Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

DIFLuWi skrev: 2022-01-19 11:05:50
Knickedick skrev: 2022-01-19 11:01:27 Jag tolkar tystnaden som att det sista inte är sagt.

Eller nej föresten jag ändrar mig. Med tanke på hur dåliga man har varit på att informera om vad som händer tidigare denna säsong så tolkar jag det som att ingen vill kliva fram och ta ansvaret i denna soppa.

Det är ett tungt ansvar som vilar på KGs axlar. Jag hoppas att han får hjälp.
Fast... K-G har ju kommenterat cirkusen kring Thoresen. Annars har ju inte DIF gått ut med info kring någonting.
Allt har ju varit rykten från media. Kulmen var ju aftonbladets pajasartikel om varför Salak inte blev klar. "Det blev inte klart för han har ingen klausul".
Oj, vilket gräv!

Tycker inte DIF ska ut och kommentera kring rykten, avslöjanden och spekulationer från media under brinnande säsong...
Info kring Thoresen dröjde. Frågetecknen kring Söderlund fortfarande inte besvarade. Info angående Högström, fortfarande inte besvarad enligt mig.
Vi gick själva ut med en klocka som togs tillbaka och den enda info vi fått om varför den togs tillbaka är via en kvällsblaska som inte går att lita på.

Låg kravställning på ansvariga som vanligt hos vissa
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Sebastian Strandberg skadad och borta länge, enligt Hockeynews.
Va i helvete? Den här säsongen altså.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-01-19 11:29:24 Sebastian Strandberg skadad och borta länge, enligt Hockeynews.
Genidrag att göra sig av med friska spelare från laget. Herregud.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Ölvestad kan omöjligt få ha jobbet kvar som fystränare
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Jim Morrison skrev: 2022-01-19 11:31:15
Nattuggla_ skrev: 2022-01-19 11:29:24 Sebastian Strandberg skadad och borta länge, enligt Hockeynews.
Genidrag att göra sig av med friska spelare från laget. Herregud.
ingen organisation kan ha medarbetare som bara är där. Helt rätt att göra sig av med dyra utländska floppar och andra som inte presterar/kan prestera av olika anledningar
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Tydligen enligt tjeckisk media så ska det handlat om en otrohetsaffär mellan Salak och hans fru som har blivit ett problem för honom och klubben som gör att han vill bryta kontraktet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Knickedick skrev: 2022-01-19 11:20:30
Knickedick skrev: 2022-01-19 11:01:27 Jag tolkar tystnaden som att det sista inte är sagt.

Eller nej föresten jag ändrar mig. Med tanke på hur dåliga man har varit på att informera om vad som händer tidigare denna säsong så tolkar jag det som att ingen vill kliva fram och ta ansvaret i denna soppa.

Fast... K-G har ju kommenterat cirkusen kring Thoresen. Annars har ju inte DIF gått ut med info kring någonting.
Allt har ju varit rykten från media. Kulmen var ju aftonbladets pajasartikel om varför Salak inte blev klar. "Det blev inte klart för han har ingen klausul".
Oj, vilket gräv!

Tycker inte DIF ska ut och kommentera kring rykten, avslöjanden och spekulationer från media under brinnande säsong...
Info kring Thoresen dröjde. Frågetecknen kring Söderlund fortfarande inte besvarade. Info angående Högström, fortfarande inte besvarad enligt mig.
Vi gick själva ut med en klocka som togs tillbaka och den enda info vi fått om varför den togs tillbaka är via en kvällsblaska som inte går att lita på.

Vadå dröjde? Ska DIF i realtid gå ut och meddela exakt allt som händer i anställningsärenden? Info om Högström finns, det kommer ju skaderapporter löpande. Han är otillgänglig för spel.
Söderlund är ju inte heller något som DIF officiellt gått ut med. Återigen, ska spekulationer och "avslöjanden" från tidningar kommenteras? Vilken annan klubb eller verksamhet pysslar med sånt?

Det hände igår. Antagligen jobbas det för fullt på det. Det viktiga är väl att det händer saker på kontoret, där ska fokus ligga. Inte att gå ut med info innan saker är helt klara, oavsett vilket håll.

Annars bygger det ju bara på mer spekulationer.

Min kravställning är att DIF gör allt som finns i deras makt för att vinna titlar.
Inte att hålla mig ajour med exakt allt som händer gällande värvningar, skador, personalärenden och annat.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

DIFLuWi skrev: 2022-01-19 11:50:53
Knickedick skrev: 2022-01-19 11:20:30

Oj, vilket gräv!

