Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
På tal om Norman såg jag han, Widing och en till (jänkare ksnske, hade keps) på McDonalds här i götet för en halvtimme sen. Ser han gärna i DIF igen.
Om minsta möjliga chans skulle dyka upp för att kunna signa tillbaka Norman så hoppas jag allt görs för att det ska bli verklighet. Han var en utav mina absoluta favoriter när han spelade här. Orädd och gick raka vägen in på mål, inga tråkiga senvägar längs sargen, pang rakt in i målvaktens face. Vore en klockren värvning.
Framförallt med tanke på att han är så liten dessutom. Han och Saviano är perfekta exempel på att med teknik och vilja så kommer man långt. Behöver inte väga 100 pannor för att vara tung att möta...daaviid skrev:Om minsta möjliga chans skulle dyka upp för att kunna signa tillbaka Norman så hoppas jag allt görs för att det ska bli verklighet. Han var en utav mina absoluta favoriter när han spelade här. Orädd och gick raka vägen in på mål, inga tråkiga senvägar längs sargen, pang rakt in i målvaktens face. Vore en klockren värvning.
- John Terry
- Djurgården Hockey
KLARA FÖR FRÖLUNDA!?!?!?!Henkos skrev:På tal om Norman såg jag han, Widing och en till (jänkare ksnske, hade keps) på McDonalds här i götet för en halvtimme sen. Ser han gärna i DIF igen.
Förmodar att du skämtar men annars så spelade Skellefteå i gbg igår kväll.John Terry skrev:KLARA FÖR FRÖLUNDA!?!?!?!Henkos skrev:På tal om Norman såg jag han, Widing och en till (jänkare ksnske, hade keps) på McDonalds här i götet för en halvtimme sen. Ser han gärna i DIF igen.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Pratade med en bekant som jobbar inom en annan SHL-förening som sa att en av våra mest framträdande spelare spelar hos dom nästa år ifall vi åker ut. Undviker att nämna spelare och klubb för att slippa hetsjakt a la EG eller Åberg.
(För er som tyckte det var för jävligt av Åberg att "bli kontaktad och inte avfärda" Färjestad med typ en vecka kvar på säsongen)
(För er som tyckte det var för jävligt av Åberg att "bli kontaktad och inte avfärda" Färjestad med typ en vecka kvar på säsongen)
Expert.
Kan väl nästan bara vara Sörensen då? Möjligen Ljungh, Fällström eller Högström. De andra är för gamla eller dåliga för att kallas framträdande.SirDIFalot skrev:Pratade med en bekant som jobbar inom en annan SHL-förening som sa att en av våra mest framträdande spelare spelar hos dom nästa år ifall vi åker ut. Undviker att nämna spelare och klubb för att slippa hetsjakt a la EG eller Åberg.
Väldigt skumt att spelare kollar redan när vi är ett mittenlag.
I Åbergs fall var väl det vidriga att att han gick till våra värsta konkurrenter?
- SirDIFalot
Ja, oj vad het och levande rivalitet mellan DIF och FBK är.mb81 skrev:Kan väl nästan bara vara Sörensen då? Möjligen Ljungh, Fällström eller Högström. De andra är för gamla eller dåliga för att kallas framträdande.SirDIFalot skrev:Pratade med en bekant som jobbar inom en annan SHL-förening som sa att en av våra mest framträdande spelare spelar hos dom nästa år ifall vi åker ut. Undviker att nämna spelare och klubb för att slippa hetsjakt a la EG eller Åberg.
I Åbergs fall var väl det vidriga att att han gick till våra värsta konkurrenter?
Ifjol kom det uppgifter redan efter inledande 5-10 omgångarna om att en av våra spelare hade gjort klart med en SHL-klubb ifall vi inte gick upp.
Det är så det funkar helt enkelt. Deal with it.
Expert.
För mig är iaf FBK-rivaliteten den största. Vilken skulle vara större i hockey menar du?SirDIFalot skrev:Ja, oj vad het och levande rivalitet mellan DIF och FBK är.mb81 skrev:Kan väl nästan bara vara Sörensen då? Möjligen Ljungh, Fällström eller Högström. De andra är för gamla eller dåliga för att kallas framträdande.SirDIFalot skrev:Pratade med en bekant som jobbar inom en annan SHL-förening som sa att en av våra mest framträdande spelare spelar hos dom nästa år ifall vi åker ut. Undviker att nämna spelare och klubb för att slippa hetsjakt a la EG eller Åberg.
Ifjol kom det uppgifter redan efter inledande 5-10 omgångarna om att en av våra spelare hade gjort klart med en SHL-klubb ifall vi inte gick upp.
- SirDIFalot
Kan förstå att ni(?) som är 30+ har andra känslor än oss som är lite yngre. För mig det väl inte FBK speciellare än Luleå, HV eller LHC. När var senaste gången vi stötte på FBK i ett slutspel? Över 10 år sedan?mb81 skrev:För mig är iaf FBK-rivaliteten den största. Vilken skulle vara större i hockey menar du?SirDIFalot skrev:Ja, oj vad het och levande rivalitet mellan DIF och FBK är.mb81 skrev:Kan väl nästan bara vara Sörensen då? Möjligen Ljungh, Fällström eller Högström. De andra är för gamla eller dåliga för att kallas framträdande.SirDIFalot skrev:Pratade med en bekant som jobbar inom en annan SHL-förening som sa att en av våra mest framträdande spelare spelar hos dom nästa år ifall vi åker ut. Undviker att nämna spelare och klubb för att slippa hetsjakt a la EG eller Åberg.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är bara 26, men för mig är Färjestadsrivaliteten levande. Jag minns finalförlusten 1998 väldigt väl. Det var nog första slutspelet jag följde ordentligt. Och jag minns åren i slutet på 90-talet och början på 00-talet, när DIF och FBK framstod som de stabila storlagen.
- Jim Morrison
Självklart har spelare säkert om vi skulle åka ut. Vi spelar en väldigt skör säsong. Tror inte att ett år i Allsvenskan efter detta skulle vara ett steg i rätt riktning för en sån som Sörensen direkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jo jag är väl för gammal!Kan förstå att ni(?) som är 30+ har andra känslor än oss som är lite yngre. För mig det väl inte FBK speciellare än Luleå, HV eller LHC. När var senaste gången vi stötte på FBK i ett slutspel? Över 10 år sedan?
I min hockeyvärld har iaf färjestad varit det vidrigaste man kan tänka sig. Men med vår kräftgång senaste tio åren då vi egentligen inte varit ett topplag har väl rivaliteten dött ut.
Tråkigt isf.
Btw borde en spelare som Sörensen kunna välja och vraka likt Janmark i sommar vilken klubb han ska välja. Behöver inte göra klart redan nu.
Färjestad är det vidrigaste som finns i hockey - punkt slut
- SirDIFalot
Märkte det på hur taggad klacken var idag..Donkels skrev:Färjestad är det vidrigaste som finns i hockey - punkt slut
Expert.