchen när jag spolat tillbaks så långt det gick.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Okej puckey, tack. Segt om jag ska behöva pröjsa 300 för att få tillgång till cmores tjänst dock :/

Låst