Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Trucken ut, lycka till i Karlskrona!
Hoppas detta innebär att vi har en center på gång in.
Hoppas detta innebär att vi har en center på gång in.
Tack Trucken, väl kämpat!
Wandell vore ju en fin värvning, men är det inte alltid strul med skatteregler när en KHL-svensk ska hit?
Wandell vore ju en fin värvning, men är det inte alltid strul med skatteregler när en KHL-svensk ska hit?
Från Hockeysverige, skrivet i maj i år:
"27-åringen sköt 14 poäng (5+9) på 50 matcher för Spartak under sin första fulla säsong i ligan. Året innan lockoutspelade han med Severstal och gjorde nio poäng på 26 matcher.
Men den låga poängnoteringen till trots hade han en stor roll i Spartak och spelade näst mest av anfallarna i laget.
– Jag ska ju vara en offensiv, producerande spelare. Vi har inte pratat så mycket om min roll, men jag ska spela center i alla fall, säger han om vad han vill få ut av sin framtid i Avangard."
Verkar som att han står och stampar lite där borta. Inte får det att lossna.
"27-åringen sköt 14 poäng (5+9) på 50 matcher för Spartak under sin första fulla säsong i ligan. Året innan lockoutspelade han med Severstal och gjorde nio poäng på 26 matcher.
Men den låga poängnoteringen till trots hade han en stor roll i Spartak och spelade näst mest av anfallarna i laget.
– Jag ska ju vara en offensiv, producerande spelare. Vi har inte pratat så mycket om min roll, men jag ska spela center i alla fall, säger han om vad han vill få ut av sin framtid i Avangard."
Verkar som att han står och stampar lite där borta. Inte får det att lossna.
Nu måste en ny spelare in - utgår ifrån att löneutrymme frigörs för den där centern som onekligen behövs
andreas engqvist lär nappa på CSKA Moskva antar jag? Vi lär väl inte ha råd ändå kanske men man märker ju att han följer matcherna och laget. Vore ståfräs 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror att vi inom den närmsta veckan värvar någon av följande:
Tom Wandell, Anton Lander eller Andreas Engqvist.
Är det någon av sämre kaliber så har jag väldigt lite förstående för Truckens uttåg.
Tom Wandell, Anton Lander eller Andreas Engqvist.
Är det någon av sämre kaliber så har jag väldigt lite förstående för Truckens uttåg.
Jodå, och av bara farten värvar vi Dustin Penner. Han är free-agent.1962FenderStrat skrev:Jag tror att vi inom den närmsta veckan värvar någon av följande:
Andreas Engqvist.
Nu bara måste vi ju värva något.
Att Trucken försvinner innebär ju inte att vi "måste" värva.
Så viktig för vårt spel var han inte.
Däremot kan man ju hoppas att det öppnar upp dörren för en center till laget.
Så viktig för vårt spel var han inte.
Däremot kan man ju hoppas att det öppnar upp dörren för en center till laget.
Klasen är klar.
- Jim Morrison

Fransson också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Obligatorisk.Vikas skrev:Klasen är klar.
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
för det var ju ovanligt.....Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9989065.ab
Wandell aktuell för Luleå.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Enligt Sportbladet ska det var disciplinära skäl till att Trucken lämnade, det kan man ju sia om.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9988881.ab
Men det intressanta i artiklen är det KG säger i slutet:
"– För att skapa lite ekonomiskt utrymme för att eventuellt ta in något nytt så bestämde vi oss för att göra så här. Det här skapar oss bättre ekonomiska förutsättningar. Vi kan inte göra som Färjestad och HV som bara smackar på, säger Stoppel."
Eventuellt alltså? Väljer man att uttrycka sig för att inte säga för mycket kanske? Jag trodde en center skulle vara mer eller mindre klar nu/snart.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9988881.ab
Men det intressanta i artiklen är det KG säger i slutet:
"– För att skapa lite ekonomiskt utrymme för att eventuellt ta in något nytt så bestämde vi oss för att göra så här. Det här skapar oss bättre ekonomiska förutsättningar. Vi kan inte göra som Färjestad och HV som bara smackar på, säger Stoppel."
Eventuellt alltså? Väljer man att uttrycka sig för att inte säga för mycket kanske? Jag trodde en center skulle vara mer eller mindre klar nu/snart.