Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:Om Wennberg skulle skriva på för Columbus och sedan ska lånas ut, väljer Wennberg själv vart han vill lånas ut då? Elr har Frölunda "förtur" så att säga?
Han har gällande kontrakt med Frölunda. Så det är dit det gäller.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

sPTNC skrev:Han bor också i Huddinge sedan i helgen vad jag förstod det som. Både han, hans fru/sambo och deras barn.
Asplöven var de ända som kommit med kontraktsförslag enligt honom.

Läst i GP.se

*edit
http://www.gp.se/sport/ishockey/1.23362 ... lyttat-hem
Då kanske det inte bli något presenterat förrän efter kontraktet har löpt ut. Givetvis är det jobbigt att läsa att han inte hört något från DIF än. Men vi har inte varit klara för SHL särskilt länge å andra sidan.

Asplöven kan ju bara glömma.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klart att DIF har hört av sig.. Annars dumpar man inte Frölunda och drar sådär.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Faktiskt så skulle Wennberg kunna spela i DIF nästa år. Skriver han på ett kontrakt med sin NHL-organisation så gäller inte hans kontrakt med Frölunda längre, och vill han lånas ut till DIF istället för Frölunda så kan han det.

Fast det kommer inte hända, så det är ingen ide att vi spekulerar i det.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Klart att DIF har hört av sig.. Annars dumpar man inte Frölunda och drar sådär.
Jag hoppas och tror att du har rätt. Vet inte varför, men jag blir bara så nervös att det inte ska gå i hamn. Är väl någon efterchock efter spänningen i sista matchen.

Jag kommer definitivt spana in Ahnelöv ikväll i Tre kronors träningsmatch mot Schweiz. Går på 10:an.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:Klart att DIF har hört av sig.. Annars dumpar man inte Frölunda och drar sådär.
Jag hoppas och tror att du har rätt. Vet inte varför, men jag blir bara så nervös att det inte ska gå i hamn. Är väl någon efterchock efter spänningen i sista matchen.

Jag kommer definitivt spana in Ahnelöv ikväll i Tre kronors träningsmatch mot Schweiz. Går på 10:an.
Var inte Ahnelöv på G till oss samma sässe som vi åkte ur? Men drog till Modo istället?
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Ny-Ny-Ny
Sören-ny-jakobs
johner-ljungh-saviano
hank-honk-ahlen

Heinerö-j-20

Nisse-ny (Fernholm)
Ny(Ahnelöv)-Englund
Högström-Holm

Norell- Adam ollas-mattson.

Tellan
Adam/Mattson

Detta lag tror jag på. Finns fart, målskyttar, grovjobbare och passningsläggare.
Tror inte på taktiken med att byta ut halva laget. Bättre försöka behålla många och endast plocka in enstaka nyförvärv av kvalité.

fokus ligger på att klara sig kvar och på sikt bygga upp ett starkt lag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

XantE skrev:
Mattebo skrev:

Var inte Ahnelöv på G till oss samma sässe som vi åkte ur? Men drog till Modo istället?
Sades att DIF drog sig ur när Klubertanz eller Tjärnqvist kovände och var aktuella för återkomst typ.
Expert.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Det vore otroligt skönt att direkt kunna sätta tonen inför kommande säsong med ett tungt nyförvärv, t.ex Ahnelöv eller Tellan. Försäljningen av säsongskort skulle säkerligen må mycket bra av det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

XantE skrev: Var inte Ahnelöv på G till oss samma sässe som vi åkte ur? Men drog till Modo istället?
Stämmer:
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -usa-back/

Frölunda var också inblandade redan då. För mig att Sportbladet vid ett tillfälle skrev att han var klar, men hittade inte artikeln.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Inget nytt under solen:

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... rden-igen/

Murray om att DIF är intressant. Men har inte varit i kontakt med klubben på en bra tid. Det plus att Challe sade att Murray själv visste att han passade bättre där borta, ja, det känns inte superaktuellt just nu.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vore inte bra om Arnesson försvinner till AHL.

Gör han detta måste vi få in 4 backar som håller bra till mycket bra SHL-klass.

En annan fråga är om vi är nöjda med Nisse och Högström som offensiva backar till kommande säsong?

Vill Challe ha in en riktig spetsback för PP menar i alla fall jag att vi inte har behov för både Nisse och Högström.

3 PP-backar känns ohyggligt onödigt nämligen och vi skulle återigen få den livsfartliga slagsidan med för många offensiva backar kontra de defensiva.

Med tanke på att vi kommer bli ett bottenalg menar jag att det är av största vikt att ha defensivt viktat försvar.

Finns egentligen bara fyra backar som jag ser som viktiga att behålla nämligen; Norell, Engstrand, Arnesson och Högström. Till den anrättningen behövs som jag ser det back 1, 2 och 3 till lagbygget och två av dessa backar får gärna vara Fernholm och Jahnelöv. Sista spelare in bör vara den där suveräna tvåvägsbacken med kapacitet att styra PP1.

En annan fråga här är om en spelare som Holm håller för SHL?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:Andreas Falk sägs bli kvar i Köln två år till.
Attans.
Spela fult
macin

Inlägg av macin »

Kall-El skrev:Vore inte bra om Arnesson försvinner till AHL.

En annan fråga är om vi är nöjda med Nisse och Högström som offensiva backar till kommande säsong?

Vill Challe ha in en riktig spetsback för PP menar i alla fall jag att vi inte har behov för både Nisse och Högström.

3 PP-backar känns ohyggligt onödigt nämligen och vi skulle återigen få den livsfartliga slagsidan med för många offensiva backar kontra de defensiva.

Med tanke på att vi kommer bli ett bottenalg menar jag att det är av största vikt att ha defensivt viktat försvar.

Finns egentligen bara fyra backar som jag ser som viktiga att behålla nämligen; Norell, Engstrand, Arnesson och Högström. Till den anrättningen behövs som jag ser det back 1, 2 och 3 till lagbygget och två av dessa backar får gärna vara Fernholm och Jahnelöv. Sista spelare in bör vara den där suveräna tvåvägsbacken med kapacitet att styra PP1.

Hur kan du utgå ifrån att vi kommer bli ett bottenlag?
Högström har hur mycket potential som helst. Han har ju de attributen som krävs för att spela på hög nivå. Lugnet/viljan, spelskickligheten, och sinnet att få skott på mål. Han påminner en hel del om Mange Johansson faktiskt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Vore inte bra om Arnesson försvinner till AHL.

Jag räknar med att Arnesson försvinner. Och tror att det är orealistiskt att hoppas på tre riktigt bra backar.

Englund, Holm, Norell, Ollas-Mattsson, Nils och Högström kvar. Addera Ahnelöv och Fernholm. Tror det är orealistiskt att hoppas på ytterligare en. Typ Murray.

Har för övrigt svårt att köpa att Arnesson skulle vara särskilt mycket bättre än några av de som "behålls" ovan.
Expert.
Låst