Varför?
Silly Season 2025/26
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Norrman vi vill bara ha norrmän
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Ska vi värva alla norrmän som representerat Storhamar?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Välkommen! Kanske blir en nyttig lagspelare, jag gnäller inte innan jag sett en spelare.
Spela fult
Silly Season 2025/26
Enligt EliteProspects så har Solem har lirat sporadiskt för Bryäns i SHL (sen 2018 och fram till 2021) och om EP stats stämmer så har han lyckats med 0(!?) poäng på typ 40-45 matcher..? Det måste väl ändå vara något fel på siffrorna, väl?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2025/26
Väldigt bra fråga, hade det inte varit bättre att hålla i pengarna som folk redan har skrivit?
Silly Season 2025/26
Den enda förklaringen är att nån av skadorna är säsongen ut och vi försöker bredda laget.
Silly Season 2025/26
Norrmän som åker mycket skridskor och jobbar hårt verkar vara det nya.
Silly Season 2025/26
Om detta är för att Hudon blir borta resten av säsongen så blir jag smått deppig. Men såklart, han ska väl få chansen.
Man tror såpass mycket att man är redo att köpa ut honom
Man tror såpass mycket att man är redo att köpa ut honom
-
AlltidOavsett
Silly Season 2025/26
Känns väl riktigt onödigt att köpa loss honom från sitt kontrakt. Varför inte vänta tills efter säsongen om vi vill ha han då?
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Det här måste väl vara en kropp för resterande åtta matcher? Vi har väl en 4-5 lediga platser på forwardsidan nästa säsong och Solem kan omöjligen vara tilltänkt till en av dom. Kryllar redan av bredd.AlltidOavsett skrev: ↑2026-02-15 13:27:59 Känns väl riktigt onödigt att köpa loss honom från sitt kontrakt. Varför inte vänta tills efter säsongen om vi vill ha han då?
-
AlltidOavsett
Silly Season 2025/26
Om så är fallet är värvningen obegriplig. Köpa loss honom från sitt kontrakt för att spela 8 matcher med oss, när man istället kan spela Nordmark eller Stockselius gratis.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-15 13:29:03Det här måste väl vara en kropp för resterande åtta matcher? Vi har väl en 4-5 lediga platser på forwardsidan nästa säsong och Solem kan omöjligen vara tilltänkt till en av dom. Kryllar redan av bredd.AlltidOavsett skrev: ↑2026-02-15 13:27:59 Känns väl riktigt onödigt att köpa loss honom från sitt kontrakt. Varför inte vänta tills efter säsongen om vi vill ha han då?
Jag tror att tanken är att ersätta Rensfeldt och Costmar kommande säsong med Solem.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Hudon - Ny - SnivelyAlltidOavsett skrev: ↑2026-02-15 13:32:20Om så är fallet är värvningen obegriplig. Köpa loss honom från sitt kontrakt för att spela 8 matcher med oss, när man istället kan spela Nordmark eller Stockselius gratis.Jim Morrison skrev: ↑2026-02-15 13:29:03Det här måste väl vara en kropp för resterande åtta matcher? Vi har väl en 4-5 lediga platser på forwardsidan nästa säsong och Solem kan omöjligen vara tilltänkt till en av dom. Kryllar redan av bredd.AlltidOavsett skrev: ↑2026-02-15 13:27:59 Känns väl riktigt onödigt att köpa loss honom från sitt kontrakt. Varför inte vänta tills efter säsongen om vi vill ha han då?
Jag tror att tanken är att ersätta Rensfeldt och Costmar kommande säsong med Solem.
Ny - Björck - Ny
Blomgren - Josefson - Ny
Grewe - Salsten - Pettersen
Nordmark/Stockselius
I sådana fall måste ju ännu fler spelare försvinna för att göra plats för honom, inte bara Ludde och Costmar.
-
DjurgårdareiNorrland
Silly Season 2025/26
Samuel Solem.
Wow. Är det en Due-Boje eller Wiken-värvning? Fan det sämsta jag sett i modern tid. Lyft en valfri junior, den gör samma jobb.
Ska det vara såhär nu bara för att Thoresen är sportchef i Norge?
Vi tycks värva för Div 1 innan vi ens nått Hockeyallsvenskan.
Wow. Är det en Due-Boje eller Wiken-värvning? Fan det sämsta jag sett i modern tid. Lyft en valfri junior, den gör samma jobb.
Ska det vara såhär nu bara för att Thoresen är sportchef i Norge?
Vi tycks värva för Div 1 innan vi ens nått Hockeyallsvenskan.