Lex Karlskrona. "Vi e redan klara, så vi leker hem resten"BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som gör kvalserien så speciell.minalman skrev:Man tar ju lika mycket potentiella poäng av motståndaren som man får egna riktiga poäng.ciirree skrev:Indeed!minalman skrev:Grejen med en kort och jämn serie som inte märks lika mycket under en lång och ojämn, är att när vi tar poäng blir någon annan utan. Allt är sexpoängsmatcher.
Men av alla bortamatcher känns kvällens på något vis extra viktig. Borde vara "lättare" mot Vik än Örebro, även om Örebro förhoppningsvis är lite segermätta efter tre raka segrar (jag ser gärna att de vinner ikväll).
Kanske inte segermätta, men omedvetet kan det smyga sig in en avslappnad attityd.
Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vore nog inte så dumt om Örebro vann ikväll, helt enig där.
Ser gärna en laguppställning ikväll där antingen Lidas eller Englund blir 7e back, och den andra inte är med. Sam tillbaka, lite istid på Lundberg, kanske en konstellation med Kalin, Lundberg och någon till som bara gör avlastningsbyten om nu skadeläget är som befarat.
Frrraamåt.
Frrraamåt.
Kalin fick spela 13 forward förra matchen (innan Johner & Heinerö klev av). Idag spelar nog både Kalin och Nyberg från start hoppas jag. DIF har varit grymt bra när dem spelat med 4 hela femmor.
Vi, Rögle och Örebro får gärna vinna idag. Bonus om vi får nån pinne på söndag sedan krossar vi gnihet på tisdag!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt enig med din önskan. Men sådan jackpott kan vi glömma.bastis7 skrev:Vi, Rögle och Örebro får gärna vinna idag. Bonus om vi får nån pinne på söndag sedan krossar vi gnihet på tisdag!
Sedan vågar jag inte riktigt se längre än kommande match.
Vinner vi ikväll öppnas serien upp på ett härligt sätt. Förlust, ja då ser det genast besvärligare ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hur kan det vara bra att Örebro vinner ikväll när vi slagit Malmö redan?
- minalman
- Säsongskort: Ja
Det bästa måste vara att bara vi tar tre poäng. Och att Örebro och Rögle tar två.Bocas skrev:Hur kan det vara bra att Örebro vinner ikväll när vi slagit Malmö redan?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ja!minalman skrev:Det bästa måste vara att bara vi tar tre poäng. Och att Örebro och Rögle tar två.Bocas skrev:Hur kan det vara bra att Örebro vinner ikväll när vi slagit Malmö redan?
Skulle gärna vilja se griniga, fula matcher med poängtapp (oavgjort i fulltid) för alla andra lag med mycket skador och matchstraff. Det skulle nog vara det bästa

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
-
Som jag sagt tidigare, Örebro får gärna kamma hem full pott förutom mot oss.minalman skrev:Det bästa måste vara att bara vi tar tre poäng. Och att Örebro och Rögle tar två.Bocas skrev:Hur kan det vara bra att Örebro vinner ikväll när vi slagit Malmö redan?
- minalman
Jag tippar att det blir tvärtom.minalman skrev:Det bästa måste vara att bara vi tar tre poäng. Och att Örebro och Rögle tar två.Bocas skrev:Hur kan det vara bra att Örebro vinner ikväll när vi slagit Malmö redan?
- SirDIFalot
Det är för tidigt att veta vilka man ska heja på och inte.
Edit: Förutom att aik alltid ska förlora givetvis.
Expert.
- minalman
Som vanligt ska jag heja på dem det ska gå dåligt för.SirDIFalot skrev:Det är för tidigt att veta vilka man ska heja på och inte.
Nu har det ju bara gått tre omgångar, men vi gick alltså från 2:a plats till sist i KS. Känns ju sisådär.
- minalman
Gnaget torskade en spännande straffläggning mot Rögle. Nyllet gjorde några roliga straffmål, men det räckte inte. Det blir derbyn i HA nästa år.