Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

Ja nu tror jag vi får en tuff period framför oss. Främst för att Samuelsson är borta faktiskt, han behövs i powerplay. Och sen börjar ju Leksand komma igång, fast dom blandar ju och ger precis som oss så man vet aldrig. Jag ser det som 50/50 med kval.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det där förbaskat förrädiska hoppet som ständigt spelar en ett spratt

Jag var 100 % säker/inställd på Playoff-kval när serien startade, det skulle inte kunna bli nåt annat med den truppen vi stoltserar med.
Vi har gjort en omstart och denna säsong måste ses som fas 1 i ett långsiktigt arbete att försöka bli ett stabilt SHL-lag.
Vi ska hålla oss kvar

Sedan …….när vi helt plötsligt samlat in oväntat många poäng, då började jag nästan tro att vi skulle kunna knipa en plats 8-10, jag hann vänja mig vid tanken.

I de senaste 15 omgångarna känns det som att både energin och tajmingen inte finns där längre, vi får absolut ingenting gratis.
Det är ju inte så att nån åker runt och latar sig med flit, det är nog bara verkligheten som hunnit ikapp oss och vi förlorar de flesta matcherna nu för att vi helt enkelt är lite sämre….på allt

Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Ja visst känns det jobbigt, vi blir synade. Trots att alla sliter och verkligen försöker, men vi räcker helt enkelt inte till. Jag är dock helt övertygad om att det här laget - med den moralen vi trots allt besitter och viljan - skulle sopa banan med det DIF som valde att spela ner oss i skiten för några år sedan... Om det sen hjälper vet jag inte men det är i varje fall känslan.

Men visst är det jobbigt när man tidigare fått upp något slags hopp på att klara den här säsongen utan fullständig ångest.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:Det där förbaskat förrädiska hoppet som ständigt spelar en ett spratt

Jag var 100 % säker/inställd på Playoff-kval när serien startade, det skulle inte kunna bli nåt annat med den truppen vi stoltserar med.
Vi har gjort en omstart och denna säsong måste ses som fas 1 i ett långsiktigt arbete att försöka bli ett stabilt SHL-lag.
Vi ska hålla oss kvar

Sedan …….när vi helt plötsligt samlat in oväntat många poäng, då började jag nästan tro att vi skulle kunna knipa en plats 8-10, jag hann vänja mig vid tanken.

I de senaste 15 omgångarna känns det som att både energin och tajmingen inte finns där längre, vi får absolut ingenting gratis.
Det är ju inte så att nån åker runt och latar sig med flit, det är nog bara verkligheten som hunnit ikapp oss och vi förlorar de flesta matcherna nu för att vi helt enkelt är lite sämre….på allt

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Ja visst känns det jobbigt, vi blir synade. Trots att alla sliter och verkligen försöker, men vi räcker helt enkelt inte till. Jag är dock helt övertygad om att det här laget - med den moralen vi trots allt besitter och viljan - skulle sopa banan med det DIF som valde att spela ner oss i skiten för några år sedan... Om det sen hjälper vet jag inte men det är i varje fall känslan.

Men visst är det jobbigt när man tidigare fått upp något slags hopp på att klara den här säsongen utan fullständig ångest.
Vi har slagit samtliga lag i serien vid minst ett tillfälle så här långt. Det här laget har jävligt mycket bättre potential än det lag som blev degraderat och har framförallt uppvisat en vilja att aldrig vika ner sig vilket gör att jag känner mig relativt optimistisk. Hade inte ens vågat hoppas på slutspel i början av säsongen men chansen finns.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Men man ska komma ihåg att vår trupp förmodligen mäter sig bättre mot ett mittenplacerat allsvenskt lag i en bäst av sju. Speciellt när det inte är något större fel på inställningen. Så det behöver ju inte vara kört bara för att vi måste kvala.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Jim Morrison skrev:Men man ska komma ihåg att vår trupp förmodligen mäter sig bättre mot ett mittenplacerat allsvenskt lag i en bäst av sju. Speciellt när det inte är något större fel på inställningen. Så det behöver ju inte vara kört bara för att vi måste kvala.
Hjärnspöken och måltorka var väl de största beståndsdelarna i receptet för vår degradering?
Måltorkan har vi redan sett smakprov av.
Vi lär vara bättre än det allsvenska lag vi eventuellt möter men kontringshockeyn har straffat oss förr...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

JohanPez skrev:
Jim Morrison skrev:Men man ska komma ihåg att vår trupp förmodligen mäter sig bättre mot ett mittenplacerat allsvenskt lag i en bäst av sju. Speciellt när det inte är något större fel på inställningen. Så det behöver ju inte vara kört bara för att vi måste kvala.
Hjärnspöken och måltorka var väl de största beståndsdelarna i receptet för vår degradering?
Vi lär vara bättre än det allsvenska lag vi eventuellt möter men kontringshockeyn har straffat oss förr...
Fast vi spelar ju inte dåligt, till skillnad från truppen som åkte ur. Vi har inte samma kvalité som resten av lagen i SHL bara, inte minst dom på övre halvan. Tycker inte alls det är hjärnspöken eller ojande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Jim Morrison skrev:
JohanPez skrev:
Fast vi spelar ju inte dåligt, till skillnad från truppen som åkte ur. Vi har inte samma kvalité som resten av lagen i SHL bara, inte minst dom på övre halvan. Tycker inte alls det är hjärnspöken eller ojande.
Inte nu nej, det sa jag inte. Det var det då. Vi var spelmässigt överlägsna i KS tills dess att hjärnspökena satte igång. Vad jag menar är att om nu måltorkan fortsätter lär väl dessa hjärnspöken återinfinna sig lagom till kvalet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om det går så långt som till en sjunde match är det väl hemma på Hovet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Om det går så långt som till en sjunde match är det väl hemma på Hovet?
Så borde det vara ja.

Tänk om det hela slutar med att vi får möta Solna Aik i en serie bäst av 7. Shit alltså...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det skulle vara möjligt om Timrå konkar. Då får Aik +9 poäng i serien.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

JohanPez skrev:
Jim Morrison skrev:
JohanPez skrev:
Inte nu nej, det sa jag inte. Det var det då. Vi var spelmässigt överlägsna i KS tills dess att hjärnspökena satte igång. Vad jag menar är att om nu måltorkan fortsätter lär väl dessa hjärnspöken återinfinna sig lagom till kvalet.
Vi var typ spelmässigt överlägsna första 10 mot Rögle, sen tycker jag inte alls att det var så. Skillnaden är ju att hela gänget då var mentalt nednötta sen typ omgång 1. Någonting var fel och det planterades in match efter match. Dom visste att dom var ett ruskigt bra lag på pappret som inte hörde hemma där egentligen utan skulle bara göra mål och köra över allt och alla i ett kval. Så är ju inte fallet nu, speciellt eftersom typ hela laget lirade i HA förra säsongen. Självklart kan varsomhelst hända men enligt mig är det helt andra förutsättningar nu. Större ödmjukhet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om det blir kval är det nog en fördel att vi behöll många med HA-erfarenhet!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

minalman skrev:Om det blir kval är det nog en fördel att vi behöll många med HA-erfarenhet!
Jag hade varit mycket mer orolig om vi hade ett fullspäckat stjärnlag som underpresterade.
Låst