Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

"Ekmans svindyra lön" lär med all säkerhet täckas upp av en försäkring så den punkten kan du stryka. Men i övrigt har det inte varit sådär fruktansvärt upphetsande Silly, där är nog vi alla överens.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sjukt tråkigt med Kyle, menmen... Kommer DT och Timmy så är backsidan mycket bra ändå. Kan vi inte bara ta in eeeeen riktigt grym center/ledare/PP-kung/kreatör också då, så är allt frid öch fröjd...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Salas skrev:Alltså, kan det vara en värre silly season än vad det är nu? Detta är fan parodi på hög nivå.
- Oscar Möller till Skellefteå.
- Mikael Tellqvist får nobben.
- Vi värvar Bartley, en kille som sedan drar till NHL.
- Kyle vill inte tillbaka.
- Vi sitter med Ekmans svindyra lön.
- Två mediokra och kraftigt överbetalda SSK-spelare ansluter till Djurgården.
- Kim Johnsson ryktades vara på väg in, men det stämde förmodligen inte.
- Lassen ryktades vara på väg ut, men det stämde förmodligen inte heller.
- Boumedienne ryktades vara på väg ut, men icke, han vill suga ut mer pengar ur Djurgården.
- Tjärnqvist verkar ha fått en kraftig löneförhöjning.

Det känns jävligt tryggt att vara Djurgårdare...
Jag tror truppen blir hyfsad ändå, men när man ser det så här så blev det liksom FÖR mycket som strulat. Mitt förtroende för JJ är väldigt lågt just nu.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det lär väl sluta med att Tjärna och Ahnelöv ansluter. Tjärna en fantastisk tillgång. Ahnelöv ytterligare en orörlig kona skulle jag tippa.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:"Ekmans svindyra lön" lär med all säkerhet täckas upp av en försäkring så den punkten kan du stryka. Men i övrigt har det inte varit sådär fruktansvärt upphetsande Silly, där är nog vi alla överens.
Jag vill stryka Ekman från listan, men det känns inte korrekt. Han sitter på en lön på ca 250k i månaden, och så som läget ser ut nu så finns det inga indikationer som helst på att Djurgården tänker plocka in en ersättare.
Sen om felet i sig vilar på Ekmans axlar vet jag inte, men det saknas minst 250k/månaden i den truppen som vi kommer att förfoga över, vilket är märkligt om vi nu slipper betala Ekmans lön.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:
-daniel- skrev:"Ekmans svindyra lön" lär med all säkerhet täckas upp av en försäkring så den punkten kan du stryka. Men i övrigt har det inte varit sådär fruktansvärt upphetsande Silly, där är nog vi alla överens.
Jag vill stryka Ekman från listan, men det känns inte korrekt. Han sitter på en lön på ca 250k i månaden, och så som läget ser ut nu så finns det inga indikationer som helst på att Djurgården tänker plocka in en ersättare.
Sen om felet i sig vilar på Ekmans axlar vet jag inte, men det saknas minst 250k/månaden i den truppen som vi kommer att förfoga över, vilket är märkligt om vi nu slipper betala Ekmans lön.
Jag har också undrat över detta men tydligen finns det som sagt ingenting som pekar på att en ersättare skall värvas. Men min poäng var att vi inte kommer behöva betala de pengarna åtminstone, vilket man fick intryck av i din post.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Det lär väl sluta med att Tjärna och Ahnelöv ansluter. Tjärna en fantastisk tillgång. Ahnelöv ytterligare en orörlig kona skulle jag tippa.
Är verkligen Ahnelöv så dålig? Jag tycker han verkar intressant. Iofs inte direkt den backtypen vi behöver nu när Bartley (dvs ett offensivt vapen) försvann.

Men han var däremot duktigt skadebenägen nämnde någon förut, vilket förstås inte låter så roligt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:Alltså, kan det vara en värre silly season än vad det är nu? Detta är fan parodi på hög nivå.
- Boumedienne ryktades vara på väg ut, men icke, han vill suga ut mer pengar ur Djurgården.

Ändå är du här och skriver och lever rövare. Många av er som är enbart negativa beter er som fyllon. De tenderar också att dra samma rövarhistorier om och om igen utan att ha vett att lägga av.

Ok, ni gillar inte att Xxxx inte värvades hem och att Yyyy kissades på etc etc. WE GET THE POINT.

