Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Greger Hanson? Usel i Södertälje ifjol och har ett rykte om sig att ha en kass attityd på det.

Självklart inget vi ska röra.

Soares vore förstås intressant. Men är nog bortom vår prisklass.
Om det nu är så att man vill ha in en "målskytt av rang" så lär prislappen inte vara så billig? Jag tänker mig alltså en etablerad sniper. Inte typ Guter, som mycket väl kan utvecklas till en, men som inte är en sådan spelare just nu.
Jag kan dock inte för mitt liv förstå att det är något som Challe prioriterar nu. Top 6 känns gjuten. Samt stök-kedjan. Vem petas från Top 6 om vi värvar in någon ny?
Det håller jag med om till fullt ut. Men om dom nu har sagt såhär så är det väl det som gäller. Extra spets till en kvalserie? Någon som kan bryta mönster? Jag vet inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag tror inte man avser att skaffa någon förstärkning nu utan att man avvaktar tills typ årsskiftet. Vore ju oerhört mycket klokare, speciellt med tanke på att skador och liknande elände lär komma.

Greger Hanson som någon nämnde, varför i hela friden skulle vi ta in honom? Skulle ju inte ens platsa i Huddinge-kedjan om man går efter hans prestation i SSK tidigare.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

-daniel- skrev:Jag tror inte man avser att skaffa någon förstärkning nu utan att man avvaktar tills typ årsskiftet. Vore ju oerhört mycket klokare, speciellt med tanke på att skador och liknande elände lär komma.

Greger Hanson som någon nämnde, varför i hela friden skulle vi ta in honom? Skulle ju inte ens platsa i Huddinge-kedjan om man går efter hans prestation i SSK tidigare.
Aldrig en Greger i DIF.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Malto skrev:
-daniel- skrev:Jag tror inte man avser att skaffa någon förstärkning nu utan att man avvaktar tills typ årsskiftet. Vore ju oerhört mycket klokare, speciellt med tanke på att skador och liknande elände lär komma.

Aldrig en Greger i DIF.
Haha. Klyftigt där. Jag var sju år. Grät non stop i fyra timmar. Fan ta Greger.
Säg den glädje som varar
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

DIF_Soldier skrev:
Malto skrev:

Aldrig en Greger i DIF.
Haha. Klyftigt där. Jag var sju år. Grät non stop i fyra timmar. Fan ta Greger.
Låter som en intressant historia, berätta gärna ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

:lol:

Jag var 18 bast och helt knäckt i en vecka. Mitt absolut värsta DIF-minne från forna tider. När vi åkte ur var väl egentligen 250 resor värre men som ung & dum 18-åring var det där jävla avgörandet helt oförklarligt tragiskt.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Var det inte någon Gregor som Tommy Söderström snackade om i DIF-dokumentären? Finalserie mot FBK 99(?), Tommy släpper in något lätt mål eller dylikt.
Var fem år då, så inte lätt att komma ihåg precis :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Axel_K skrev:Var det inte någon Gregor som Tommy Söderström snackade om i DIF-dokumentären? Finalserie mot FBK 99(?), Tommy släpper in något lätt mål eller dylikt.
Var fem år då, så inte lätt att komma ihåg precis :lol:
'98.

Greger Artusson.

Jag hatar mig själv för det här, men....
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nä men fy fan detta hemska minne vill jag ju inte uppleva igen. Den hjärtesorgen när man åkte hem. Fy, fan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Fan, Greger hade man ju förträngt :x
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om vi går upp önskar jag hellre att vi byter serie med fbk än med gnaget. När man ser klippet minns man hur mycket man hatar värmlänningarna. Vill inte ens spela i samma serie som dem.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

minalman skrev:Om vi går upp önskar jag hellre att vi byter serie med fbk än med gnaget. När man ser klippet minns man hur mycket man hatar värmlänningarna. Vill inte ens spela i samma serie som dem.

Det är ju självklart. 5 derbyn på Globen är det värt. Vill verkligen att Gnaget är kvar nästa år så att de kan få förnedras 5 ggr på Globen.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Usch, det målet ville jag inte se igen. Och nr 25 tappade pucken i mittzon...

Edit: tänker inte byta bild för detta.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Ja det borde vara nackskott på att posta det klippet. Själv var jag bara 17 men minns det som igår : s

Skickat från min Nexus 7 now Free
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Samma här. Jag var bara 10, men det stör mig fortfarande. Vi skulle ha vunnit det där.
Låst