Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Fricke skrev:
Sjöwall skrev:
Cirith Ungol skrev:
macin skrev:
Cirith Ungol skrev:Jag har aldrig följt NHL, så jag undrar om någon av er hade koll på hur Murray skötte sig hos pingvinerna? Han gjorde några poäng, men ansågs han vara godkänd under sin tid där eller inte?
Det är ju mer intressant att veta hur han spelade i Montreal då det var hans senaste klubb.
Pittsburgh var, så vitt jag minns, favoriter till att vinna Stanley Cup och det är därför jag är intresserad av att höra om Murrays tid där.
Han var kass
Hade han inte varit det, med NHL-mått mätt, hade han heller inte varit aktuell.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Och hade han inte hetat Douglas Murray hade han heller inte varit aktuell?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Fricke

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Fricke »

Jim Morrison skrev:
Och hade han inte hetat Douglas Murray hade han heller inte varit aktuell?
Men nu heter han Douglas Murray är en klar kultspelare. Har tydliga klubbsympatier, 500 NHL matcher i bagaget, fantastisk karaktär, en underskattad första pass och 95+ prima kilon att ersätta Fernholms ram med.

Men det är klart, han gjorde ju faktiskt ett risigt inhopp i Penguins...

Tror också att det är riskfritt att sätta sina sista sekiner på att någon betydande centervärvning, speciellt på 1,5+ år, inte kommer hända.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Tror som sagt inte folk inser hur sällsynt det är att hitta en spelare av Murrays kaliber såhär sent på säsongen. Man sitter och väntar på en Datsyuk-variant av spelare direkt från NHL. Frågan är om inte Gnaget-hybrisen spridit sig direkt in på DIF Hockeys forum då man på fullaste allvar använder argumentet, "Han platsar inte ens i NHL" på en potentiell värvning till DIF. Tänk vad en halv säsong i SHL kan ställa till med...
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

++++++1
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:Tror som sagt inte folk inser hur sällsynt det är att hitta en spelare av Murrays kaliber såhär sent på säsongen. Man sitter och väntar på en Datsyuk-variant av spelare direkt från NHL. Frågan är om inte Gnaget-hybrisen spridit sig direkt in på DIF Hockeys forum då man på fullaste allvar använder argumentet, "Han platsar inte ens i NHL" på en potentiell värvning till DIF. Tänk vad en halv säsong i SHL kan ställa till med...
Japp, det är precis det alla sitter och propagerar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Om vi ska ta in Murray elr ej tycker jag beror på om vi har råd med det efter vi värvat en förstacenter!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:Tror som sagt inte folk inser hur sällsynt det är att hitta en spelare av Murrays kaliber såhär sent på säsongen. Man sitter och väntar på en Datsyuk-variant av spelare direkt från NHL. Frågan är om inte Gnaget-hybrisen spridit sig direkt in på DIF Hockeys forum då man på fullaste allvar använder argumentet, "Han platsar inte ens i NHL" på en potentiell värvning till DIF. Tänk vad en halv säsong i SHL kan ställa till med...
Datsyuk-VARIANT, jaaa :shock: Du är verkligen usel på att läsa!

En center som går in och dominerar i SHL på beställning. Någon som är less på NHL, är less på pengarna i KHL eller vilken annan SHL-klubb som helst(samt en del i HA) och helt otroligt nog väljer att välgörenhetslira i fattiga Djurgården. Visst vore det häftigt? Hittar ni en sådan spelare är jag den första att gratulera. Bra scoutat!

Eller så håller vi oss till det som finns. Det vill säga en back(som mer och mer är nödvändigt för detta lag) som på sin grej(spel i egen zon) förmodligen är topp 3 i ligan, och faktiskt har ett Djurgårdsintresse. Sen att han inte längre tar en startplats i ett NHL-lag, gör snurrfinter och solorider(särskilt ofta), det kanske man kan leva med, vad vet jag?

Detta utesluter inte från att en center plockas in också naturligtvis. Men ni kan nog ställa in er på någon okänd kanadensare/amerikan/tjeck som har sin scoutrapport på EP. En chansning helt enkelt. Finns inga säkra kort på centermarknaden i December månad.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Är det vanligt datum för transferfönstret denna säsongen som gäller? Dvs sista januari?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

ciirree skrev:Är det vanligt datum för transferfönstret denna säsongen som gäller? Dvs sista januari?

Det borde det vara då förra året var ett undantag.
Jag är inte arg, och inte besviken.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Stulle skrev:
ciirree skrev:Är det vanligt datum för transferfönstret denna säsongen som gäller? Dvs sista januari?

Det borde det vara då förra året var ett undantag.
Okej tackar :)

Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:
Datsyuk-VARIANT, jaaa :shock: Du är verkligen usel på att läsa!

En center som går in och dominerar i SHL på beställning. Någon som är less på NHL, är less på pengarna i KHL eller vilken annan SHL-klubb som helst(samt en del i HA) och helt otroligt nog väljer att välgörenhetslira i fattiga Djurgården. Visst vore det häftigt? Hittar ni en sådan spelare är jag den första att gratulera. Bra scoutat!

Eller så håller vi oss till det som finns. Det vill säga en back(som mer och mer är nödvändigt för detta lag) som på sin grej(spel i egen zon) förmodligen är topp 3 i ligan, och faktiskt har ett Djurgårdsintresse. Sen att han inte längre tar en startplats i ett NHL-lag, gör snurrfinter och solorider(särskilt ofta), det kanske man kan leva med, vad vet jag?

Detta utesluter inte från att en center plockas in också naturligtvis. Men ni kan nog ställa in er på någon okänd kanadensare/amerikan/tjeck som har sin scoutrapport på EP. En chansning helt enkelt. Finns inga säkra kort på centermarknaden i December månad.
Det ligger en hel del i vad du säger men det jag tror att de flesta vänder sig emot är att vi är i större behov av en center (som kan leda laget) än en back.

Om det finns sådana på marknaden? Ytterst tveksamt och att de skulle komma och spela för kaffepengar i DIF ännu mera tveksamt.

Så om vi måste välja (och det finns något att välja på) så är i mina ögon en centervärvning helt klart prio 1.

Sen hoppas jag utan tvekan att man kan ta in Murray som ersättare för Fernholm snarast möjligt, då man rätta mig om jag har fel? Får ersätta långtidsskadad spelare med en annan på korttidskontrakt?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Finns verkligen den där centern på marknaden?

Man börjar ju undra lite med tanke på hur lång tid som gått, samtidigt får man väl vara nöjd över det faktum att KG inte plockat in första bästa lediga namn.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kall-El skrev:Finns verkligen den där centern på marknaden?

Man börjar ju undra lite med tanke på hur lång tid som gått, samtidigt får man väl vara nöjd över det faktum att KG inte plockat in första bästa lediga namn.
Uppenbarligen inte, tror både KG och detta forum hade hittat personen i sådant fall.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det ser tunt ut. Kollade in en snabbis på EP och kan konstatera att det finns ett par-tre stycken intressanta namn på marknaden. Dock definitivt inget som får en att hoppa jämfota av glädje direkt.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

KHL startar väl snart sin årliga "dumpa spelare" period. Lär väl dyka upp en och annan intressant spelare då.
2014-04-07, vad hände?
Låst