Vi kommer ta in en back till nu och vem det blir vet vi inte. Om Lassen stannar kvar verkar vi inte heller veta men i ärlighetens namn, varför ska vi veta det egentligen? Varför ska vi veta varenda liten sak som DIF gör flera månader innan det är dags för nedsläpp? Varför ska vi samla in namn och grina när det inte verkar stämma för oss? Raka er, kamma er lite och byt om till fräscha kläder och infinn er på Hovet den 9 juni. Det är på årsmöten man kan anmäla frågor man vill ta upp.

Så, till alla som enbart tuggar samma negativa mantra/ramsa hela tiden - Sluta nu, det är inte värdigt och dessutom det är förbannat tråkigt att läsa. Efter en stund i den här tråden vill ju till och med en muntergök som jag :) ta till lipen och tappa tron/sugen...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, vad kan man säga? Bedrövlig silly helt enkelt. Känner mig uppgiven och orolig inför vad som komma skall. Truppen är tydligen full på forwardssidan, vilket för mig är en jävla katastrof. Vad har vi där? Ingenting. All heder till Otto men varför envisas man med att tro att han, fortfarande, är en förstacenter? Jag är helt bortom varför vi värvade två stycken breddspelare för dom pengarna? Tror vi inte på offensiv spets? Tror vi inte på våra egna juniorer?

Man hade ju fått upp hoppet lite om säsongen när det ryktades om att Klubertanz och Johnsson skulle in tillsammans med DT, men nu lär det väl bara bli den sistnämnda och ännu en medelmåtta.

Truppen ser "hyfsad" ut säger folk. Hyfsad? Hur kan man vara nöjd med hyfsad? Är det så att vi har varit så dåliga så länge att det nu är okej att tycka att man kanske, kanske inte, tar sig till slutspelet? 09/10 var bara en anomali - vi som har varit med under tvåtusentalet vet att DIF Hockey egentligen inte ska vara bra.

Ja, jo, jag är bitter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev: - Två mediokra och kraftigt överbetalda SSK-spelare ansluter till Djurgården.
.
Kan inte du dela med dig av kopiorna på deras avtal för jag vill fan också veta exakt hur KRAFTIGT ÖVERBETALDA de här mediokra SSK-spelarna är.

Kom igen nu, låt oss andra se också. Låt inte även det här rinna ut i sanden som löst skitsnack. Dela med dig!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:Ja, vad kan man säga? Bedrövlig silly helt enkelt. Känner mig uppgiven och orolig inför vad som komma skall. Truppen är tydligen full på forwardssidan, vilket för mig är en jävla katastrof. Vad har vi där? Ingenting. All heder till Otto men varför envisas man med att tro att han, fortfarande, är en förstacenter? Jag är helt bortom varför vi värvade två stycken breddspelare för dom pengarna? Tror vi inte på offensiv spets? Tror vi inte på våra egna juniorer?

Man hade ju fått upp hoppet lite om säsongen när det ryktades om att Klubertanz och Johnsson skulle in tillsammans med DT, men nu lär det väl bara bli den sistnämnda och ännu en medelmåtta.

Truppen ser "hyfsad" ut säger folk. Hyfsad? Hur kan man vara nöjd med hyfsad? Är det så att vi har varit så dåliga så länge att det nu är okej att tycka att man kanske, kanske inte, tar sig till slutspelet? 09/10 var bara en anomali - vi som har varit med under tvåtusentalet vet att DIF Hockey egentligen inte ska vara bra.

Ja, jo, jag är bitter.
Fast det fåniga är att folks minnen är bedrövligt korta. Hur bra såg egentligen truppen ut inför 09/10? Det var ju inte direkt så att man hoppade jämfota av lycka att exempelvis Klubertanz anslöt (VEM?!?), statusen på Mackan visste man ju inte heller; håller hans offensiva kvalitéer att leda ett lag i ES? Två målvakter som hade blandat och gett en hel del innan osv.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SkönaDjurgårn skrev:

Jag tror truppen blir hyfsad ändå, men när man ser det så här så blev det liksom FÖR mycket som strulat. Mitt förtroende för JJ är väldigt lågt just nu.
Är det inte dags att tänka lite mer kritiskt då?

