Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Knickedick skrev: 2025-01-28 15:28:57
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 15:15:27
Jim Morrison skrev: 2025-01-28 15:06:16
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 14:49:08
Jim Morrison skrev: 2025-01-28 14:24:09

Du är galen om du vill peta Victor Eklund eller ens Frondell före Hampus/Brodin.
Eeh.. va?! Vad snackar du om ens?
Var ser du det och det är precis raka motsatsen till det jag säger?

Om en forward i lina 1-3 petas ner betyder att Larsson och även Brodin riskerar att hamna utanför laget isåfall.
Ok, då förstår jag vad du menar. Min poäng var att varken Eklund eller Frondell ska hamna utanför lineup vid ett nyförvärv. Då finns andra spelare ”före” enligt mig.
Läste mitt inlägg igen och ja, jag var lite otydlig. Sorry.

Nej, självklart inte.
Jag älskade Frondell-Weigel-Eklund och tycker den kedjan ska fortsätta, dvs, inget mer J20 för Frondell nu, låt han köra.

Skulle en spetsforward komma in för Topp-6 så skulle jag flytta ner allihopa ett snäpp.
Men då vill jag vara tydlig med att jag ser inte Lawner, Öberg eller Ljungcrantz som en Topp-6 forward i det här laget och jag skulle inte flytta på någon av våra i utbyte mot dem.
Jag ser vad du skriver och jag förstår dig. Jag är bara nyfiken på hur du skulle sätta ihop laget. Jag vill bara inte flytta Frondells direktskott från PP.
Jag tror på riktigt att får vi den där jävla kattaapulten mer i spel så kommer den kunna omsättas i mål. Han har det skottet i PP vi letat efter. Som Liss förra året fast med 100ggr bättre timing.
Va väl knappast timingen i skottet som satte käppar i hjulen för Olle Liss ifjol. Han var för orörlig och blev söndermarkerad. Skulle Liss möta Frondell i en stillastående skottävling rent tekniskt just nu så skulle jag satsa mina klöver på Olle.

Sen har Frondell andra grejer så inga jämförelser i övrigt.
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Snackas för lite om Jonny rocker. Vi borde erbjuda en avtalsförlängning där. Tycker han växer för varje match.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Nelson Muntz skrev: 2025-01-28 16:50:38 Snackas för lite om Jonny rocker. Vi borde erbjuda en avtalsförlängning där. Tycker han växer för varje match.
Ett ypperligt sätt att använda miljonen när vi troligen inte kommer hitta några förstärkningar i nuläget som färgar tillräckligt mycket.
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2025-01-28 16:29:17
Knickedick skrev: 2025-01-28 15:28:57
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 15:15:27
Jim Morrison skrev: 2025-01-28 15:06:16
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 14:49:08
Eeh.. va?! Vad snackar du om ens?
Var ser du det och det är precis raka motsatsen till det jag säger?

Om en forward i lina 1-3 petas ner betyder att Larsson och även Brodin riskerar att hamna utanför laget isåfall.
Ok, då förstår jag vad du menar. Min poäng var att varken Eklund eller Frondell ska hamna utanför lineup vid ett nyförvärv. Då finns andra spelare ”före” enligt mig.
Läste mitt inlägg igen och ja, jag var lite otydlig. Sorry.

Nej, självklart inte.
Jag älskade Frondell-Weigel-Eklund och tycker den kedjan ska fortsätta, dvs, inget mer J20 för Frondell nu, låt han köra.

Skulle en spetsforward komma in för Topp-6 så skulle jag flytta ner allihopa ett snäpp.
Men då vill jag vara tydlig med att jag ser inte Lawner, Öberg eller Ljungcrantz som en Topp-6 forward i det här laget och jag skulle inte flytta på någon av våra i utbyte mot dem.
Jag ser vad du skriver och jag förstår dig. Jag är bara nyfiken på hur du skulle sätta ihop laget. Jag vill bara inte flytta Frondells direktskott från PP.
Jag tror på riktigt att får vi den där jävla kattaapulten mer i spel så kommer den kunna omsättas i mål. Han har det skottet i PP vi letat efter. Som Liss förra året fast med 100ggr bättre timing.
Va väl knappast timingen i skottet som satte käppar i hjulen för Olle Liss ifjol. Han var för orörlig och blev söndermarkerad. Skulle Liss möta Frondell i en stillastående skottävling rent tekniskt just nu så skulle jag satsa mina klöver på Olle.

Sen har Frondell andra grejer så inga jämförelser i övrigt.
Med timingen menar jag förmågan att komma rätt till en rörlig puck. Frondell har förmågan att titta upp var han ska skjuta när han klipper till. Liss måste fokusera mer på att träffa pucken och hålla balansen. Man spelar sällan hockey stillastående utan måste kunna anpassa sin rörelse/kropp och sitt sikte till var själv är i förhållande till målet och var pucken kommer ifrån, just den rörligheten som Olle inte hade på skridskor. Olle kan som du säger skjuta på en puck som ligger stilla eller kommer rakt framifrån. Så timingen i att träffa puck i rörelse Samt balansen/skridskotekniken att röra sig så att man kommer rätt till pucken om inte pucken kommer helt perfekt är den jag menar. Så Frondell i spelsituationer alla dagar i veckan.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Tycka vad man vill om lagbygget och vad som behövs nu. Kollar man i början av den här trådstarten och ser hur tankarna var för ett år sen. Vem fasen trodde det kunde bli så här bra då? Ska va jäkligt nöjda trots allt, men snälla Wiken, ge oss det där sista som är pricken över i.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Hockeynews /Leksand

"Omsättningen ökar men vi når inte budget. Kostnaderna har dragit över rejält när de i själva verket skulle minska. I delårsbokslutet 1 maj–31 december var resultatet budgeterat till fyra miljoner i vinst, men landar på sju miljoner i förlust, det är elva miljoner ifrån budget, säger han till tidningen."

