OK, vilket man inte får om man skriver på för en hel säsong?janne08 skrev:För att man behöver matchträning!Isabo skrev:Varför skriver man på för bara 8 matcher?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Kan ju vara så att KaIpa kanske har en skadad back eller liknande. Sen som jag skrev, Ros skrev på Twitter att han kommer vara tillgänglig i sverige efter Karjala Cup. Vilket jag tror är en hint för att han har nåt på gång här, annars kunde han ju lika bra skriva att han blir tillgänglig på marknaden!Isabo skrev:OK, vilket man inte får om man skriver på för en hel säsong?janne08 skrev:För att man behöver matchträning!Isabo skrev:Varför skriver man på för bara 8 matcher?
Tackar!robin975 skrev:Kolla eliteprospects.com sen klickar du in dig på Free Agents.ciirree skrev:Om David Printz skrivit på där, då blir det intressant att veta vem Challe har kollat på. Det är väl ganska blekt på backsidan vid den här tiden på året, forwards med för den delen. Sean Sullivan (B) borta från MoDo, någon som har koll? Platsade inte där, men hur skulle han platsa i HA? Alex Leavitt (F) från Oskarshamn, floppade han hos IKO så finns ingen större chans tror jag att Challe kollat honom. Men finns de nånstans man kan läsa om alla som är tillgängliga?
Då ser du alla kontraktlösa spelare från alla ligor. Om du inte hittar så kan du googla på "eliteprospects free agents" bara.
Nu föll polletten ner, han vill ha något i Sverige men innan han får klart med det så vill han ha speltid/matchträning och skriver därför ett korttidskontrakt med en klubb som kanske behöver lite tillfällig förstärkning.ciirree skrev:Kan ju vara så att KaIpa kanske har en skadad back eller liknande. Sen som jag skrev, Ros skrev på Twitter att han kommer vara tillgänglig i sverige efter Karjala Cup. Vilket jag tror är en hint för att han har nåt på gång här, annars kunde han ju lika bra skriva att han blir tillgänglig på marknaden!Isabo skrev:OK, vilket man inte får om man skriver på för en hel säsong?janne08 skrev:För att man behöver matchträning!Isabo skrev:Varför skriver man på för bara 8 matcher?
Här står det bekräftat:1962FenderStrat skrev:Greger Hansons kontrakt har blivit brutet, dags att plocka tillbaka?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548
Polare med Guter
"Colorado Eagles release three players
The Colorado Eagles released three players Saturday, including Fort Collins native J.C. Richardson. Along with Richardson, the Eagles released forwards Greger Hanson and Todd Hosmer.
Colorado’s season begins on the road Friday at 8 p.m. against the Bakersfield Condors."
Låter som fin idé!

Det låter rimligast så tycker man juIsabo skrev:Nu föll polletten ner, han vill ha något i Sverige men innan han får klart med det så vill han ha speltid/matchträning och skriver därför ett korttidskontrakt med en klubb som kanske behöver lite tillfällig förstärkning.ciirree skrev:Kan ju vara så att KaIpa kanske har en skadad back eller liknande. Sen som jag skrev, Ros skrev på Twitter att han kommer vara tillgänglig i sverige efter Karjala Cup. Vilket jag tror är en hint för att han har nåt på gång här, annars kunde han ju lika bra skriva att han blir tillgänglig på marknaden!Isabo skrev:OK, vilket man inte får om man skriver på för en hel säsong?janne08 skrev:För att man behöver matchträning!Isabo skrev:Varför skriver man på för bara 8 matcher?

- Jim Morrison
Målskytt av rang? Knipa Soares från Oskarshamn om dom släpper honom?
http://www.hockeysverige.se/article/147 ... sstallande
http://www.hockeysverige.se/article/147 ... sstallande
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tragiskt om DIF plockar allt av Växjös andrasortering. Men visst skulle han göra nytta.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Tragiskt? Johner leder vår poängliga, Saviano ligger god tvåa och har imponerat oerhört enligt mig. Nils Andersson verkar få ett genombrottsår.DIF_Soldier skrev:Tragiskt om DIF plockar allt av Växjös andrasortering. Men visst skulle han göra nytta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håller med, spelarna från Växjö vet dessutom hur svårt det är att ta sig upp, dem har gjort det innan och är alla bra spelare på HA nivå. Enda jag känner som är problemet med att ta in Soares är väl att man inte vill splittra kedjan Johner - Ljungh - Saviano. Speciellt inte nu när Ljungh äntligen börjar spela upp till sin potential.Jim Morrison skrev:Tragiskt? Johner leder vår poängliga, Saviano ligger god tvåa och har imponerat oerhört enligt mig. Nils Andersson verkar få ett genombrottsår.DIF_Soldier skrev:Tragiskt om DIF plockar allt av Växjös andrasortering. Men visst skulle han göra nytta.
- DIF_Soldier
Jo, absolut. Jag bara påpekar att det skulle göra oss till något av ett B-lag till Lakers. Det är tragiskt.Jim Morrison skrev:Tragiskt? Johner leder vår poängliga, Saviano ligger god tvåa och har imponerat oerhört enligt mig. Nils Andersson verkar få ett genombrottsår.DIF_Soldier skrev:Tragiskt om DIF plockar allt av Växjös andrasortering. Men visst skulle han göra nytta.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Greger Hanson? Usel i Södertälje ifjol och har ett rykte om sig att ha en kass attityd på det.
Självklart inget vi ska röra.
Soares vore förstås intressant. Men är nog bortom vår prisklass.
Expert.
- Jim Morrison
Om det nu är så att man vill ha in en "målskytt av rang" så lär prislappen inte vara så billig? Jag tänker mig alltså en etablerad sniper. Inte typ Guter, som mycket väl kan utvecklas till en, men som inte är en sådan spelare just nu.SirDIFalot skrev:Greger Hanson? Usel i Södertälje ifjol och har ett rykte om sig att ha en kass attityd på det.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag kan dock inte för mitt liv förstå att det är något som Challe prioriterar nu. Top 6 känns gjuten. Samt stök-kedjan. Vem petas från Top 6 om vi värvar in någon ny?Jim Morrison skrev:Om det nu är så att man vill ha in en "målskytt av rang" så lär prislappen inte vara så billig? Jag tänker mig alltså en etablerad sniper. Inte typ Guter, som mycket väl kan utvecklas till en, men som inte är en sådan spelare just nu.SirDIFalot skrev:Greger Hanson? Usel i Södertälje ifjol och har ett rykte om sig att ha en kass attityd på det.
Expert.
-
Jag tror inte Greger kommer ha taskig attityd i en DIF-tröja. Vem är glad över att spela i Södertälje? Dessutom med den coachen dom hade som fick gå idag. Tror han skulle kunna ta en plats i en 3:e-kedja. Jag är beredd att tro att han faktiskt kommer ansluta till DIF.