BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Manijock skrev:Erik har inte överträffat några jävla förväntningar för helvete SirDIF. Grabben är en katastrof som inte har psyke eller talang att spela på denna nivå. Inse faktum, han är inte ung längre. Han ska föreställa en man, men är inget mer än en omogen pojke som gjort fel val i livet.
Som sagt, det är lätt att vara "lagets överlägset bästa back" när man möter Tingsryd och Almtuna. EG spelade som en jävla tattare när det verkligen gällde och därför får han ICKE GODKÄNT av mig.

Granath däremot lyfter sig rejält när det gäller och är en solklar spelare i mitt DIF nästa säsong. Arnesson och Holm likaså. Lidström? Ja tack.
Senast redigerad av Mäklaren den 2013-03-09 18:58:38, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kräver läggmatch på onsdag. Bik får INTE gå till kvalserien. Örebro är ett bra lag, de förtjänar att spela i Kvalserien. Vill inte säga va var det jag sa för andra säsongen i rad, men var ju gulligt att några härinne trodde på att DIF kunde spela sig till en Kvalserie med dessa gossar.

Mäklaren: Tycker faktiskt att Lidström höll måttet när det verkligen gällde. Timmy är slut och Gustafsson har inte psyke för sitt karriärval.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Erik har inte överträffat några jävla förväntningar för helvete SirDIF. Grabben är en katastrof som inte har psyke eller talang att spela på denna nivå. Inse faktum, han är inte ung längre. Han ska föreställa en man, men är inget mer än en omogen pojke som gjort fel val i livet.
Jasså? Jag trodde han skulle tävla med Holm och Lennhammer om platserna 5 och 6. Och förmodligen vara sjunde back ett par match.

Vad räknade du med? Trodde du att han skulle vara vår överlägset bästa back?! Då hade du högre tankar om honom än vad jag hade inför säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jaha, vem vinner Mello tror ni? Den där japantransan verkar lovande.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

challe gör oss alla en tjänst kör V75 ifortsättningen!!!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

minalman skrev:Jaha, vem vinner Mello tror ni? Den där japantransan verkar lovande.
Men snälla.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Det beror alldeles på vad man har för förväntningar.
Men det går inte att bortse från att han gjort väldigt mycket bra.
Samtidigt tyvär har hans misstag straffat sig väldigt hårt.
Om han blir nogrannare och lite mognare i sitt spel så kommer han bli en mycket bra back.
Det är ju runt 30 strecket som backarna brukar ha sin topp.
Jag tror att mitt i all besvikelse letar efter syndabockar när det egentligen är hela laget som inte kommit upp i maxkapacitet.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Manijock skrev:Kräver läggmatch på onsdag. Bik får INTE gå till kvalserien. Örebro är ett bra lag, de förtjänar att spela i Kvalserien. Vill inte säga va var det jag sa för andra säsongen i rad, men var ju gulligt att några härinne trodde på att DIF kunde spela sig till en Kvalserie med dessa gossar.

Mäklaren: Tycker faktiskt att Lidström höll måttet när det verkligen gällde. Timmy är slut och Gustafsson har inte psyke för sitt karriärval.

Håller med dig där angående Lidström. Lidström var jag STARKT kritisk till i början av säsongen då jag tyckte att han var vår klart sämsta back men han har verligen ryckt upp sig och bör vara kvar. Timmy och Gustafsson kan packa sina grejer och lämna Hovet redan imorgon för min del.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

minalman skrev:Jaha, vem vinner Mello tror ni? Den där japantransan verkar lovande.
In med han på backen!

Hade burit det här laget bättre än Timmy...
Senast redigerad av Sudden den 2013-03-09 19:01:05, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mäklaren skrev:
Men snälla.
Fel tråd. Skulle postat i Sillytråden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
Som sagt, det är lätt att vara "lagets överlägset bästa back" när man möter Tingsryd och Almtuna. EG spelade som en jävla tattare när det verkligen gällde och därför får han ICKE GODKÄNT av mig.

Granath däremot lyfter sig rejält när det gäller och är en solklar spelare i mitt DIF nästa säsong. Arnesson och Holm likaså. Lidström? Ja tack.
Visst är det lättare i grundserien. Men det raderar fortfarande inte bort faktumet att ingen av Timmy, Granath, Lidström med flera kunde vara bättre än honom mot samma motstånd med samma förutsättningar. Nyss nämnda spelare spelade ju också mot Tingsryd och Almtuna i grundserien.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ragge skulle, på fullaste allvar, göra bättre ifrån sig om han klev in och spelade nu helt otränad, än 90 procent av våra backar. Falken också.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lika bra att släppa hockeyn och det är då en jävla tur att vi lirar fotboll imorgon alltså.

Oavsett vilket måste laget till nästa säsong byggas bakifrån med en stabil defensiv och målvakt.

Uppenbart att det är detta man måste ha i den här serien.

Sedan är det verkligen upp till styrelsen att visa lita kvalité.

NI har redan skrämt bort en hel del klackfolk, se nu åtminstone till att ordna fram privata finansiärer för tas inte steget nästa säsong tror jag det tar väldigt lång tid innan det sker, om det ens sker.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Åh herregud vad tråkigt med allsvensk fotboll. Fick ont i magen nu när du bara nämnde ordet.

Ja ja, ändå står man där på Stadion emellanåt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Jasså? Jag trodde han skulle tävla med Holm och Lennhammer om platserna 5 och 6. Och förmodligen vara sjunde back ett par match.

Vad räknade du med? Trodde du att han skulle vara vår överlägset bästa back?! Då hade du högre tankar om honom än vad jag hade inför säsongen.
Gustafsson visade under första säsongen att han hade en viss spetskompetens. Sina open-ice var vassa och med rätt vägledning kunde han bli en hyfsad allsvensk back. Det var den här säsongen han skulle bli en man. Istället klev han fyra år tillbaka i utvecklingen. En kraftigt felsatsning av DIF att överhuvudtaget behålla honom säsongen ut. Med facit i hand gjorde Lennhammer en lika "bra" säsong som Erik.
Skriv svar