Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
JulesAttar

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JulesAttar »

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... utomlands/

Flera SHL klubbar har varit intresserade av Thuresson som drar utomlands
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Läste att Rögle vill värva zackridsson. Alltså skulle han gå till dom istället för oss blir jag riktigt orolig. Det får bara inte hända. !!
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Måste landa Zachrisson. Precis det vi behöver. Är Norman ledig kan de gärna få återförenas.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Avgå Jocke.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Känns som det är Svedberg och Henke Karlsson kvar att hugga på.

Börjar bli lite nervös angående målvaktspositionen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Heh, lite roligt att man redan nu börjar sänka de redan ganska låga förväntningarna.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Vart får Linköping alla pengar ifrån :o monstret Gustafsson klar för dem nu oxå.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Zäta84

Inlägg av Zäta84 »

Det är långt kvar av silly men börjar också känna mig lite nervös. Måste börja landa lite kvalitet nu tycker jag.
Men fan vi ger inte upp heller.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vi MÅSTE landa en målvakt snart. Annars kommer jag få magsår.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Glad att vi inte signade monstret. Sjukt överskattad i Sverige.
Han har väl varit en av de sämsta målvakterna i NHL under en lång tid.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Jag hoppas fortfarande på Henrik Karlsson. Ej är det ännu försent.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Förstår inte varför folk är så jäkla oroliga innan vi ens börjat plocka in spelare. Fagerudd ses säkert som en ersättare till Emil Johansson (vore ett under dock om han kom upp i en liknande nivå), men roll- och lönepostmässigt. Annars ska vi få in en ersättare till Varakas, AOM och Hultström. Här kommer vi självklart behöva gå ner i lönenivå än förra säsongen, så antagligen kommer en bra back komma in, samt ett till komplement. En bra free agent är Oscar Fantenberg (som dock lär vara dyr efter ett bra år i KHL).

Tycker sen att det är givet att vi går in och är intresserade av allsvenska forwardstalanger som kan bredda oss och är billiga. Nu har vi redan sagt adjö åt exempelvis Lundin, som då självklart behöver ersättas.

Utöver det måste vi få in en ersättare till Matt, vilket jag förutsätter att det kollas på. Men KHL-spelare kan inte presenteras innan ett visst datum (likt Thore, kommer dock inte exakt när), och annan spets brukar vilja hålla sig kalla i väntan på fler alternativ, så då borde väl forumet kunna ha lite is i magen också. Det kommer att komma in en duktig center, var så säkra.

Det skulle dock behöva komma in en bra forward till, även om Bergfors säkert ses som ett nyförvärv. En toppcenter kommer säkert ge slutledningen att vi har en tillräckligt bra förstakedja som kan kompletteras med hyggliga andra- och tredjelinor.

Målvaktssidan torde var vårt huvudfokus just nu, och en stor budgetpost lär gå till en habil förstamålis, t ex Henrik Karlsson.

Truppen blir då, med godtyckliga kedjor/backpar:

Henrik Karlsson
Adam Reideborn

Marcus Högström - Oscar Fantenberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13743
Marcus Fagerudd - Alexander Urbom
Alexander Falk - David Bernhardt
Jesper Pettersson

Lundh - Zackrisson - Bergfors
Brodin - Johansson - Ridderwall
Possler - Ljungh - Ahlén
Eriksson - Vejdemo - Karlkvist
Jonsson Fjällby - M. Davidsson - J. Davidsson
mb81

Inlägg av mb81 »

MarcusDaze skrev:Jag hoppas fortfarande på Henrik Karlsson. Ej är det ännu försent.

Jag tror faktiskt det blir Karlsson. Mycket hellre honom än Monstret. Svedberg och Enroth ska väl eventuellt hem också. Nu är det inte heller så många klubbar som letar målvakter. Vi, Rögle, Örebro och Mora. Så vi har inte så tuff konkurrens om någon av dessa vill hem till Sverige.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vi är, som alla här vet, inget lag som kan värva så mycket spets som LHC och Växjö gör. Det är dock viktigt att vi inte hamnar i en nedåtgående spiral där vi får svårare och svårare att värva klass. Med sämre ekonomi pga uteblivna intäkter som ex biljettförsäljning minskar möjligheterna att få ihop ett konkurrenskraftigt lag. Ibland måste man våga för att vinna.
Klassvärvningar ger intäkter. Fler går på matcher när man får se kvalitet och framförallt vinster.

Tyvärr är det mer attraktivt att gå till lag som har chans på övre halvan än ett lag som i bästa fall kan klara play in. Vi kan varken konkurrera ekonomiskt eller locka med chans till att vinna guld i nuläget. Vi konkurrerar med Rögle, KHK, Mora,Örebro om spelare. Övriga känns en nivå starkare.

Vet att Jocke brukar säga att vi är på en resa men kan inte se hur vi ska kunna vända en trend som pågått ganska länge där vi har kniven mot strupen och får förlita till att det pressar på talang underifrån som laget 2009/2010. Där vi hade en riktigt skön mix i laget. Nu för tiden försvinner talangerna till NHL fortare redan innan de hunnit etablera sig i SHL.

Ett lönetak hade gynnat oss något oerhört.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
MarcusDaze skrev:Jag hoppas fortfarande på Henrik Karlsson. Ej är det ännu försent.

Jag tror faktiskt det blir Karlsson. Mycket hellre honom än Monstret. Svedberg och Enroth ska väl eventuellt hem också. Nu är det inte heller så många klubbar som letar målvakter. Vi, Rögle, Örebro och Mora. Så vi har inte så tuff konkurrens om någon av dessa vill hem till Sverige.
Nu vet inte jag hur Armalis har spelat. Men hans siffror är inte direkt smickrande i AHL, och hans kontrakt går ut. Vi borde ligga bra till om han vänder hem. Säkerligen Mora också dock.
Låst