Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Frankie

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Frankie »

Mattias_87 skrev:Den andra lördagen som vi inte får spela denna säsong medans de flesta andra lag fått spela alla lördagar. Varför?
CHL?

Visst har vi haft CHL-match på tisdagen efter bägge tillfällerna?
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Frankie skrev:
Mattias_87 skrev:Den andra lördagen som vi inte får spela denna säsong medans de flesta andra lag fått spela alla lördagar. Varför?
CHL?

Något även Luleå och Frölunda har. Så nej, det är troligtvis någon annan orsak.
williams

Inlägg av williams »

Manijock skrev:
Frankie skrev:
CHL?

Något även Luleå och Frölunda har. Så nej, det är troligtvis någon annan orsak.

Vi har ju haft en match mer spelad. Nu är de återställt. Säkert därför vi får vila. Men jag håller med om att just lördags matcher tycker jag inte man ska ta bort om man vill lyfta SHL.
Frankie

Inlägg av Frankie »

Alltså förstår sig någon på nivån på lotterinämnden och situationsrummet (som nu var anmälare)?
https://www.shl.se/artikel/c0o3ak3mu-40 ... widerstrom

Man undrar varför situationer när våra spelare blivit fult tacklade och till och med skadade inte går vidare till granskning.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Snart är Josefson tillbaka. Två matcher till som han är borta. Sen är Holtz borta några matcher till på JVM. Men sen efter det ska vi förhoppningsvis kunna ställa upp med bästa lag. Hur tycker ni att vi ska ställa upp efter JVM när vi förhoppningsvis är fullt lag?

Dick-Bulan-Bergfors
Strandberg-Josefson-Holtz
Haga-Wandell-Hedman
Hank-Östman-Ågren

Nåt i den stilen skulle jag nog ställa upp med. Förstakedjan är inspelad sen andrakedjan har väl inte direkt spelat ihop så mycket men borde funka bra. Tredjekedjan är två tredjedelar av hur de gick in i säsongen. Haga borde funka bra där.
Sen fjärdekedjan så är väl Hank rätt given och Östman som center. Ågren har varit bäst av resterande forwards om man ser till hela säsongen så han borde spela där vid ett skadefritt lag. Guter/Walli/Possler skulle också funka bra där. Grewe får nog mest köra j20 resten av denna säsong. Han har tyvärr inte tagit de kliv jag trodde han skulle göra än. Trodde han skulle utmana på allvar om en plats i JVM-laget redan i år. Hoppas han kan få en fin utveckling till nästa säsong.

Får vi bara vara skadefria resten av säsongen ska detta lag klara en topp-6 plats!
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev: Dick-Bulan-Bergfors
Haga-Wandell-Hedman
Hank-Östman-Ågren
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om jag tycker att Holtz ska spela top 6, han har inte imponerat något nämnvärt. Jag är kluven, han behöver speltid för att utvecklas men jag tycker att man ska skynda långsamt.

Jag hade ställt detta lag på isen:
Dick - Bulan - Bergfors
Strandberg - Josef - Haga
Hedman - Wandell - Guter/Holtz
Hank - Östman - Ågren/Possler

Grewe får köra på i J20 tillsvidare.

Där hetast för dagen spelas av Guter/Holtz och Ågren/Possler.
williams

Inlägg av williams »

MarcusDaze skrev:
Haga-Wandell-Hedman
Hank-Östman-Ågren
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om jag tycker att Holtz ska spela top 6, han har inte imponerat något nämnvärt. Jag är kluven, han behöver speltid för att utvecklas men jag tycker att man ska skynda långsamt.

Dick - Bulan - Bergfors

Glöm inte walli som också är tillbaks snart. Jag tycker han gjort stora kliv denna säsong.
Manijock

Inlägg av Manijock »

MarcusDaze skrev:
Haga-Wandell-Hedman
Hank-Östman-Ågren

Dick - Bulan - Bergfors

Enig. I ett topp sex-lag kan man inte ha Holtz i en sådan leadingline, just nu. Grabben är helt klart lovande, men inledningen på denna säsong har visat tydligt att han har en lång väg att vandra. Oftast den svaga länken i linan, blandat med något byte här och där när han briljerar. För korta toppar, och långa djupa dalar. Fullständigt bedrövlig i PP. Ser ut som ett nervvrak med pucken. Motsatsen mot fjolårets Bemström. Haga är ett klokare val i en andralina!

