Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag skrev ihop säsongens första (?) spelarbetyg på hela truppen. Gå gärna in och kommentera var ni håller med eller misstycker. Tyvm! http://matchtankar.se/blogs/
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SkönaDjurgårn skrev:Jag skrev ihop säsongens första (?) spelarbetyg på hela truppen. Gå gärna in och kommentera var ni håller med eller misstycker. Tyvm! http://matchtankar.se/blogs/
Har så svårt för sådana listor när det i stort sett bara handlar om huruvida man tycker om personen eller inte. Ska man betygsätta ska man göra det objektivt och se det i det stora perspektivet. Att ge Erik lägst betyg av backarna är ett sådant exempel.

Men, kul ändå att du gör det, ville bara ge lite kritik :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SkönaDjurgårn »

seppuko skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag skrev ihop säsongens första (?) spelarbetyg på hela truppen. Gå gärna in och kommentera var ni håller med eller misstycker. Tyvm! http://matchtankar.se/blogs/
Har så svårt för sådana listor när det i stort sett bara handlar om huruvida man tycker om personen eller inte. Ska man betygsätta ska man göra det objektivt och se det i det stora perspektivet. Att ge Erik lägst betyg av backarna är ett sådant exempel.

Men, kul ändå att du gör det, ville bara ge lite kritik :)
Hehe ja, jag misstänkte att just Eriks betyg skulle uppröra litegrann. Listan är ju gjord efter vad jag tycker och förväntat mig, annars kan man ju bara sätta en femma på Gabbe och vara klar. Han är ju bäst!

Just Erik blev lite väl personligt kanske men jag har så svårt för när en spelare verkar överskatta sin egen skicklighet.

Ölvestads 1a är väl också lite känslig men för mig har han varit osynlig i ca 9 matcher och det motiverar betyget. Jag menar, hur långt ner i seriesystemet måste han sjunka innan han börjar utmärka sig?

Tack för kommentaren! :)
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Karlskronas tränare Tomas Kempe har fått kicken. Han och Jocke Fagervall numera i Västerås spåddes bli två av landets ledande tränare från den då nya generationen, för en 5-6 år sedan.
Får se om agerandet nere i Blekinge spelar någon roll inför torsdagens fight på Hovet.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Va är Ottos betyg? Sedan tycker jag också Erik ska ha högre betyg han har spelat bättre en både Lidström och Granath!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tyckte Lidström var vår bästa back hittills fram tills senaste matcherna. Nu tycker jag definitivt det är Erik. Visserligen dålig konkurrens.
Expert.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Jag tycker lätt Douglas är våran bästa back så här långt. Efter det så är det Erik.

edit: Men det var ju samma förra säsongen Erik var ju en av de bättre backarna då också ändå vart det mycket smutskastning på forumet mot just honom.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Jag har tyvärr inte möjligheten att se alla matcher, men säg att jag sett 6 matcher iår!
Men av det jag sett funderar jag på vad fan Granath håller på med ibland?

Tyckte att det var en grymt spännande värvning ioch med hans roll i timrå!

Men han beter sig som en liten junis ute på isen. Känns väldigt osäkert med honom som sista gubbe!
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
XantE

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av XantE »

Rocky3000 skrev:
minalman skrev:Jag tittar uppåt i tabellen och ser --- Asplöven från Haparanda.
När jag tänker på Asplöven så blir jag sugen på ØL! :D

Bild
Haha var ju faktiskt ganska najs :P
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vart inspirerad av MrMadhawk att kolla in tekningsstatistik och noterade att Fimpen ligger 2:a i hela serien med 62.6% vunna. Galet bra. Har han verkligen varit så bra tidigare? Alltid haft minne av att Otto utklassat Fimpen i den disciplinen...

Otto finns på en godkänd 22:a plats med 54%.

http://stats.swehockey.se/Players/Stati ... aders/3005
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Vart inspirerad av MrMadhawk att kolla in tekningsstatistik och noterade att Fimpen ligger 2:a i hela serien med 62.6% vunna. Galet bra. Har han verkligen varit så bra tidigare? Alltid haft minne av att Otto utklassat Fimpen i den disciplinen...

Inte förvånande att Johner och Ljungh har så dålig statistik. Känns som de torskat varenda tekning. Kanske finns någon annan som kan ta tekningarna i deras kedjor? Så gör man ju ofta i NHL. Men i Sverige är det så bestämt att centern är den som ska teka.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Vart inspirerad av MrMadhawk att kolla in tekningsstatistik och noterade att Fimpen ligger 2:a i hela serien med 62.6% vunna. Galet bra. Har han verkligen varit så bra tidigare? Alltid haft minne av att Otto utklassat Fimpen i den disciplinen...

Inte förvånande att Johner och Ljungh har så dålig statistik. Känns som de torskat varenda tekning. Kanske finns någon annan som kan ta tekningarna i deras kedjor? Så gör man ju ofta i NHL. Men i Sverige är det så bestämt att centern är den som ska teka.
Kollade enbart top 25 men det förvånar som sagt inte. Men frågan är om vi har så många som potentiellt är bättre än de två på att teka... (mer än de andra som är kända tekare vill säga).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Kollade enbart top 25 men det förvånar som sagt inte. Men frågan är om vi har så många som potentiellt är bättre än de två på att teka... (mer än de andra som är kända tekare vill säga).
Jag skulle vilja ha statistik på antalet skott utanför. Det finns i ES. Men här kan man bara kolla skott på mål. Skulle vilja veta hur många skott Timmy och Lidström dundrat utanför/över.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, framförallt Timmy har varit extremt ineffektiv. Skjutit galet mycket, och nästan samtliga går en bra bit över mål. Testa annan vinkel på klubban eller nåt är mitt förslag...

Jag ser lite potential i Lennhammer faktiskt i PP. Framförallt för att han verkar rätt bra på att träffa mål, och vågar skjuta vad det verkar. Är jag ensam om att tycka det?
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Är du full? Har vi tittat på samma matcher? En etta på Jimmie? Han kämpar mest av alla skulle jag vilja säga, visst han har inte gjort något mål men 4 assist är inte att förakta. Tycker han förtjänar en stark 3a.
Skriv svar