Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag hoppas verkligen att vi INTE löser ut en HA-spelare från sitt kontrakt nu, och gör en NY chansning. Skicka ner en spelare till HA, och ta upp en annan? Nej tack. Finns något undantag - kanadicken i Asplöven kan jag tänka mig. Född 1990, har skägg. Rött skägg dessutom.
Jag förväntar mig något extraordinärt nu. Hemvändare från andra sidan pölen eller KHL-kaliber.
Det fanns pengar innan detta, med Trukhno ut finns det ännu mer.
Tom Wandell vore kul att få in, som många redan sagt. Men han är ingen, och har aldrig varit någon, målspruta. Jag vill ha en målspruta. En spelare med fler G än A i statistiken. Playmakers har vi redan gott om. Jag tycker det är skrämmande att en spelare som Sörensen leder vår målstatistik. Misstolka mig rätt, han är OTROLIGT bra. Men jag vill ha in en sniper som öser in mål för att han alltid står på rätt ställe, för att han tar en jävla massa avslut, för att han tar otroligt bra avsluta för att han är en traditionell sniper.. inte någon som Sörensen som mest gör mål pga sin skridskoåkning och förmåga att trycka sig runt backarna.. och där fler mål blir till efter att han fintat bort målvakten än att han tagit direktskott, styrt framför mål och huggit returer.
Hade hoppats och trott att Guter skulle vara den målsprutan. Han har den kapaciteten, men har inte riktigt axlat rollen.. samt fått mycket förstört tack vare skador.
Jag förväntar mig något extraordinärt nu. Hemvändare från andra sidan pölen eller KHL-kaliber.
Det fanns pengar innan detta, med Trukhno ut finns det ännu mer.
Tom Wandell vore kul att få in, som många redan sagt. Men han är ingen, och har aldrig varit någon, målspruta. Jag vill ha en målspruta. En spelare med fler G än A i statistiken. Playmakers har vi redan gott om. Jag tycker det är skrämmande att en spelare som Sörensen leder vår målstatistik. Misstolka mig rätt, han är OTROLIGT bra. Men jag vill ha in en sniper som öser in mål för att han alltid står på rätt ställe, för att han tar en jävla massa avslut, för att han tar otroligt bra avsluta för att han är en traditionell sniper.. inte någon som Sörensen som mest gör mål pga sin skridskoåkning och förmåga att trycka sig runt backarna.. och där fler mål blir till efter att han fintat bort målvakten än att han tagit direktskott, styrt framför mål och huggit returer.
Hade hoppats och trott att Guter skulle vara den målsprutan. Han har den kapaciteten, men har inte riktigt axlat rollen.. samt fått mycket förstört tack vare skador.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Låter ju inte på KG som att det finns deg till både back och forward i alla fall.
Expert.
Jag vill borra in ansiktet i håret på din allt glesare skalle, SirDifAlot, och göra pruttljud mot din hjässa.
Tycker det är bra att KG är försiktig i sina uttalanden till media för att inte skapa falska förhoppningar.
- SirDIFalot
Det är faktiskt en bild på Sjövall och inte migRoppan skrev:Jag vill borra in ansiktet i håret på din allt glesare skalle, SirDifAlot, och göra pruttljud mot din hjässa.

Expert.
Jaha!SirDIFalot skrev:Det är faktiskt en bild på Sjövall och inte migRoppan skrev:Jag vill borra in ansiktet i håret på din allt glesare skalle, SirDifAlot, och göra pruttljud mot din hjässa.

Här är lite spelare på "free agent list" med SCORING ABILITY.
Marek Svatos.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8604
Dean Strong.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38274
Luciano Aquino.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15595
Andrew Clark.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13598
Lance Monych.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12048
Aaron Clarke.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16917
Eric Beaudoin.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7117
Steven Regier.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10876
AGERA, GÖR NÅT!

