Och du tycker att man gör allt i sin makt för att vinna titlar?DIFLuWi skrev: ↑2022-01-19 11:50:53Vadå dröjde? Ska DIF i realtid gå ut och meddela exakt allt som händer i anställningsärenden? Info om Högström finns, det kommer ju skaderapporter löpande. Han är otillgänglig för spel.Knickedick skrev: ↑2022-01-19 11:20:30Info kring Thoresen dröjde. Frågetecknen kring Söderlund fortfarande inte besvarade. Info angående Högström, fortfarande inte besvarad enligt mig.DIFLuWi skrev: ↑2022-01-19 11:05:50Fast... K-G har ju kommenterat cirkusen kring Thoresen. Annars har ju inte DIF gått ut med info kring någonting.Knickedick skrev: ↑2022-01-19 11:01:27 Jag tolkar tystnaden som att det sista inte är sagt.
Eller nej föresten jag ändrar mig. Med tanke på hur dåliga man har varit på att informera om vad som händer tidigare denna säsong så tolkar jag det som att ingen vill kliva fram och ta ansvaret i denna soppa.
Det är ett tungt ansvar som vilar på KGs axlar. Jag hoppas att han får hjälp.
Allt har ju varit rykten från media. Kulmen var ju aftonbladets pajasartikel om varför Salak inte blev klar. "Det blev inte klart för han har ingen klausul".
Oj, vilket gräv!
Tycker inte DIF ska ut och kommentera kring rykten, avslöjanden och spekulationer från media under brinnande säsong...
Vi gick själva ut med en klocka som togs tillbaka och den enda info vi fått om varför den togs tillbaka är via en kvällsblaska som inte går att lita på.
Låg kravställning på ansvariga som vanligt hos vissa
Söderlund är ju inte heller något som DIF officiellt gått ut med. Återigen, ska spekulationer och "avslöjanden" från tidningar kommenteras? Vilken annan klubb eller verksamhet pysslar med sånt?
Det hände igår. Antagligen jobbas det för fullt på det. Det viktiga är väl att det händer saker på kontoret, där ska fokus ligga. Inte att gå ut med info innan saker är helt klara, oavsett vilket håll.
Annars bygger det ju bara på mer spekulationer.
Min kravställning är att DIF gör allt som finns i deras makt för att vinna titlar.
Inte att hålla mig ajour med exakt allt som händer gällande värvningar, skador, personalärenden och annat.
Ingen här har begärt en live-chat eller real-tid.
Klart att man måste förklara varför det kom en klocka som togs bort? Det kom från vår DIF-hockeys Twitter och är således officiellt. Man gick alltså ut med info om att något var/är klart. Det är väl klart att sådant skapar förvirring och det är INTE vad vi behöver i dessa tider, därför bör man rätta till det.
Angående Söderlund så har jag hört KG säga i flera "Hockeystudios" att man är överens med honom. Detta för flera veckor sedan, så varför är han inte här och tränar?
Högström är otillgänglig...Varför är han inte tillgänglig? Vilken typ av skada, är det säsongen ut man förväntar sig?
Den info som finns är allt för knapphändig
I det läget vi är och de situationer vi haft under säsongen så behövs tydlighet och besked för att inte skapa mer förvirring. Man bygger inte förtroende genom att inte klargöra varför dessa situationer uppstår.
Även du fattar att ingen begär detaljer utan ett simpelt "nej vi är inte överens med Sparta"(om det nu är så) precis som man tillslut gjorde i Thoresen-fallet.
Som sagt, det enda jag hoppas på är att alla är beredda på att hjälpa KG att ta ansvar för att vända trenden och skapa ett större förtroende hos medlemmar och supportrar vilket har fått sig en törn under säsongen med tanke på allt som hänt. Vi behöver inte ÄNNU MER av den varan nu när vi behöver stå enade som mest.