För det första är det inte Janne Järlefelt som sätter lönebudgeten, eller förhandlar om löner med spelarna. Det gör Tommy Engström. Så hälften av det Salas skriver om dyra spelare (vilket han såklart hittar på eftersom han inte har en aning om vad de tjänar, men det är ju rätt läckert att skriva att man har koll på det) har inget med JJ att göra.

För det andra så kan nog inte JJ hindra transatlanter som Bartley och Kyle från att göra allt de kan för att få spela i NHL. De gör vadsomhelst för att få chansen där borta. Men om man tycker att JJ är en sopa som kontrakterar en kille från Allsvenskan som sen visar sig vara så het att ett NHL-lag kniper honom. Då är det väl smällar man får ta...

Och till sist är det lite magstarkt att ge JJ skulden för Ekman, det håller du nog med om?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

AMMC skrev:
SkönaDjurgårn skrev:

För det första är det inte Janne Järlefelt som sätter lönebudgeten, eller förhandlar om löner med spelarna. Det gör Tommy Engström. Så hälften av det Salas skriver om dyra spelare (vilket han såklart hittar på eftersom han inte har en aning om vad de tjänar, men det är ju rätt läckert att skriva att man har koll på det) har inget med JJ att göra.

För det andra så kan nog inte JJ hindra transatlanter som Bartley och Kyle från att göra allt de kan för att få spela i NHL. De gör vadsomhelst för att få chansen där borta. Men om man tycker att JJ är en sopa som kontrakterar en kille från Allsvenskan som sen visar sig vara så het att ett NHL-lag kniper honom. Då är det väl smällar man får ta...

Och till sist är det lite magstarkt att ge JJ skulden för Ekman, det håller du nog med om?
Jag ar egentligen mest missnojd med att vi varvar brett istallet for att varva spets och fylla pa med duktiga juniorer. Det var sa jag trodde och hoppades att det skulle bli. Nu blev det precis tvartom. Sen om du vill ta bort ansvaret fran sportchefen till Tommy E. sa visst, gor det.

Forra aret var vi sa j-la namnkata sa vi varvade allt som erbjods, tankte inte ens pa att det bara var fowards. Vad hande med t.ex. centrar och bra backar? Det kan man val anda skylla pa JJ? Noll kansla for lagbyggen. Obalanserat deluxe.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SkönaDjurgårn skrev:
AMMC skrev:
SkönaDjurgårn skrev:

Jag ar egentligen mest missnojd med att vi varvar brett istallet for att varva spets och fylla pa med duktiga juniorer. Det var sa jag trodde och hoppades att det skulle bli. Nu blev det precis tvartom. Sen om du vill ta bort ansvaret fran sportchefen till Tommy E. sa visst, gor det.

Forra aret var vi sa j-la namnkata sa vi varvade allt som erbjods, tankte inte ens pa att det bara var fowards. Vad hande med t.ex. centrar och bra backar? Det kan man val anda skylla pa JJ? Noll kansla for lagbyggen. Obalanserat deluxe.
Jag tycker att ansvaret ska ligga där det ligger. Om vi pratar "höga löner" ligger det inte på JJ. Järlefelt identifierar vem vi vill ha, sen tar TE över förhandlingarna. Så om vi anser att vi inte har råd med en viss spelare, eller om vi betalar si eller så mycket för en annan. Det ansvaret ligger på TE.

Jag anser också att vi hade dålig balans i laget förra säsongen, någonting som JJ får ta på sig. Framförallt saknade vi centrar säsongen igenom, backsidan löste vi bättre under säsongen med Kronwall+Claesson.

Nu värvar vi förhoppningsvis två bra backar (DT och någon transatlant, finns många på marknaden...). Centerpositionen ser bättre ut där Zibanejad/Norman kommer att göra Krügers jobb med bravur och Almtorp täcker upp som en habil spelare i tredje/fjärdelinan. Vi kommer säkert höra oss för med Engqvist också ifall Montreal skulle vilja göra sig av med honom.

Ser lite ut som att vi kanske gjort vår läxa sen förra säsongen ändå...

(till sist så har jag på känn att två juniorer snart kontrakteras, så den satsningen lever nog i allra högsta grad)
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Hur mycket har Hardy med värvningarna att göra? Är det inte så att Hardy hellre ser en trupp utan superstjärnor, och istället hårt arbetande och lojala spelare!?
Senast redigerad av sunne den 2011-05-23 14:04:04, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Låst