Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Limp
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Limp »

antondahlback skrev: 2026-02-13 22:27:36 Tror inte man ska döma ut någon efter en säsong. Lindström tror jag kan växla upp. Vad gäller övriga värvningar så är det ju alltid svårt att komma in sent på fönstret. Urvalet är lite mer begränsat. Lyckas man inte bygga ett lag som är mer konkurrenskraftigt och mindre beroende av att Hellberg ska plocka 45 puckar per match så kan man vara mer kritisk.

Tycker faktiskt också det känns spännande att man lyckades rida ut den här säsongen med bef. tränarstab. Även om jag kanske gärna ruckar på ass så gillar jag kimby. En tränare påväg upp precis precis som vi vill vara. Tror den här säsongen varit sjukt lärorik för alla.
Faktiskt!
Trots att vi fick lite väl mycket bakslag på våran överdrivna effektivitet från början av säsongen.
Folk glömmer nog lätt bort att förra gången vi gick upp så spelade vi hela första säsongen tillbaka med Säcken vid rodret (Robban värvades ju till säsong två) vilket i princip innebär garanti att inte åka ur.

Jag tror fortfarande på Kimby som coach. Nu sitter vi ju här snart en hel säong mer mer erfarna och kommer ju definitivt ha ett bättre rustat lag på isen nästa säsong. Avvaktar till åtminstone Januari 2027 innan jag dömer ut Kimby.
Daven

Silly Season 2025/26

Inlägg av Daven »

Pettersen var ju tänkt som spets. Under försäsongen spelade vi väl en andrakedja med Pettersen - Josefson - Ylönen och dom gjorde det jävligt bra, men två av tre i tilltänkt andrakedja har floppat och Josef skadad. Att Pettersen var tänkt som rollspelare köper jag inte.

Wikegård är fantastisk för oss, men jag hade kanske sett att vi tar in en renodlad SC tillsammans med Due-Boje, ta tillbaka en kickad Tjomme som exempel och låta Wiken bygga varumärket, sköta sponsorer osv och vara sportsligt ansvarig och ansiktet utåt för oss.
DIF_dif

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_dif »

klintan85 skrev: 2026-02-14 02:09:44 Hoppas man satsa lite högre än Alex Swetlikoff när det kommer till att leta Center. Måste finnas någon bättre. Sen Wikegård har gjort ett otroligt jobb för klubben sen han kom och en av de bästa sportchefer vi har haft på väldigt länge.
Enl Expressen ska vi ha tackat nej till Swetlikoff.
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

DIF_dif skrev: 2026-02-14 11:00:45
klintan85 skrev: 2026-02-14 02:09:44 Hoppas man satsa lite högre än Alex Swetlikoff när det kommer till att leta Center. Måste finnas någon bättre. Sen Wikegård har gjort ett otroligt jobb för klubben sen han kom och en av de bästa sportchefer vi har haft på väldigt länge.
Helt rätt, ser inte vad han skulle tillföra resten av säsongen och absolut inte en förlängning.
In Wikegård we trust!
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

DIF_dif skrev: 2026-02-14 11:00:45
Känns som Modo/agent har bjudit ut honom. Vi och Rögle har typ sagt. Låt oss fundera, återkomma = att man är intresserad!
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2026-02-13 22:19:56
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-02-13 21:25:04
Nypovich skrev: 2026-02-13 21:23:42
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-02-13 19:35:02
Nypovich skrev: 2026-02-13 19:03:21
Han har träffat tillräckligt bra så att vi, sen seriestart, aldrig varit direkt ibland kring kvalstrecket. Vilket får ses som klart godkänt.
Vi har haft en makalös och ovanlig juniorutveckling i år. Två kommande storspelare i NHL, kanske 3, som burit laget när vi var på väg rakt ned i källaren.
Dessutom ramlade Holm och Kylington rakt ned i knät på laget och där Holm visat sig vara vår klart bästa back i match efter match.
Så juniorerna tillsammans med Hellberg ( inget avancerat sportcheferi där heller) har sett till att vi klarat kontraktet till slut.

Men visst, bortsett från de misslyckade värvningarna som räknas upp ovan av Manijock har vi ju träffat bra på Snively.
Hudon och Laleggia var grymma i pp under hösten men i spelet 5 mot 5 är de inga jag är överdrivet förtjusta i.

Upp till bevis nu i vår när vi inte kan skylla på att vi är tvåa på bollen. Jag är inte övertygad av Due Boje än på långa vägar.
Btw, vi kommer knappast ha denna juniorboom igen på många år. Eklund, Frondell och Björck. Man får nypa sig i armen för att fatta det.
Tänk om vi haft ett bra SHL lag i grunden, då hade vi kunnat gå för guldet i år. En guldmålvakt och juniorer som andra klubbar bara kan drömma om hade gjort oss svårslagna. :D
Sen har ju många scoutingar gjorts av Due-boje, vilket vi inte får glömma. Det absolut viktigaste Wiken gjort är ju att komma in och får styrning/ordning på föreningen i sin helhet. Att va en man med många kontakter och visa hur en Djurgårdare ska va.
Jag tycker mig vara tydlig med att jag avser Boje.

Wiken är som sagt, Kung. :D
Tar inget ifrån Boje. Sedan känns det som Wiken är klar med sportcheferiet? Peta in Tony Mårtensson i organisationen hade nog varit bra!
Inga gnagare tack!
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Vad tror ni? Blir det någon värvning innan deadline?
Kämpa DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av Kämpa DIF »

AlltidOavsett skrev: 2026-02-14 17:08:15 Vad tror ni? Blir det någon värvning innan deadline?
Tror och hoppas på att vi värvar för att bygga nästa säsong. Den här säsongen känns det som att play in är det realistiska målet. Kan man bygga en trupp som kan gå för topp sex nästa säsong och satsa långsiktigt så känns det bättre.
Användarvisningsbild
GabE

Silly Season 2025/26

Inlägg av GabE »

Nej, det blir inget.
Vi fokuserar på att ta oss till slutspel – allt därifrån är bara bonus.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Grejar laget sin målsättning, slutspel. Med både Costmar och JJ borta för säsongen. Samt frågetecken för Hudon och Palve. Vi löser det med junisar. Så är det en bragd!
Ev. slutspele är en viktig erfarenhet för spelare och ledare inför framtiden.
Alberget1891

Silly Season 2025/26

Inlägg av Alberget1891 »

GabE skrev: 2026-02-14 18:17:32 Nej, det blir inget.
Vi fokuserar på att ta oss till slutspel – allt därifrån är bara bonus.
Spara pengarna till sommaren för lite nytt i truppen. Slår fast att kontraktet är säkrat snart dessutom också.
Flawless

Silly Season 2025/26

Inlägg av Flawless »

Daven skrev: 2026-02-14 10:02:50 Pettersen var ju tänkt som spets. Under försäsongen spelade vi väl en andrakedja med Pettersen - Josefson - Ylönen och dom gjorde det jävligt bra, men två av tre i tilltänkt andrakedja har floppat och Josef skadad. Att Pettersen var tänkt som rollspelare köper jag inte.

Wikegård är fantastisk för oss, men jag hade kanske sett att vi tar in en renodlad SC tillsammans med Due-Boje, ta tillbaka en kickad Tjomme som exempel och låta Wiken bygga varumärket, sköta sponsorer osv och vara sportsligt ansvarig och ansiktet utåt för oss.
Due Boje sköter det där utan Tjomme tack
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Vi behöver väl 1-2 segrar på 8 matcher för att garanterat klara kontraktet. Det måste vi väl klara utan nyförvärv?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar