SHL 2016-17
Re: SHL 2016-17
Den fars vi ser nu är faktiskt lite intressant. Man har hittat ett mellanting mellan utvisning (goaltender interference) och godkänt mål där man helt enkelt låtsas om att inget hände och har sedan tänkt att den här gråzonen och ovissheten kommer bli en riktig höjdare för spelare och fans.
Med den succen vi ser nu har jag förslag på att utvidga utrymmet för att underkänna mål:
- otillbörlig dragning i syfte att lura målvakt
- styrning ändrar den förväntade banan på pucken, vilket stör målvakten i dennes jobb
- för hårt skott, jättefarligt -- tänk på barnen
Finns säkert fler förslag, men det är i alla fall en start för att bygga vidare på den här dundersuccen vi har sett i år, där utgångspunkten är att ett mål är underkänt så länge vi inte hittar en riktigt bra anledning att godkänna det.
Med den succen vi ser nu har jag förslag på att utvidga utrymmet för att underkänna mål:
- otillbörlig dragning i syfte att lura målvakt
- styrning ändrar den förväntade banan på pucken, vilket stör målvakten i dennes jobb
- för hårt skott, jättefarligt -- tänk på barnen
Finns säkert fler förslag, men det är i alla fall en start för att bygga vidare på den här dundersuccen vi har sett i år, där utgångspunkten är att ett mål är underkänt så länge vi inte hittar en riktigt bra anledning att godkänna det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Säger som jag sa tidigare, pinsamt och ovärdigt sporten vi alla älskar. Man kan inte ta bort kampmomenten från en kampsport och tro att det ska fungera...
Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Med tanke på ingenting alls. Men HV71 som jag inte trodde skulle bli ett topplag i år med tanke på deras resultat ifjol. Då kom de nia. Till denna säsong förstärkte de knappt nånting och ändå gör de så bra säsong. Kredd till Pulverapan med flera som förutspådde detta.
Det jag vill ha sagt med detta är att det kan vara bra att vi inte har så stor omsättning på folk inför nästa säsong även fast vi inte gjorde någon succé denna säsong.
Det jag vill ha sagt med detta är att det kan vara bra att vi inte har så stor omsättning på folk inför nästa säsong även fast vi inte gjorde någon succé denna säsong.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kontinutet är otroligt viktigt. Jag trodde inte alls HV71 skulle vara såhär bra faktiskt. Hade vi haft samma lag som förra året med en bra målvakt tror jag vi hade kunnat komma topp 4. Synd att det är skitsvårt att behålla samma lag idag.mb81 skrev:Med tanke på ingenting alls. Men HV71 som jag inte trodde skulle bli ett topplag i år med tanke på deras resultat ifjol. Då kom de nia. Till denna säsong förstärkte de knappt nånting och ändå gör de så bra säsong. Kredd till Pulverapan med flera som förutspådde detta.
Avskaffa tre mot tre.
0-14 i skott till malmö i andra 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Gustavsson får psykbryt mot norrlandsråttorna... [WHITE SMILING FACE]️
Tur vi inte är kvar, hade ju kostat halva inredningen i huset om vi fått ett bortdömt som Malmö fick i Sudden..
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bortdömda målet för Malmö. Herregud, domarkåren och SHL har helt tappat det. Huvudpersoner och huvudattraktionen är tydligen domarkåren med lagen som statister. Kommer bli succe detta ska ni se.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Jeff visar klass, 2 briljanta passningar bakom ryggen som båda levererar mål, varför inte hoss oss...
Fast om du kollar på reprisen av målet så har tyvärr domarnen av någon anledning blåst ungefär en halv till en sekund innan pucken passerar mållinjen. Men har domaren blåst är pucken tyvärr död och spelet över. Solklar regel som gäller inte bara i Sverige utan inom all internationell hockeyLidingö DIF skrev:Bortdömda målet för Malmö. Herregud, domarkåren och SHL har helt tappat det. Huvudpersoner och huvudattraktionen är tydligen domarkåren med lagen som statister. Kommer bli succe detta ska ni se.
Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
Precis, av någon anledning... De har noll och ingen känsla för feeling, och där i ligger problemet. Det blåses när det ska väntas, tas utvisningar när de inte sett situationen, dömer bort mål på felaktiga grunder, verkar vara arroganta mot spelare och tränare, saknar självinsikt och är som yrkeskår helt immuna mot kritik (utifrån). Det är trots allt professionella domare med förhållandevis hög lön vi pratar om, de får inte vara så dåliga på den här nivån.altsich skrev:Fast om du kollar på reprisen av målet så har tyvärr domarnen av någon anledning blåst ungefär en halv till en sekund innan pucken passerar mållinjen. Men har domaren blåst är pucken tyvärr död och spelet över. Solklar regel som gäller inte bara i Sverige utan inom all internationell hockeyLidingö DIF skrev:Bortdömda målet för Malmö. Herregud, domarkåren och SHL har helt tappat det. Huvudpersoner och huvudattraktionen är tydligen domarkåren med lagen som statister. Kommer bli succe detta ska ni se.
Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
Fan då är det illa, om de inte ens har känsla för känslasauron skrev:... De har noll och ingen känsla för feeling, och där i ligger problemet.

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
-
Hur tippar ni kvartsfinalerna?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem