Karalahti var ju under kontrakt i KHL och hamnade i HV. Det kommer väl in ett antal spelare från AHL in i ligan varje år mitt under säsongen också. I det här läget på säsongen är det tyvärr omöjligt att använda EP för att se vad som finns på marknaden. Vilka spelare kan vissa klubbar tänka sig släppa. Vilka spelare har hamnat i en log jam i AHL och sitter på låga AHL-löner samtidigt. Mycket svårt att veta.Jepe skrev:KHL startar väl snart sin årliga "dumpa spelare" period. Lär väl dyka upp en och annan intressant spelare då.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
- Jim Morrison
Det har väl aldrig varit aktuellt att ta in en förstacenter från free agency? Det finns aldrig nån där oavsett säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Marcus Krugers (hittar inget tyskt u på iPad) går ut i år. Kan ju vara värt att lyfta luren i alla fall. Har inte direkt gjort succé i Blackhwaks, får mest döda utvisningar. Väldigt märkligt att man inte utnyttjar hans spelsinne i PP.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Ehh krüger ses som en av NHL bästa defensiva centrar och är väl omtyckt i Blackhawk kommer garanterat erbjudas nytt kontrakt1962FenderStrat skrev:Marcus Krugers (hittar inget tyskt u på iPad) går ut i år. Kan ju vara värt att lyfta luren i alla fall. Har inte direkt gjort succé i Blackhwaks, får mest döda utvisningar. Väldigt märkligt att man inte utnyttjar hans spelsinne i PP.
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Det är rätt tveksamt om Chicago kommer råd att ha kvar Krüger till och med. Toews och Kanes nya kontrakt på 10.5M kickar in och de måste nog offra lite av den lyxen dom har i lägre kedjorna. Krüger hyllas av fancy stats folket som en av ligans mest underskattade spelare. http://ownthepuck.com/2014/09/18/chicag ... -factotum/hatred skrev:Ehh krüger ses som en av NHL bästa defensiva centrar och är väl omtyckt i Blackhawk kommer garanterat erbjudas nytt kontrakt1962FenderStrat skrev:Marcus Krugers (hittar inget tyskt u på iPad) går ut i år. Kan ju vara värt att lyfta luren i alla fall. Har inte direkt gjort succé i Blackhwaks, får mest döda utvisningar. Väldigt märkligt att man inte utnyttjar hans spelsinne i PP.
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Killens siffror är smått fantastiska. Han bär två kedjekamrater på egen hand och tar så mycket tekningar i egen zon att Toews nästan slipper det helt och får starta i offensiv zon extremt ofta istället.
Ifjol startade Krüger 50.7% av sina byten i egen zon och bara 13.4% av sina byten i offensiv zon. Ändå hade han ett corsi på 51.6%, dvs 51.6% av skottförsöken som ägde rum när han var på isen var FRAMÅT. Hans kedjekamrat Bollig fick också liknande siffror, till hans byttes till Calgary och framstår nu som en av NHL's sämsta spelare med samma statistik... haha.
Om inte Chicago anser att det är värt att slanta upp för att behålla Krüger lär dom få trada honom till någon som gör det.
All hail the unsung hero of Chicago!

Expert.
- SirDIFalot
En spelare som kan vara värd att försöka sno tillbaka, i synnerhet om hans lag åker ur, är ju Janos Hari. Gått mycket bättre för honom i Modo än jag vad hade trott. Nu kommer väl alla dissa det för att han var svag en handfull matcher när han var här på lån 12/13. Men ändå.
Expert.
- Jim Morrison
Tycker han var bra när han var här sist.SirDIFalot skrev:En spelare som kan vara värd att försöka sno tillbaka, i synnerhet om hans lag åker ur, är ju Janos Hari. Gått mycket bättre för honom i Modo än jag vad hade trott. Nu kommer väl alla dissa det för att han var svag en handfull matcher när han var här på lån 12/13. Men ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Någon som vet hur det är med Andreas Holmqvist? Saknar honom i DIF-tröjan!