Mantas öppnar båsdörren ikväll. Där kan man säkert spara in över en halv mille!?
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Nypovich skrev: 2025-01-28 18:54:35 Tycka vad man vill om lagbygget och vad som behövs nu. Kollar man i början av den här trådstarten och ser hur tankarna var för ett år sen. Vem fasen trodde det kunde bli så här bra då? Ska va jäkligt nöjda trots allt, men snälla Wiken, ge oss det där sista som är pricken över i.
Tänkte på det också.
Om man tänker på namnen som bollas upp av experter och media, Ljungcrantz, Öberg, F Eriksson osv.
Många lag i den här ligan hade tagit dem utan tvekan. För oss blir det mer tvek för ingen av dem kommer göra det här laget bättre.

Kan tänka mig att Wikegård sitter väldigt lugn i båten också för han vet att det är bara spets som gäller, spets eller inget annat.
Riktigt skönt för tillfället.
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2025-01-28 19:16:20 Hockeynews /Leksand

"Omsättningen ökar men vi når inte budget. Kostnaderna har dragit över rejält när de i själva verket skulle minska. I delårsbokslutet 1 maj–31 december var resultatet budgeterat till fyra miljoner i vinst, men landar på sju miljoner i förlust, det är elva miljoner ifrån budget, säger han till tidningen."

Mantas öppnar båsdörren ikväll. Där kan man säkert spara in över en halv mille!?
Kostar tyvärr mer än en halv mille att åka ur
tadaa123

Silly Season 2024/25

Inlägg av tadaa123 »

Så vad händer med Leksand? Behöver de sälja av massa av deras dyraste/bästa spelare?
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

tadaa123 skrev: 2025-01-28 20:23:57 Så vad händer med Leksand? Behöver de sälja av massa av deras dyraste/bästa spelare?
" Pappa Ejendal, kan ju inte rädda dom iallafall ".

Hockeynews nedan.

"En betydande utmaning är de utländska spelarnas sign off-bonusar, som enligt Wiklund uppgår till omkring 30 miljoner kronor.

Det som är mest akut är Mikael Ruohomaa och Justin Kloos som vi måste ut med i år. Det kommer vi att lösa, men för de spelare med sign off-bonus som ligger längre fram har vi en utmaning, säger Wiklund och poängterar klubbens svaga likviditet.

För helåret spås klubbens resultat nu landa på ett minus på tio miljoner kronor.

– Då pratar jag om AB. Sen blir det ett litet överskott på ideella och lite grann på fastighetsbolaget. Men vi kommer hamna där, och då ska vi komma ihåg att en del av det skulle egentligen ha legat på förra året. Det kommer vi att göra not om. Det är det vi har att brottas med, säger Wiklund till Falu-K"
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

Färjestads målvakt Max Lagacé skadades ikväll. Är det allvarligt lär det inte underlätta vår jakt på målvakt med ett svinrikt Färjestad även dom på målvaktsjakt.
Rolv

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rolv »

Osten östlund skrev: 2025-01-28 19:16:20 Hockeynews /Leksand

Varför spelar de inte Gidelöf?! Är det ett val de har gjort behöver vi troligtvis inte ens önskedrömma om Mantas.
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Nelson Muntz skrev: 2025-01-28 16:50:38 Snackas för lite om Jonny rocker. Vi borde erbjuda en avtalsförlängning där. Tycker han växer för varje match.
Bra ålder för en ganska lovande back. Prislappen lär bara gå upp med tiden. Trött på A.O.M giveaways.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2025-01-28 20:40:08
tadaa123 skrev: 2025-01-28 20:23:57 Så vad händer med Leksand? Behöver de sälja av massa av deras dyraste/bästa spelare?
" Pappa Ejendal, kan ju inte rädda dom iallafall ".

Hockeynews nedan.

"En betydande utmaning är de utländska spelarnas sign off-bonusar, som enligt Wiklund uppgår till omkring 30 miljoner kronor.

Det som är mest akut är Mikael Ruohomaa och Justin Kloos som vi måste ut med i år. Det kommer vi att lösa, men för de spelare med sign off-bonus som ligger längre fram har vi en utmaning, säger Wiklund och poängterar klubbens svaga likviditet.

För helåret spås klubbens resultat nu landa på ett minus på tio miljoner kronor.

– Då pratar jag om AB. Sen blir det ett litet överskott på ideella och lite grann på fastighetsbolaget. Men vi kommer hamna där, och då ska vi komma ihåg att en del av det skulle egentligen ha legat på förra året. Det kommer vi att göra not om. Det är det vi har att brottas med, säger Wiklund till Falu-K"
De är ju väldigt nära kvalträsket nu. Åker de ur nu med 30 mil obudgeterade sign offs att betala så är det väl raka spåret ner i Div3. Ingen fallskärm.

Även LHC kommer få det rejält knepigt om de åker ur. Har konstant dålig likviditet redan nu.
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Nånstans måste man ju börja titta på rimligheten i spelarlönerna om shl klubbar ska riskera konken varje år.
Har man inte intäkterna så kan man ju inte ha utgifterna.
Låst