Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Mattebo »

18DIF91 skrev:För er som tycker det är för mycket att läsa i silly tråden på forumet, hittade denna som sammanfattar rykten etc etc rätt bra.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Dj ... 40786.aspx
Ja visst gör den ;). Är jag som uppdaterar den där. Måste säga att jag fått mycket hjälp från forumet här. Istället för att leta länkar på alla olika sajter kollar jag här istället.
Staten

Inlägg av Staten »

Förstärk backen nu då, är livrädd för att vi inte ska vara tillräckligt tunga bakåt.
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Mattebo skrev:
18DIF91 skrev:För er som tycker det är för mycket att läsa i silly tråden på forumet, hittade denna som sammanfattar rykten etc etc rätt bra.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Dj ... 40786.aspx
Ja visst gör den ;). Är jag som uppdaterar den där. Måste säga att jag fått mycket hjälp från forumet här. Istället för att leta länkar på alla olika sajter kollar jag här istället.
Haha, well, den fyller ju sin funktion på så sätt. Fast då är det iofs rätt som jag sade, den sammanfattar sillytråden, så då slipper folk fråga efter sammanfattningar här. ;) Gott jobb dock, hade lite samma funderingar själv, men orkade aldrig genomföra det. :)
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

18DIF91 skrev: Haha, well, den fyller ju sin funktion på så sätt. Fast då är det iofs rätt som jag sade, den sammanfattar sillytråden, så då slipper folk fråga efter sammanfattningar här. ;) Gott jobb dock, hade lite samma funderingar själv, men orkade aldrig genomföra det. :)

Ja absolut, är tredje året i rad jag håller i den. Får gärna bidra med att skicka länkar!
vr6power

Inlägg av vr6power »

Kan någon vettig här inne som kanske har kontakter säga vad som händer med almtorp carlsson?.
DIFsidan gick ut med några spelare lämnar men inget om sskarna? förhandlar man med dom eller vad? känns oroväckande=/
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

"Claesson spelade +7 den gångna säsongen, vilket gjorde honom till bästa back i laget."

Bara att instämma? O.o
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

vr6power skrev:Kan någon vettig här inne som kanske har kontakter säga vad som händer med almtorp carlsson?.
DIFsidan gick ut med några spelare lämnar men inget om sskarna? förhandlar man med dom eller vad? känns oroväckande=/
Almtorp har sagt att han har fått erbjudande från ES-klubbar.

Carlsson är långtidsskadad och ska först opereras. SSK ska vara på honom sägs det.. Oavsett vad som händer med Carlsson så vågar ingen signa honom idag pga hans skada.
Expert.
fillefilander

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

Bogge skrev:
Tessan skrev:Conny kan vi glömma, han vill till Elitserien eller tjäna pengar utomlands. "Jag har ingenting mer att bevisa i Allsvenskan"
Förutom att visa att han kan vara nykter en hel kvalserie.......
Appappapp inte skoja om en sjukdom.

Men en sån gudabenådad spelare hoppas man ju får chansen att visa vad han går för...igen.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Fiskmaesen skrev:Beträffande Kyle så är jag övertygad om att det är en win-win om han ger sig iväg och testar lyckan någon annanstans. Svårt att se att han skulle tackla en situation på ett bra sätt såväl mentalt som spelmässigt om det skulle gå dåligt ett par matcher inledningsvis i HA.
Jag tycker iofs att Kyle om han får spela som han är tänkt att spela är en bra tillgång. Kyle hamnade enligt mig i en roll förra säsongen som han inte alls passar för. Fan, hela laget spelade förra säsongen ett spel som inte passade dem alls.

Tror om Kyle kan komma in rätt från början, och få en roll som passar honom, så skulle han inte ha några problem att spela kvar i DIF.

Sen kan man ju undra om han ens vill spela kvar med tanke på att folk hotat honom, vilket i min mening aldrig är OK, och om vi ens har råd att ha kvar honom.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Om någon nu har hotat honom.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äh, inse att DT är helt inställd på att flytta och DIF inte har råd med varken Kyle eller Printz.

Move on..
Expert.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Kyle är en innebandy back, sen om nån hotat han eller inte spela ju ingen roll han inte bra passar inte alls som hockeyback eller kanske för damer? ne fyfan tack och hejdå.

Junisarna kan gott göra det han gör bättre tom för billigare pengar.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

SirDIFalot skrev:
vr6power skrev:Kan någon vettig här inne som kanske har kontakter säga vad som händer med almtorp carlsson?.
Almtorp har sagt att han har fått erbjudande från ES-klubbar.

Carlsson är långtidsskadad och ska först opereras. SSK ska vara på honom sägs det.. Oavsett vad som händer med Carlsson så vågar ingen signa honom idag pga hans skada.
I vilket fall som helst har vi inte kontrakt med någon av dem för stunden, och det är i mina ögon enbart positivt.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

vr6power skrev:Kyle är en innebandy back, sen om nån hotat han eller inte spela ju ingen roll han inte bra passar inte alls som hockeyback eller kanske för damer? ne fyfan tack och hejdå.

Du har en viss poäng, han är lite väl lite och klen för att vara back egentligen, han kanske borde sadla om till forward?
Alltid Oavsett.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

18DIF91 skrev:
vr6power skrev:Kyle är en innebandy back, sen om nån hotat han eller inte spela ju ingen roll han inte bra passar inte alls som hockeyback eller kanske för damer? ne fyfan tack och hejdå.

Du har en viss poäng, han är lite väl lite och klen för att vara back egentligen, han kanske borde sadla om till forward?
Jag är inte så lite kluven till Kyle. I år så var han ju helt klart under isen, det var väl bara BomBom som underpresterade mer. Och hade dessa två herrar inte bjuckat på alla dessa misstag i framförallt slutperioderna så hade DIF förmodligen klarat kontraktet. Men jag kan inte bortse från hur bra han var 09/10. Skulle nog ändå inte bli missnöjd om han blev kvar, tveksamt om han vill det själv med tanke på hur hårt ansatt han blev (med all rätt) av media och fans. Tänker ändå på personen också och det kan inte vara kul att handskas med nåt sånt oavsett vad orsaken är.
Låst