Aquino är klar för SSK har jag för mig.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Dom som fortfarande är free agents på EP från förra säsongen är förmodligen skadade eller har lagt av utan att det är bekräftat. Svatos till exempel.
Expert.
Skulle vi inte ha råd med minst en back och en forward gör det mig mycket orolig. DIF kan omöjligt budgeterat för att så många spelare varit borta. Både Basse och Ferna har utan tvekan bland det högsta lönerna i laget. Båda dem skadade, framför allt Ferna som tycks bli borta väldigt länge, borde skapa utrymme i budgeten. Lägg nu till Slavas lön på närmre 100 lusingar i månaden.
DH-pengarna, plus uteblivna lönekostnader borde alltså frigöra utrymme för absolut minst två spelare om vi inte ännu en gång befinner oss i ett ekonomiskt haveri med de sedvanliga överbudgeteringarna...
DH-pengarna, plus uteblivna lönekostnader borde alltså frigöra utrymme för absolut minst två spelare om vi inte ännu en gång befinner oss i ett ekonomiskt haveri med de sedvanliga överbudgeteringarna...
Senast redigerad av Debacle den 2014-12-09 09:49:56, redigerad totalt 1 gånger.
Jasså, har han lagt ner? Minns hans från Avalanche. Var riktigt lovande. Fick karriären förstörd, åtminstone i NHL, av skador.SirDIFalot skrev:Dom som fortfarande är free agents på EP från förra säsongen är förmodligen skadade eller har lagt av utan att det är bekräftat. Svatos till exempel.
Jag vill iaf ha in en målskytt. Vårt målskytte är under all kritik. Någon "ledande center" ser jag inget behov utav egentligen. Ljung, Samuelsson och Jocke kan leda kedjor, styra spelet. Klart att en spelare som Engqvist skulle vara ett monstruöst tillskott, men i brist på honom så vill jag ha in en målgörare. En riktig sniper. En polerad och etablerad, lite elakare och lite tyngre version av Guter.
Senast redigerad av Roppan den 2014-12-09 09:53:21, redigerad totalt 2 gång.
- SirDIFalot
Det räcker nog till två spelare, men inte två spelare av hög klass. Skulle nog tippa att vi inte blir av med Truckens hela lön heller.Debacle skrev:Skulle vi inte ha råd med minst en back och en forward gör det mig mycket orolig. DIF kan omöjligt budgeterat för att så många spelare varit borta. Både Basse och Ferna har utan tvekan bland det högsta lönerna i laget. Båda dem skadade, framför allt Ferna som tycks bli borta väldigt länge, borde skapa utrymme i budgeten. Lägg nu till Slavas lön på närmre 100 lusingar i månaden.
DH-pengarna, plus uteblivna lönekostnader borde alltså frigöra utrymme för absolut minst två spelare..
Expert.
- SirDIFalot
Hans comebackförsök senaste åren har alla förstörts på grund av skador i alla fall. Skulle gissa att det är anledningen till att han inte spelar nu heller.Roppan skrev:Jasså, har han lagt ner? Minns hans från Avalanche. Var riktigt lovande. Fick karriären förstörd, åtminstone i NHL, av skador.SirDIFalot skrev:Dom som fortfarande är free agents på EP från förra säsongen är förmodligen skadade eller har lagt av utan att det är bekräftat. Svatos till exempel.
Jag vill iaf ha in en målskytt. Vårt målskytte är under all kritik. Någon "ledande center" ser jag inget behov utav egentligen. Ljung, Samuelsson och Jocke kan leda kedjor, styra spelet. Klart att en spelare som Engqvist skulle vara ett monstruöst tillskott, men i brist på honom så vill jag ha in en målgörare. En riktig sniper. En polerad och etablerad, lite elakare och lite tyngre version av Guter.
Håller inte med om centern. Tycker vårt största behov är en som kan avlasta Jocke. Han kommer inte orka spela 21-22 minuter per match hela säsongen utan att kvaliteten blir lidande. Hela säsongen har det känts som att vi spelat med en center för lite.