- SirDIFalot
12/13 var ju inte kattpiss i alla fall...sPTNC skrev:Någon som vet hur det är med Andreas Holmqvist? Saknar honom i DIF-tröjan!
- DEL Defenseman of the Year 12/13
- DEL Most Assists 12/13
- DEL Most Assists by Defenseman 12/13
- DEL Most Goals by Defenseman 12/13
- DEL Most Points by Defenseman 12/13
- DEL Player of the Year 12/13
Men jag vet inte, är han passé? Skulle vara 34 bast till nästa säsong om vi signar honom. Finns andra jag hellre skulle lägga stora pengar på i alla fall.
Expert.
Jaa tack till Honken Jr. Absolut ingen omöjlig värvning heller. Ännu en stor Djurgårdare som dessutom själv ville följa med oss ner i HA. Visar ännu att han håller en hög nivå. Dock inget längre kontrakt med tanke på ålder och hans skadehistorik.
Brukar vara anti att plocka in för många "gamla Djurgårdare", men finns helt klart en realistisk drös med killar som lockar. Honken Jr och Murray bland det äldre gardet. Staffan Kronwall om ett par år. Engqvist, John Norman och Josefson är några ynre. Brodin kanske?
Brukar vara anti att plocka in för många "gamla Djurgårdare", men finns helt klart en realistisk drös med killar som lockar. Honken Jr och Murray bland det äldre gardet. Staffan Kronwall om ett par år. Engqvist, John Norman och Josefson är några ynre. Brodin kanske?
- SirDIFalot
Brodin tycker jag är en av SHL's bättre powerforwards. Vem vet vad Cehlin är för spelarna efter åren i AHL där han förmodligen inte blivit sämre.. Norman är jag mycket imponerad av. Fortfarande lack på Challe efter det där.
Expert.
Håller med. Framförallt om Norman som alltid varit en personlig favorit. Ännu en sådan här Ljungh-spelare(fast med bättre teknik) som aldrig är direkt dåliga. Grymt stabil! Cehlin är jag väldigt tveksam till. Tycker mig aldrig sett honom vara riktigt bra på någon nivå. I JVM möjligtvis, men aldrig i seniorhockeyn. Samtidigt så känns det som att någon annan SHL-klubb, typ Modo eller Frölunda kommer signa upp honom om vi inte vill, och då vet vi ju hur det kommer sluta. Succé naturligtvis!
David Printz? Någon som följt hur det går för honom?
David Printz? Någon som följt hur det går för honom?
Janos Hari Ungraren, lånet i från Modo!SirDIFalot skrev:En spelare som kan vara värd att försöka sno tillbaka, i synnerhet om hans lag åker ur, är ju Janos Hari. Gått mycket bättre för honom i Modo än jag vad hade trott. Nu kommer väl alla dissa det för att han var svag en handfull matcher när han var här på lån 12/13. Men ändå.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Norman ja tack, lär långsamt bli bättre och bättre och antagligen stannar han dessutom hela karriären i Sverige. Mycket vettigt signing enligt mig.
Brodin, kanske, men vi har rätt gott ställt med powerforwards redan.
Cehlin, spontant nej tack, tvivlar på att han har mycket att tillföra OM han nu inte gått framåt påtagligt i AHL vill säga.
Lillhonken, tja om han är villig att spela med samma hjärta och för samma lön som sin bror så varför inte.
Brodin, kanske, men vi har rätt gott ställt med powerforwards redan.
Cehlin, spontant nej tack, tvivlar på att han har mycket att tillföra OM han nu inte gått framåt påtagligt i AHL vill säga.
Lillhonken, tja om han är villig att spela med samma hjärta och för samma lön som sin bror så varför inte.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja tack till Honken JR, Printz, Norman, Brodin.. Nej tack till Cehlin och Hari, av dom jag såg nämnas.
Spela fult