Sen har tyvärr topp 6-tåget redan gått. Men får vi allt att stämma, plus får vara helt skadefria med denna trupp så kanske vi kan greja att skaka underifrån via åttondelarna.

Walli kanske har gjort stora kliv för att vara honom, men nu måste vi väl alla kunna enas om att han inte platsar när vi är skadefria? Speciellt nu när Possler höjt sig. Nu ligger väl Guter närmare petning, men nee, han är tre/fyra växlar bättre än Walli, trots hans höjning.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nu var andra och tredjelinan inte några kedjor där jag rangordna hur bra jag tycker spelarna är utan hur jag tycker kedjorna skulle se ut. Komponera utefter en vettig roll och hur vi spelat tidigare under säsongen. Vi rullar på med rätt lika speltid i 5vs5. Sen håller givetvis Holtz för en roll i en andrakedja. Han gör till exempel mest poäng i laget/60 min vid lika styrka.

Sen varför är topp-6 körd. Givetvis blir det inte enkelt men att ta in fyra pinnar på Rögle och tre på Skellefteå på 28 omgångar känns inte så osannolikt.
mb81

Inlägg av mb81 »

williams skrev:
MarcusDaze skrev:
Haga-Wandell-Hedman
Hank-Östman-Ågren

Dick - Bulan - Bergfors

Glöm inte walli som också är tillbaks snart. Jag tycker han gjort stora kliv denna säsong.
Jag var faktiskt beredd att ge upp honom inför denna säsong. Tagit riktigt stora kliv. Men håller med Jockmaniac(och det hör inte till vanligheterna :lol: ) att andra går före just nu. Men bra att ha i truppen för att rotera. Kommer alltid finnas känningar osv.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Klart att vi fortfarande har stora chanser på topp 6. Förra säsongen efter 24 matcher hade vi 40 poäng, alltså 5 mindre än denna säsong och då slutade vi fyra.
mb81

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev:Klart att vi fortfarande har stora chanser på topp 6. Förra säsongen efter 24 matcher hade vi 40 poäng, alltså 5 mindre än denna säsong och då slutade vi fyra.
Vi låg väl typ nia långt in i januari och ledde serien i februari förra säsongen. Det svänger snabbt i tabellen om man har en bra eller dålig period.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev:
Grabben från Söder skrev:Klart att vi fortfarande har stora chanser på topp 6. Förra säsongen efter 24 matcher hade vi 40 poäng, alltså 5 mindre än denna säsong och då slutade vi fyra.
Vi låg väl typ nia långt in i januari och ledde serien i februari förra säsongen. Det svänger snabbt i tabellen om man har en bra eller dålig period.
Det jag menar. Spelet tycker jag har sett väldigt bra ut på sista tiden. Samt att Josefsson ska in i laget ger mig trygghet. Vi borde klara topp 6 ganska lätt. Topp 4 känns dock mindre sannolikt
mb81

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev:
mb81 skrev:
Det jag menar. Spelet tycker jag har sett väldigt bra ut på sista tiden. Samt att Josefsson ska in i laget ger mig trygghet. Vi borde klara topp 6 ganska lätt. Topp 4 känns dock mindre sannolikt
Jag tror det blir en vinter med kniven på strupen där det avgörs under de sista omgångarna om vi ska bli topp-6. Frölunda, Luleå och Färjestad känns för starka för att de ska gå in i en alltför lång svacka. Men Örebro, Rögle, HV och Skellefteå känns som lag vi ska kunna gå om om vi får en bra period.
mb81

Inlägg av mb81 »

Josefson förmodligen tillbaka redan imorgon enligt hockeynews.

https://hockeynews.se/articles/11985/

Läser man mera i artikeln så verkar han köra på en kedja med Basse och Ågren. Känns som en bra kedja.

Sen i PP så blir det Josefson, Haga, Strandberg, Hedman och Högström. Bara vänsterskyttar. Känns verkligen som det skulle behövas en högerskytt. Även fast jag gillar Basse skulle man kunna byta ut honom mot Guter/Holtz(när han är tillbaka från JVM). Så spelarna hamnar i rätt position för direktskott. Bergfors och Hultström bör vara kvar i den andra PP-formationen.
Skriv svar