Expert.
För mig är det fortfarande oförståeligt. Vi bör alltså rent lönemässigt kunna anställa ett substitut för Ferna, vilket verkligen inte är en dussinspelare. Lägg där till yttligare uteblivna lönekostnader, tappandet av Slava samt DH-pengarna. Det går inte ihop...SirDIFalot skrev:Det räcker nog till två spelare, men inte två spelare av hög klass. Skulle nog tippa att vi inte blir av med Truckens hela lön heller.Debacle skrev:Skulle vi inte ha råd med minst en back och en forward gör det mig mycket orolig. DIF kan omöjligt budgeterat för att så många spelare varit borta. Både Basse och Ferna har utan tvekan bland det högsta lönerna i laget. Båda dem skadade, framför allt Ferna som tycks bli borta väldigt länge, borde skapa utrymme i budgeten. Lägg nu till Slavas lön på närmre 100 lusingar i månaden.
- SirDIFalot
Det är klart att vi får tillbaka lite på försäkringen för Fernholm. Men jag är inte helt hundra på hur det funkar. I fotbollen och fallet med Mattias Jonson fick Djurgården nästan alltid pröjsa hela hans lön för att det dröjde över tre månader innan försäkringsbolaget började ta över hans lön från varje skada och då tar dom inte över 100% utan bitvis mer och mer. Jag tror inte att det går att ersätta Fernholm rakt av bara sådär för att han är skadad.Debacle skrev:För mig är det fortfarande oförståeligt. Vi bör alltså rent lönemässigt kunna anställa ett substitut för Ferna, vilket verkligen inte är en dussinspelare. Lägg där till yttligare uteblivna lönekostnader, tappandet av Slava samt DH-pengarna. Det går inte ihop...SirDIFalot skrev:Det räcker nog till två spelare, men inte två spelare av hög klass. Skulle nog tippa att vi inte blir av med Truckens hela lön heller.Debacle skrev:Skulle vi inte ha råd med minst en back och en forward gör det mig mycket orolig. DIF kan omöjligt budgeterat för att så många spelare varit borta. Både Basse och Ferna har utan tvekan bland det högsta lönerna i laget. Båda dem skadade, framför allt Ferna som tycks bli borta väldigt länge, borde skapa utrymme i budgeten. Lägg nu till Slavas lön på närmre 100 lusingar i månaden.
Lauritzen tror jag inte fick någon topplön med tanke på hans skadehistorik. Men vi borde ju sparat in en del pengar på hans skada eftersom han skulle fått ett prestationsbaserat kontrakt.
I slutändan hänger ju allt på hur mycket pengar vi hade kvar i budgeten från början.
Expert.
Tror inte Trucken låg så högt. Tänk på att Luleå behövde köpa ut honom(vilket gör att han kan acceptera en lägre lön) och han kom från en lökig säsong där. Tror det var en billig chansning från Challe som inte gick hem. Så tror inte vi frigör supermycket stålar. Men nånstans mellan 50-75k borde hans lön legat på.Debacle skrev:Skulle vi inte ha råd med minst en back och en forward gör det mig mycket orolig. DIF kan omöjligt budgeterat för att så många spelare varit borta. Både Basse och Ferna har utan tvekan bland det högsta lönerna i laget. Båda dem skadade, framför allt Ferna som tycks bli borta väldigt länge, borde skapa utrymme i budgeten. Lägg nu till Slavas lön på närmre 100 lusingar i månaden.
DH-pengarna, plus uteblivna lönekostnader borde alltså frigöra utrymme för absolut minst två spelare..
Försäkringspengarna gällande Fernholm och Basse har väl inte kickat in riktigt än?
Men vi letade redan för 1,5 månad sen efter en etablerad center. Så då borde det funnits pengar och de stålarna lär ju finnas kvar och ska nu fördelas på kortare tid. Så pengar till en bra center ska verkligen finnas. Tror mer det är frågan om den centern finns som dessutom vill spela i DIF.