Vadå dröjde? Ska DIF i realtid gå ut och meddela exakt allt som händer i anställningsärenden? Info om Högström finns, det kommer ju skaderapporter löpande. Han är otillgänglig för spel.
Söderlund är ju inte heller något som DIF officiellt gått ut med. Återigen, ska spekulationer och "avslöjanden" från tidningar kommenteras? Vilken annan klubb eller verksamhet pysslar med sånt?

Det hände igår. Antagligen jobbas det för fullt på det. Det viktiga är väl att det händer saker på kontoret, där ska fokus ligga. Inte att gå ut med info innan saker är helt klara, oavsett vilket håll.

Annars bygger det ju bara på mer spekulationer.

Min kravställning är att DIF gör allt som finns i deras makt för att vinna titlar.
Inte att hålla mig ajour med exakt allt som händer gällande värvningar, skador, personalärenden och annat.
Kloka ord :)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hahaha Basse alltså :lol: Vilken jävla skitrekrytering med facit i hand. Bra en halv säsong ihop med Dick... Vem skulle inte vara det? Resten glider han bort med lite ont här och där, eller så är han på isen och presterar som random tredjecenter. Antar att han inte är billig heller.... Ytterligare en som ska städas bort...

Och folk kallar Dick skadedrabbad :lol:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Manijock skrev: 2022-01-19 12:25:11 Hahaha Basse alltså :lol: Vilken jävla skitrekrytering med facit i hand. Bra en halv säsong ihop med Dick... Vem skulle inte vara det? Resten glider han bort med lite ont här och där, eller så är han på isen och presterar som random tredjecenter. Antar att han inte är billig heller.... Ytterligare en som ska städas bort...

Ja, han var ju bort förra säsongen också när vi behövde honom som mest! Nä, där bör DIF agera..
Manijock

Inlägg av Manijock »

Buford skrev: 2022-01-19 12:30:04
Manijock skrev: 2022-01-19 12:25:11 Hahaha Basse alltså :lol: Vilken jävla skitrekrytering med facit i hand. Bra en halv säsong ihop med Dick... Vem skulle inte vara det? Resten glider han bort med lite ont här och där, eller så är han på isen och presterar som random tredjecenter. Antar att han inte är billig heller.... Ytterligare en som ska städas bort...

Ja, han var ju bort förra säsongen också när vi behövde honom som mest! Nä, där bör DIF agera..
Tycker det är märkligt att en del tenderar att ramla bort när snaran dras åt... O det är ALLTID samma personer! Precis som på vilken arbetsplats som helst. Medan vissa alltid är att räkna med när det väl gäller. Ytterligare en Jocke-sjukdom som tar tid att rensa ut. Satsning på spelare med klen och fel karaktär....
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Hans kontrakt går väl ut efter säsongen, så... Tror problemet löser sig där.
Men det är förbluffande hur straffade vi varit på just centerpositionen de senaste åren.
Engqvist
Josefson
Strandberg
Manijock

Inlägg av Manijock »

supreme skrev: 2022-01-19 12:40:46 Hans kontrakt går väl ut efter säsongen, så... Tror problemet löser sig där.
Men det är förbluffande hur straffade vi varit på just centerpositionen de senaste åren.
Engqvist
Josefson
Strandberg
Tur att vi inte satsade på Ljungh istället för Basse. Eller plockade in Davidsson. Eller behöll snordyra Wandell som komplement till våran pålitliga centersida...

Att gå in i säsong med Josef och Basse som röd tråd.... Ja jisses! Undrar om inte Farmen - Christina lyckats bättre med ett lagbygge???
Senast redigerad av Manijock den 2022-01-19 12:59:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Manijock skrev: 2022-01-19 12:56:05
supreme skrev: 2022-01-19 12:40:46 Hans kontrakt går väl ut efter säsongen, så... Tror problemet löser sig där.
Engqvist
Josefson
Strandberg
Tur att vi inte satsade på Ljungh istället för Basse. Eller behöll snordyra Wandell som komplement till våran pålitliga centersida...
Att Ljungh inte spelar hos oss svider fortfarande...
Manijock

Inlägg av Manijock »

supreme skrev: 2022-01-19 12:58:45
Manijock skrev: 2022-01-19 12:56:05
Engqvist
Josefson
Strandberg
Tur att vi inte satsade på Ljungh istället för Basse. Eller behöll snordyra Wandell som komplement till våran pålitliga centersida...
Att Ljungh inte spelar hos oss svider fortfarande...
Absolut... Men att se Davidssons hos Hv när de uttryckligen bad om att få spela hos oss är fan det värsta. Ett jävla svek från Jocke! Äckligt..
Låst