Ja det är ju intressant att våra 300kspelare ändå inte är de som bär laget.Osten östlund skrev: ↑2026-02-13 09:21:40Vi är nykomlingar och omständigheter spelar in. Men hade inte junisarna behövt bära laget. Så hade vi ju legat högre upp. Ifall våra betalda top 6 spelare hade levererat ( pannkaka under JVM ).Knickedick skrev: ↑2026-02-13 09:10:31Inte MÅNGA kanske, men absolut NÅGON.Osten östlund skrev: ↑2026-02-13 08:43:13Att vi var nykomlingar, samt sena in på marknaden. Gör väll sitt med. Att man ev. överbetalade för vissa spelare.Knickedick skrev: ↑2026-02-13 08:17:10Är det verkligen så farligt då?
Att betala 180k för en riktigt bra checkingspelare?
Jag vet inte vad man förväntar sig att man ska få betala för en spelare som fyller en viktig funktion i laget som är 25-26 år och kommer med 5-6 AHL säsonger i trunken.
För att få ett homogent LAG som kan utmana de bästa i ligan så måste man betala för spelare som tillför viktiga egenskaper till laget i form av annat än bara poäng i scoring sheetet.
Men det är sen gammalt att folk här inte kan uppskatta bra egenskaper hos spelare som i första hand inte är superlena med pucken.
Men hörde ngn utläggning i en podd för ett tag sen. Att ta topplagen i SHL te x. Som lyckats sätta värvningar över tid. I 3 - 4 linan så är det inte många över 100K/mån.
Hos oss har det nästan varit tvärtom, botten 6 tjänar mer än vår top 6. Vår 1:a center tjänar troligtvis mindre än Vimmerbys dito.
Men summa sumarum så är jag nöjd, förutsatt att vi klarar oss kvar. Ser gärna att vi gör ett försök mot slutspelet.
Lita på processen!
Sen kanske de har juniorer i botten-6 medans våra är så bra att de spelar topp-6?
Sen har jag svårt att se att de där faktiskt stämmer för många lag. Men vad vet jag.
Fisks Ivar Stenberg. Hade varit intressant att se ifall han klarade att bära ett lag. Som Viggo?
Ingen är som Viggo. Viggo kan spela botten-6 center och vinge. Har svårt att se Ivar fixa den helheten.