Done.SirDIFalot skrev:Bra, twittra det.Lakrisal skrev:5500 ungefär är sålda till imorgon
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Hemsidan
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Förbättra sidan
- SirDIFalot
Kanon.Lakrisal skrev:Done.SirDIFalot skrev:Bra, twittra det.Lakrisal skrev:5500 ungefär är sålda till imorgon
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Expert.
- SirDIFalot
Annandagsmatchen är ruskigt dåligt hypad i år.
Vi har inte haft en hemmamatch på 13 dagar. Det har definitivt funnits tid att göra detta. Matcherna mot Oskarshamn och Malmö skulle lyfts fram på sidan flera gånger, gärna med barometer på hur många plåtar som är sålda och något specialerbjudande där man kan få ett riktigt bra pris om man köper biljetter till båda matcherna. JK-dagen den 4:e har knappt nämnts hittills, jag hoppas det verkligen körs stenhårt på den efter annandagsmatchen.
Det är bara så sjukt tråkigt att DIF tappar publik och pengar på att hemsidan inte håller tillräckligt hög klass. Det är ett rent under att det är så mycket folk på matcherna när haussen på hemsidan är helt obefintlig.
Vi har inte haft en hemmamatch på 13 dagar. Det har definitivt funnits tid att göra detta. Matcherna mot Oskarshamn och Malmö skulle lyfts fram på sidan flera gånger, gärna med barometer på hur många plåtar som är sålda och något specialerbjudande där man kan få ett riktigt bra pris om man köper biljetter till båda matcherna. JK-dagen den 4:e har knappt nämnts hittills, jag hoppas det verkligen körs stenhårt på den efter annandagsmatchen.
Det är bara så sjukt tråkigt att DIF tappar publik och pengar på att hemsidan inte håller tillräckligt hög klass. Det är ett rent under att det är så mycket folk på matcherna när haussen på hemsidan är helt obefintlig.
Expert.
- -daniel-
Helt enig.SirDIFalot skrev:Annandagsmatchen är ruskigt dåligt hypad i år.
Jag kan inte förstå hur man inte kan prioritera att ens skriva om matcherna på sin egen sida.
- SirDIFalot
Ändra gärna i matchrapporten så Erik Gustafsson och inte Pontus Åberg sägs vara målskytt. Vet att swehockey påstår att Åberg gjorde målet men det var det verkligen inte.
Se efter här om ni inte tror mig.
http://www.hockeysverige.se/article/138 ... t-till-liv
Expert.
- -daniel-
Var han inte på och styrde Eriks skott? Åberg alltså. Går ju åtminstone inte att se på de fantastiska highlightsen...
- SirDIFalot
Åberg är den enda rightaren på isen, befinner sig nere till vänster. Alla Djurgårdare som står i skottlinjen är leftskyttar i alla fall.-daniel- skrev:Var han inte på och styrde Eriks skott? Åberg alltså. Går ju åtminstone inte att se på de fantastiska highlightsen...
Honken framför mål, Sörensen bredvid målet. Hari som passar Erik som skjuter. Åberg är den som är över. Hans åkstil är rätt enkel att känna igen på något sätt.
Expert.
- -daniel-
Jag ser typ 4 pixlar i videon, vilket jag efter att ha gnuggat lite i ögonen ser ut som IKO spelare, och 5 andra pixlar som är våra spelare. That's it...

EDIT: nä men faktiskt, det ser ut som du har rätt efter att ha vevat sekvensen igen. Om det inte är så att någon annan är på och petar, men #46 var det ju inte i vilket fall.

EDIT: nä men faktiskt, det ser ut som du har rätt efter att ha vevat sekvensen igen. Om det inte är så att någon annan är på och petar, men #46 var det ju inte i vilket fall.
- SirDIFalot
När man såg vilken kamera de faktiskt filmar med så förstår man varför det är så usel bild.-daniel- skrev:Jag ser typ 4 pixlar i videon, vilket jag efter att ha gnuggat lite i ögonen ser ut som IKO spelare, och 5 andra pixlar som är våra spelare. That's it...
Expert.
- -daniel-
I klass med denna?SirDIFalot skrev:När man såg vilken kamera de faktiskt filmar med så förstår man varför det är så usel bild.-daniel- skrev:Jag ser typ 4 pixlar i videon, vilket jag efter att ha gnuggat lite i ögonen ser ut som IKO spelare, och 5 andra pixlar som är våra spelare. That's it...

- SirDIFalot
Om det vore så väl, nej det var en sån av storleken som halvläskiga gubbar har på stranden när de filmar sina(?) barn som badar. En sån man håller i ena handen bara det vill säga, i samma storlek som den...-daniel- skrev:I klass med denna?SirDIFalot skrev:När man såg vilken kamera de faktiskt filmar med så förstår man varför det är så usel bild.-daniel- skrev:Jag ser typ 4 pixlar i videon, vilket jag efter att ha gnuggat lite i ögonen ser ut som IKO spelare, och 5 andra pixlar som är våra spelare. That's it...

Expert.
- -daniel-
Herregud... ofattbart att man kan ta betalt för dessa sändningar. 

1. Uppdatera tabellen på hemsidan. Det borde göras direkt när alla resultat för dagen är klara. Samma sak när vi snackar spelarstatistiken.
2. När det gäller spelarstatistiken för målvakterna känns "GP" ganska ointressant. Vem bryr sig om att Tobias Sandberg suttit på bänken en match till exempel? Bättre att bara köra "GPI" som det var innan. Tydligt och stilrent.
Edit:
3. Finns det ingenting man kan göra åt sidan med spelschemat? Känns så otroligt kladdig och otydlig jämfört med hur det var på gamla hemsidan.
2. När det gäller spelarstatistiken för målvakterna känns "GP" ganska ointressant. Vem bryr sig om att Tobias Sandberg suttit på bänken en match till exempel? Bättre att bara köra "GPI" som det var innan. Tydligt och stilrent.
Edit:
3. Finns det ingenting man kan göra åt sidan med spelschemat? Känns så otroligt kladdig och otydlig jämfört med hur det var på gamla hemsidan.
Avgå Jocke.
- Daniel942
Byt ut "nästa hemmamatch" omgående. Det är ju mer än 24 timmar sen matchen var.
DIF!
- SirDIFalot
http://difhockey.se/artikel/2120/SirDIFalot skrev:Ändra gärna i matchrapporten så Erik Gustafsson och inte Pontus Åberg sägs vara målskytt. Vet att swehockey påstår att Åberg gjorde målet men det var det verkligen inte.
Bump.
Expert.